285860 Herken Mijzelf Niet Meer - pagina 2
-
AuteurBerichten
-
ooooh ja… dat van die drankjes. Daar herken ik mezelf dus ook helemaal in alleen ik durfde het niet echt te zeggen omdat toch de meeste mensen zeggen:…pffff je bent toch geen alchoholist?
Maar goed je mist een stukje gezelligheid… even een lekker wijntje drinken op het terras…Inderdaad uitgaan doe ik ook niet meer sinds ik zwanger ben… Ten eerste leuk opdoffen is er niet bij en de hele avond op een sinasje zitten is nou niet echt mijn ding…
Terwijl ik dit opschrijf denk ik ook waar maak je je druk om…? maar toch…
Ik zal ook blij zijn als ik straks mijn kindje in mijn armen heb en daarmee mijn eigen ik ook weer opnieuw geboren wordt
Als mensen aan me vragen hoe het gaat, straalt het nou ook niet echt bepaalt van me af haha… Zwanger zijn is niet echt mijn ding, denk ik..?Hoi mama 3007,
Ik zie net je berichtje binnenkomen dus gelijk weer even reageren, geeft niks dat je je sjagrijning voelt en dat je ff je hart moet luchten want net als jij vind ik het stiekem wel leuk om te lezen dat niet iedereen op de roze wolk zit. Van die wijn en dat lekkere eten kan ik me helemaal in vinden hoor want ik hou daar ook zo van en dat mis ik ook. Als ik een baaldag had gehad ging ik altijd met manlief een borreltje drinken en bij etentjes vloeide de wijn rijkelijk niet dat ik een alcoholist ben hoor maar lekker eten is pas compleet met een goed glas wijn! We hebben nog steeds een etentje te goed van de zaak maar ik vind er niks aan sinds ik zwanger ben want ik ben dol op carpacchio als voorgerecht en gamba's als hoofdgerecht vind ik ook zo lekker hmmmm!!!! Daarnaast durf ik geen rauwkost te eten of andere soorten vlees te eten want ik denk constant is de sla wel gewassen? Heeft iemand niet met vieze handen aan mijn bord gezeten? Is het vlees wel goed gaar en verantwoord om te eten? Zo veel vragen en geen wijn = geen plezier in uit eten gaan hebben! Sporten kan ik ook al niet meer terwijl ik nog braaf mijn contributie betaal, eerst vanwege bloedingen kon ik niet sporten en nu heb ik er de energie niet meer voor want als ik de trap op loop hangt m'n tong al op mijn schoenen! En in die positiekleding kan ik ook nog niet echt mijn draai in vinden maar op http://www.mom2b.nl kun je in de webwinkel wel leuke kleding vinden er hangt echter wel een prijskaartje aan en dat moet je er voor over hebben maar ik ben zo'n typje dat wel wil betalen voor leuke spullen. Een huis brengt ook veel stress met zich mee, wij hebben vorig jaar een huis laten bouwen en toen kreeg ik tot overmaat van ramp nog eens een miskraam erboven op dat was niet echt de meest geweldige tijd zullen we maar zeggen dus ik weet qua huis welke stress je hebt en dan ben je ook zwanger dus ook wel logisch dat je nu ff niet vrolijk bent! Nou ik zou zeggen sterkte ermee en een forum voor minder blije a.s. moeders vind ik wel een heel goed idee. Zo dat lucht voor mij ook ff op!
Groetjes,Puk
Hoi meiden,
Fijn om te lezen dat jullie ook last hebben van die buien, iedereen praat altijd over die leuke roze wolk en alles is even mooi en goed! Tuurlijk is zwanger zijn heel bijzonder er groeit immers een klein mensje in je en het blijft een wondertje hoor. Gisteravond heb ik een poosje met mijn man gepraat en hij trooste me dat was wel weer lief hoor maar de tranen zitten nog steeds erg hoog dus het zal ook wel een probleem van mij zijn. Dat van die hygiëne herken ik ook hoor ik was mijn handen met Dettol tot ze bijna uitelkaar vallen echt overdreven en mijn ondergoed verschoon ik soms wel 3 keer per dag terwijl het ook nergens op gebaseerd is en vervolgens loop ik weer te mopperen dat ik zo veel was heb. Ik hoop wel dat ik een lief kindje krijg hoor want als dit het karakter van mijn baby gaat worden nou
(!) dan wordt het geen lieverdje
dus we hopen maar dat het mee gaat vallen haha. We moeten er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen met ons.
Groetjes en sterkte met de emoties!
Puk
Hi,
Hoe vervelend ook voor jullie, ik vind het stiekem toch wel erg fijn dat er meer meiden zijn die dit hebben. Dacht namelijk echt dat het aan mij lag. Zodra je zwanger bent gaat er een grote blije wereld voor je open…vol vrolijke, blije babies en moeders. Je ziet nou nooit een grote dikke sjacharijn in die blaadjes. haha.
Ik herken zelf ook goed dat je steeds beperkter wordt in de dingen die je kunt doen. Ik ben zelf namelijk echt een levensgenieter en hou van lekker eten (koken) onder het genot van een (paar) glazen wijn. Nou dat is dus al een half jaar verleden tijd. Maar niet alleen kan ik geen alcohol meer drinken, ook met mijn drie keer in de week hardlopen was het gauw afgelopen. De eerste drie maanden werd ook de kookinspiratie te niet gedaan…op een of andere manier mislukte alles wat ik op tafel zetten en dat terwijl ik normaal toch best aardig kan koken.
En ondanks dat ik alleen maar een buik(je) heb (tot nu toe 6 kilo aangekomen), pas ik toch niet meer in al mijn leuke broeken, shirts en rokjes en eerlijk gezegd voel ik me toch niet echt charmant in de 'leuke' zomerse zwangerschapsbroeken (tot aan mijn navel!!) van de Hennes.En nu ook met die verbouwing van het huis….ik moet veel dingen aan andere overlaten omdat het te zwaar is. Iets wat totaal niet bij mij past aangezien ik hardwerken normaal gesproken echt niet schuw….moeilijk dus.
En laat ik het over uitgaan al helemaal maar niet meer hebben, want daar vind ik zonder alcohol al helemaal geen reet meer aan (ik weet dat ik hier allerlei reacties op kan verwachten van meiden die dat stom vinden…maar ja…ik zit nou eenmaal zo in elkaar).Met andere woorden….ik zal blij zijn als die kleine er is, want hoe negatief ik nu ook klink…..daar heb ik juist wel heel veel zin in. En ik neem aan dat al deze beperkingen van tijdelijke aard zijn.
Maar het is wel heerlijk om even mijn hart te luchten…..
Zo dat is er uit….nu lekker van de eerste lekkere dagen van het jaar genieten.
Misschien is een eigen sjacharijenen forum geen slecht idee want op deze manier kan je lekker je hart luchten zonder dat je je partner (die heeft toch al zo veel te verduren) of vriendinnen er mee verveeld.
Ajuus
Hoi meiden,
Ik vind het fantastisch om jullie verhalen te lezen, eindelijk eens meningen van vrouwen die niet altijd happy zijn tijdens de zwangerschap. Het lijkt soms wel een taboe om over de mindere kanten van je zwangerschap te praten. Als je er over praat met vienden en bekenden dan krijg je altijd dezelfde reactie's O het zijn je hormonen, of dit is toch wat je wilde waarom doe je dan zo moeilijk? Of inderdaad de cliché verhalen van probeer er van te genieten meid! Ik twijfel er niet aan dat het allemaal lief bedoeld is maar soms twijfel ik gewoon heel erg of al die gevoelens en emoties wel normaal zijn. Ik vind het dan ook geweldig om al jullie verhalen op dit forum te lezen zo kunnen we elkaar een hart onder de riem steken en weten we dat we er niet alleen voor staan want het blijkt wel uit alle reacties dat zwanger zijn niet altijd lief, leuk en alleen maar geweldig is! Eindelijk is het weer eens warm buiten met de zon erbij dus ik zou zo zeggen laten we het qua weer het er maar eens lekker van nemen de aankomende dagen daar worden happy van!
Liefs en vele groetjes,
Puk
Hoi Meiden,
Hier eentje met geen ervaring in dat soort gevoelens wat jullie hebben. Ik snap jullie best daar niet van, want een zwanger lichaam veranderd enorm.
Hormonen slaan op hol, borsten groeien als kool, en ja je krijgt een buik, hoort er allemaal bij want er groiet een kind in je. Geniet ervan meiden ondanks die gevoelens want 9 mnd zijn zo om en na die 9mnd zal ook niet meteen weer alles koek en ei zijn hoor. Ik heb er nu nog kilo's aanhangen van mijn zoon nu 16mnd en hij slaapt nog steeds niet door. ben nu zwanger van de tweede 7wk+2dg en ondanks alles geniet ik er toch van.Ik wil jullie wel even waarschuwen.Ik heb een vriendin die had diezelfde gevoelens tijdens de zwangerschap en die zit nu na dik 16mnd nog met die gevoelens en heeft dus een postnataledepressie, heel erge en is ook bij een psygologe aan het lopen nu.
Waak ervoor het is gebeurd voordat je er erg in hebt.Heel veel succes meiden.
Liefs van mij, zoontje 16mnd en kruimeltje 7wk+2dg
Lees ook: Zwanger, en nu?
hoi meiden,
Wat jullie hebben met emoties heb ik weer niet.. gelukkig..
MAAR ik ben vanaf week 6 aan het spugen geweest.. heb tot week 14 in bed gelegen.. kon niets.. als ik maar overeind kwam dan begon ik te spugen of te kokhalsen.. great..
gelukkig is dat nu eingelijk over.. alleen ik heb echt nul conditie nu.. als ik maar ff iets doen loop ik te hijgen als een oudpaard..
NEE zwanger zijn is voor mij ook niet de roze wolk waar ik altijd over heb gedroomd..
en ja ik wilde altijd ZOOOO graag zwanger zijn.. en een kindje krijgen..
en och ja.. dit is misschien niet leuk om te zeggen maar ik vind baby's niets aan..
sorry.. kleuters, peuters en pubers.. JA baby's nee..
ik wilde altijd een groot gezin maar nu.. tja.. een 2de ja en als dat net zo'n drama is als deze zwangerschap.. dan mag mijn vriend de volgende krijgen..
soms als ik dit soort dingen denk voel ik me echt vreselijk!!
mijn vriendin lukt niet om zwanger te worden.. en ik vind er niets aan..
trouwens andere kwalen die ik heb…
aambei… nog nooit gehad..
als ik hard niets plas ik in mijn broek..
ben echt de hele tijd door verkouden..
bloedneusen..
ben giga wit want druf niet onder de zonnenbank.. en lang in de zon durf ik ook niet..ja leuk he zwanger zijn…………………….
dikke kus
Annemiekedag dames,
ohhhhhhh echt heerlijk dat ik niet de enigste ben!!!!!!!
Ik heb geloof ik 2 en een halve week genoten van zwanger zijn (vanaf het moment dat ik het weet) en toen donderde ik echt van de roze wolk af.
Heb in het begin vreselijk overgegeven zo erg dat ze me bijna wilden opnemen in het ziekenhuis. dat is gelukkig voorkomen met medicijnen.
En dan die stemmingswisselingen om niet goed van te worden. Dan vrolijk, dan boos, dan keihard janken, dan keihard lachen. Snap soms echt niets meer van mezelf.
Oh en het is niet alleen maar kommer en kwel hoor. ik geniet ook echt wel van zwanger zijn, maar ik denk ook errug vaak het mag nu ook wel gewoon komen ( ben nu 35 weken zwanger)
En dan inderdaad de goedbedoelde adviezen: geniet ervan, je wilde dit zelf enz. enz. Ja ik wilde zwanger worden maar dan liever zonder de kwaaltjes.Wat betreft alcohol heb ik niet zoveel last want ik vond alcohol al niet lekker dus dat mis ik nu ook niet. Het enige wat ik echt enorm mis en wat ik volgens mij als eerste weer ga eten als ik ben bevallen, is een een wit vers broodje met rosbief!!!!!!!!!!!!
nou zo wel weer genoeg gal gespuwd ga geloof ik even wat aan mijn nesteldrang doen………..
veel succes dames en ik leef met jullie mee.
Liefs, Linda
-
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen