Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285858 Migraine

• Auteur

Hoi,

Ik ben nu 15 weken zwanger en heb inmiddels 3 migraine-aanvallen gehad. Had er voor mijn zwangerschap ook wel eens last van, maar niet zo vaak. Toen slikte ik Maxalt, een wondermiddel! Nu mag ik dat niet gebruiken helaas.
    Het lijkt wel of de aanvallen ook steeds erger worden en langer duren! Paracetamol helpt niet. Ik hoop dat iemand een goeie tip voor me heeft?

#3091822 Quote

Hoi,

Helaas heb ik geen goede tip voor je maar ik heb er zelf ook veel mee te maken.
    Ik merk dat het mij overkomt als ik in mijn hoofd heel druk ben geweest met piekeren.
    Is dit voor jou ook herkenbaar?

Van mezelf ben ik een piekeraar en ik merk dat ik tijdens de zwangerschap nog meer pieker. Als ik een aanval voel aankomen begint het bij mij eerst met tintelingen in armen of benen en dan krijg ik hoofdpijn en lijkt het alsof de wereld aan me voorbij gaat.De echte vlekken zie ik gelukkig niet maar ik voel me echt heel slecht…..
    Afgelopen zaterdag was het weer zover, ik was met koninginnedag in de stad en nadat ik tintelingen kreeg duurde het ook niet lang voordat de rest doorbrak.
    Thuis ben ik in bed gaan liggen slapen en na 1,5 uur was de aanval voorbij en voelde ik me stukken beter, ik heb wel een paracetamol genomen. (op aanraden van VK)

Nu zo tijdens mijn zwangerschap lijkt het alsof de aanvallen korter duren.
    Voordat ik zwanger was had ik wel eens dagen lang een aanval en kon ik soms pas na een week zeggen; ja nu ben ik er overheen.

Ik heb gisteren contact gehad met de VK en zei vertelde mij dat heel veel vrouwen hier last van hebben en dat je zonder problemen 3 paracetamols per dag mag slikken.
    (maar ja als ze niet helpen!) Ik was met name bang dat die aanvallen schade zouden aanrichten aan mijn baby en daar maakte ik me zorgen over.
    Zij heeft mij gelukkig gerustgesteld en de volgende keer neem ik met minder moeite een paracetamol in.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat andere vrouwen wel een goede tip voor je hebben. Ik weet in ieder geval wat je doormaakt en het is zwaar kl……
    Hopelijk kun je ondanks dit nog genieten van je zwangerschap.

Groetjes Marieke
    Morgen 17 weken zwanger

#3091831 Quote

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook ontzettend veel last van migraine (ongeveer 3 tot 4 aanvallen per week). Paracetamol hielp niet en de sandomigran die ik normaal dagelijks slik mocht niet.

Heb acupuntuur gehad en geeneen aanval meer gehad daarna.

Misschien ook iets voor jou?

#3091898 Quote

Marieke, ik ben niet echt een piekeraar, maar merk wel dat als ik het een tijd erg druk heb gehad daarna een aanval komt. Ik zal m'n VK eens raadplegen. Heb ergens gelezen dat manuele therapie kan helpen… weet alleen nog niet wat ik me daarbij moet voorstellen.

Niekske, bedankt voor de tip over accupunctuur, misschien ga ik dat wel proberen, is het duur?

Groetjes!

#3091909 Quote

Ik betaal € 50,= per consult. Het ligt er aan wat voor ziektekostenverzekering je hebt, mijn verzekering betaalt een totaalbedrag van € 200,=.

Ik vond het best veel geld maar om elke week gemiddeld vier dagen met migraine op bed te liggen was ook geen optie.

Na de eerste keer acupunctuur heb ik geeneen aanval meer gehad.

Na de zwangerschap ben ik er wel mee gestopt en heb ik dagelijks weer sandomigran ingenomen. Hierdoor krijg ik ook geen aanvallen maar dit medicijn mag ik tijdens de zwangerschap niet gebruiken.

groetjes niekske en succes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct