Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285857 Zwangerschapzwemmen

• Auteur

hallo,

bij mijn eerste kindje heb ik op zwangerschap yoga gezeten.
    ik vond dit niet zo geweldig.

nu zit ik aan zwangerschap zwemmen te denken.  
    wie heeft dit ook gedaan of doe dit nog steeds. en wat doen ze tijdens de lessen.
    en vanaf wanneer kan je dit gaan doen.

gr henny  

#3091821 Quote

Hoi Henny,

Ik ben vorige week voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest en ik vind/vond het heel erg leuk.
    Ik zelf was wel de vrouw die het kortst zwanger is (was toen 16 weken) maar onze instructrice gaf aan dat je er mee kan beginnen wanneer je wil en dat het heel goed is om er vroeg mee te beginnen.

Wij hebben eigenlijk heel veel oefeningen gedaan, van korte baantjes trekken tot ontspanningsoefeningen op de rug, zitten op een drijvende lange staaf en dan zorgen dat je met je voeten vooruit komt en ga zo nog maar door. Ook moesten we met van die soort gewichten voor in het water arm oefenen doen.

Kortom een heel breed, gevarieerd en afwisselend programma.
    Ik moet eerlijk zeggen dat mij dat heel erg aanspreekt.

Hoe lang ben jij zwanger?

Groetjes Marieke
    Morgen 17 weken zwanger

#3091883 Quote

hoi marieke.

het klinkt best leuk.
    ik ga even bij ons in de buurt kijken dat hier ook ergens zwangerschap zwemmen is.

ik ben nog maar 6 weken en 2 dagen zwanger. dus ik heb nog even tijd om iets leuks te vinden.

ik hoop wel dat het op de avond is. want het baby zwemmen ging ook al niet. dat was altijd in de ochtend dat ik moest werken.

het lijkt me ook wel leuk om door het zwemmen in contact te komen met andere.

ik hoop dat je er verder nog veel plezier van mag beleven.

gr henny

#3091887 Quote

Hallo Henny,

Ik doe al vanaf de 11e week mee aan zwangerschapszwemmen. Ook hier doen we verschillende oefeningen. ook vaak met de wetbelt (gebruiken ze ook bij het aquajoggen) en dergelijke. Ik vind het heerlijk en kijk er elke week naar uit. Hierdoor leer ik ook een boel zwangeren hier in de buurt kennen, erg leuk. Verder ben ik van de week begonnen met Yoga. Ook dit lijkt me erg leuk. de eerste les vond ik in ieder geval wel leuk.

groetjes Pauline
    25 weken

#3091933 Quote

Hoi Henny,
    Ikzelf ben naar zwangerschapszwemmen gegaan toen ik 12 weken zwanger was. Hartstikke leuk, al was ik de platste die meedeed!
    Allerlei oefeningen in het water (lopen, rekken en drijven) soms met drijfattributen. En na afloop thee met een koekje! Echt hartstikke leuk!
    "Helaas" begon met 20 weken mijn zwangerschapgym en dat viel op dezelfde dag als het zwemmen dus ben nu al een tijdje niet geweest.
    Ben nu zelf 34 weken zwanger en volgende week is de laatste gymles.

Wil eigenlijk nog een paar keer naar het zwemmen toe.
    Weet iemand tot hoe lang je mag zwemmen???

Succes ermee!
    Groetjes Charly.

#3091936 Quote

mijn instructrice zei: je kan beginnen zodra je weet dat je zwanger bent en bij wijze van spreken tot de dag voor de bevalling doorgaan. (als je dat zou willen…)

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3091948 Quote

Hoi,

Ik zit ook na te denken over zwangerschapszwemmen. Dat wordt bij mij in de buurt gegeven. Ik vroeg me af wanneer je daar mee kon beginnen (ben nu 13 weken, 3 dagen zwanger). Als ik jullie reactie lees, denk ik dat ik binnenkort maar eens ga kijken bij de les.
    Ik heb altijd veel gezwommen, dus ik denk dat ik het wel leuk ga vinden.

Groetjes, Karin

#3091976 Quote

hey bedankt voor de reacties.

ik krijg er steeds meer zin in.

gr henny

#3091986 Quote

quote: Charly reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2006 22:16:44'));

Hoi Henny,
    Ikzelf ben naar zwangerschapszwemmen gegaan toen ik 12 weken zwanger was. Hartstikke leuk, al was ik de platste die meedeed!
    Allerlei
    oefeningen in het water (lopen, rekken en drijven) soms met
    drijfattributen. En na afloop thee met een koekje! Echt hartstikke leuk!
    "Helaas"
    begon met 20 weken mijn zwangerschapgym en dat viel op dezelfde dag als
    het zwemmen dus ben nu al een tijdje niet geweest.
    Ben nu zelf 34 weken zwanger en volgende week is de laatste gymles.

Wil eigenlijk nog een paar keer naar het zwemmen toe.
    Weet iemand tot hoe lang je mag zwemmen???

Succes ermee!
    Groetjes Charly.

Hoi Charly,

Je mag inderdaad met zwemmen doorgaan totdat je bevalt. (Behalve als je
    vliezen zijn gebroken). Ik ben twee keer met 41 w en 5 d bevallen en
    beide keren de avond voor de bevalling gezwommen.
    Echt fanatiek was het natuurlijk niet meer en ik ging de laatste weken
    vooral voor de gezelligheid om lekker met andere dikke vrouwen te
    kletsen.

Juup

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct