Hoi,
Helaas heb ik geen goede tip voor je maar ik heb er zelf ook veel mee te maken.
Ik merk dat het mij overkomt als ik in mijn hoofd heel druk ben geweest met piekeren.
Is dit voor jou ook herkenbaar?
Van mezelf ben ik een piekeraar en ik merk dat ik tijdens de zwangerschap nog meer pieker. Als ik een aanval voel aankomen begint het bij mij eerst met tintelingen in armen of benen en dan krijg ik hoofdpijn en lijkt het alsof de wereld aan me voorbij gaat.De echte vlekken zie ik gelukkig niet maar ik voel me echt heel slecht…..
Afgelopen zaterdag was het weer zover, ik was met koninginnedag in de stad en nadat ik tintelingen kreeg duurde het ook niet lang voordat de rest doorbrak.
Thuis ben ik in bed gaan liggen slapen en na 1,5 uur was de aanval voorbij en voelde ik me stukken beter, ik heb wel een paracetamol genomen. (op aanraden van VK)
Nu zo tijdens mijn zwangerschap lijkt het alsof de aanvallen korter duren.
Voordat ik zwanger was had ik wel eens dagen lang een aanval en kon ik soms pas na een week zeggen; ja nu ben ik er overheen.
Ik heb gisteren contact gehad met de VK en zei vertelde mij dat heel veel vrouwen hier last van hebben en dat je zonder problemen 3 paracetamols per dag mag slikken.
(maar ja als ze niet helpen!) Ik was met name bang dat die aanvallen schade zouden aanrichten aan mijn baby en daar maakte ik me zorgen over.
Zij heeft mij gelukkig gerustgesteld en de volgende keer neem ik met minder moeite een paracetamol in.
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat andere vrouwen wel een goede tip voor je hebben. Ik weet in ieder geval wat je doormaakt en het is zwaar kl……
Hopelijk kun je ondanks dit nog genieten van je zwangerschap.
Groetjes Marieke
Morgen 17 weken zwanger