Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285849 Vleesboom

• Auteur

Hoi allemaal,
    Voor ik mijn vraagje stel, zal ik eerst iets over mezelf vertellen. Ik ben Patricia, 35 jaar en moeder van een zoontje van 1 jaar. 4 jaar geleden heb ik een missed abortion gehad, met 13 weken. Mijn vorige zwangerschao was daarom niet onbezorgd, maar gelukkig is alles met mij en Max goed gegaan.   Ik ben nu 9 1/2 week zwanger van de tweede. Ik heb vorige week een echo gehad (die doen ze voortaan inwendig bij het ziekenhuis waar ik kom, onder de 10 weken) en daarom werd een vleesboom geconstateerd. Ik hoefde me geen zorgen te maken.
    Nou dat doe ik dus wel. Het geval was 2 1/2 cm in doorsnee. Ik weet zeker dat ik dat vorig jaar nog niet had. Ik kreeg vorig jaar mijn laatste echo op 8 mei. Dus binnen een jaar is er een gezwel inmij gegroeid van 2 1/2 cm.
    Heeft iemand er ervaring mee? Ik lees op verschillende plaatsen dat het waarschijnlijk geen kwaad kan, en dat je na behandeling gewoon vruchtbaar blijft. Maar ik ben nu zwanger, en daar lees ik niets over.Misschien zoek ik niet goed, maar toch.
    Nou ja een heel lang verhaal, ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen,
    alvast bedankt voor de reacties,
    Patricia

#3091769 Quote

hallo,

ik heb het zelf niet meegemaakt, maar een colega van mij wel.
    zij was zwanger en er werd ook een vleesboom ondekt.
    ik weet niet meer hoe groot die was maar het was wel erg groot.
    ze moest vaker voor controle komen.
    na de bevalling moest ze nog even wachten voor ze geopereerd werd. ze had wel pijn na de bevalling.
    bij haar hebben ze de baarmoeder wel weggehaald.
    na de operatie bleeft ze urine verliezen, en uiteindelijk hebben ze nog een ring moeten plaatsen, tegen het urine verlies.

ik weet niet prezies alles maar dit is wat ik ervan weet. het klinkt niet allemaal zo leuk, maar ik hoop dat je nog berichtjes krijg dat het niet zo ingrijpend is.

moeder en dochter maken het harstike goed, dit is zo'n drie jaar geleden.

gr henny

#3091773 Quote

Bedankt voor je reactie Henny. Het klinkt inderdaad niet prettig, maar het is nou eenmaal zo.
    Patricia

#3092237 Quote

Hoi patriesja

Ongeveer 50% van de vrouwelijke bevolking heeft last van een vleesboom bij mij is bij mijn derde zwangerschap rond 19 wk ook 1 ontdekt van 3 bij 4 cm.
    Ben nu 30 wk.   en heb nergens last van. Een vleesboom ontstaat nou éénmaal omdat je teveel hormonen opbouwt dus het is zeker geen kwaadaardige tumor, ze kunnen op drie plaatsen in je baarmoeder ontstaan en in de meeste gevallen verdwijnen ze ook weer na de bevalling, in de ergste maar ook uiterste zeldzame geval heb je kans dat hij blijft doorgroeien en zo groot wordt als een voetbal en dan pas wordt weggehaald met de baarmoeder erbij, maar voor die tijd zal er al wat aangedaan zijn vanwege de ernst van de menstruatie en/of je last krijgt van  bloedingen.

succes met de informatie en maak je niet al te veel druk en geniet van je Zwangerschap.
    p.s. nog gefeliciteerd.

Groetjes. petra.

#3092247 Quote

hoi,
    bij mijn eerste echo was er ook een vleesboom te zien die ik nog niet had 2 jaar geleden.
    Nu heb ik twee weken geleden weer een echo gehad en op deze konden ze niks vinden.
    Het kan zijn dat hij is verdwenen of even niet te zien op de echo, maar in ieder geval was hij niet gegroeid.
    Het komt inderdaad vaker voor alleen hoor je er bijna nooit iemand over.
    groetjes Sabina  

#3092248 Quote

Allemaal verhalen…..de een nog smeuiger dan de ander
    Als je antwoordt wil op je vragen rond je vleesboom kun je die het beste aan je gyn stellen…want elk lichaam is anders…en elke vleesboom is anders….

Ik heb al jaren last van vleesbomen….die bij mij gaan nooit meer weg,er komen er alleen maar bij nu ik zwanger ben.
    Heb vorig jaar een onderzoek gehad waarbij de gyn d.m.v. een kijkoperatie via de vagina in mijn baarmoeder kon kijken en daar heel goed de vleesbomen kon bekijken en waar ze zaten….en zij kwam tot de conclusie dat ze bij mij niet te verwijderen waren(want anders zou de baarmoeder er ook uit moeten)….ik mocht gewoon zwanger worden met in mijn achterhoofd wetend dat het in een zwangerschap complicatie's zou kunnen gaan geven…..nou dat is idd gebeurd….zwanger geworden en bloedverlies gehad…nu onder strenge controle gyn…want de vleesbomen waren flink gaan groeien…veel buikpijn erbij….en nu 18 weken zwanger….gaat het best goed,vleesbomen waren iets verkleind!

Hopelijk blijven ze de rest van mijn zwangerschap zoook weet ik nu al dat er met de bevalling straks kans is op extra bloedverlies is(was vorige keer ook zo)en krijg ik straks weer een spuit zodat mijn baarmoeder extra gaat samentrekken en het bloeden daardoor minder wordt…en stopt.

Dus meid……ik denk dat je voor duidelijkheid over jou lichaam bij de gyn moet zijn….want de locatie van de vleesboom is erg belangrijk voor straks bij  de bevalling…want als die onderin ligt….kun je nooit natuurlijk bevallen want dan ligt tie voor je bekken(wat waarschijnlijk bij mij ook het geval is)….

Veel succes….en ondanks je boom…..genieten hoor!!!!

Liefs Gea

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct