Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285848 Wanneer De Oudste Kinderen Vertellen

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben (nog heel erg pril) zwanger van de derde en zou het wel van de
    daken willen schreeuwen. Merk dat ik het nu lastiger vind om het moment
    te bepalen wanneer we iedereen ons grote nieuws willen vertellen. We
    vinden dat onze kinderen (4 en 2 jaar) de eerste moeten zijn om het te
    weten maar voor hun duurt het natuurlijk nog wel heel erg lang als ze
    het al vroeg weten.
    Toen ik zwanger was van de tweede was de oudste er nog niet zo bewust mee bezig maar dat is deze keer natuurlijk anders.
    Hoe en wanneer hebben jullie het verteld aan de oudste kinderen (vooral als ze ook de kleuterleeftijd hebben)?

Juup

#3091774 Quote

Hoi Juup, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben ook zwanger van de derde, nu 18 weken, en hebben al een jongetje van 6 en een meisje van net 4, en wij hebben het verteld nadat ik de eerste echo had gehad. We wilde ze er ook bij betrekken, maar heb wel gewacht totdat ik zelf wist dat het goed zat. Toen we het vertelden had ik een slagroom taart gehaald, en die met kleine baby spulletjes versierd. bv. speentje…..onze oudste snapte het niet direct, de jongste wel, die zei, misschien komt hier wel een baby bij!! Toen hebben we ze ook het fotootje
    laten zien, en er een kopie van gemaakt, die ze dan mee naar school mochten nemen. Voor hun hadden we dan ook iets tastbaar, anders is het zo onbegrijpelijk, ze hebben nog geen besef van tijd,en dan duurt het zolang. Daarom hebben we ook iets speling gelaten met de uitgerekende datum, ikzelf ben op 4 oktober uitgeteld, en we hebben gezegd na de herfstvakantie.haha. Ik wens je veel succes in de komende tijd, waar ook de vragen van je kids niet zulllen acherblijven………….groetjes wendy

#3091781 Quote

Hallo,

Ik ben nu 35 wk en 2 dgn zwanger van de 2e een cadeautje! Mijn dochtertje is 5.
    Met 10 weken kwam ik er pas achter dat ik zwanger was via een echo. Mijn dochtertje merkte in die weken dat er wat aan de hand was in huis. Ik heb het toen met 12 weken aan haar verteld. Uitgelegd dat het nu heel klein was en moest groeien net zo groot als de babyborn. Ze heeft er heel goed op gereageerd en is er veel mee bezig. Sinds deze week wil ze graag dat de baby nou maar is naar buiten komt, Ze is er nieuwschierig of het een broertje of een zusje is.

Fijn zwangerschap!
    Gr Arianne

#3091803 Quote

hallo,

Voor mij is het de eerste.
    Mijn vriend heeft al 2 kids die om de week een week bij ons zijn, een dochter van 7, en een zoontje van 4!!
    Wij hebben het ook verteld na de 12 weken, maar dan duurt het wel erg lang voor ze hoor!!
    Maar ik wilde dat ze wel de tijd er voor hebben om er aan te wennen dat papa nog een kindje krijgt.
    En dat doen ze gelukkig heel goed!!

Wij dachten dat de jongste er niet veel van begreep, maar die is er het meest mee bezig.
    Over mijn buik te aaien, kusjes op mijn buik, echt lief!!
    Papa mag ook niet hard rijden, want er zit een baby in esther's buik, en meer van die leuke opmerkingen!!
    Eigenlijk een beetje zielig voor mijn vriend, die heeft het af en toe zwaar, hihi!!
    De oudste is er meer mee bezig over wanneer het er is, hoe lang het nog gaat duren enzo!!

Dus ik denk dat het ook scheelt per kind!!
    Het blijft moeilijk, maar ik wilde ze er zoveel mogelijk bij betrekken.

Groetjes Esther   en Baby Puk

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct