Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285863 Mijn Buik Verplaatst Zich Omhoog

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik vraag met het volgende af;
    Ik ben vandaag 17 wkn zwanger en vanochtend werd ik wakker en het viel me op dat mijn buik zich riching mijn navel heeft verplaatst, eerst zat hij heel laag maar hij zit nu hoger.

Is dit normaal?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Marieke

#3091838 Quote

Hi Marieke,

Volgens mij is dat volkomen normaal hoor. Ik ben zelf 27 weken zwanger en ik dacht altijd dat de groei zou gaan beginnen op de plek waar je baarmoeder zit, namelijk onder in je buik (op de plek waar je normaal ook ongesteldheidskrampjes hebt). Maar ook mijn buik is helemaal 'omhoog' gekropen. Het schijnt dat je baarmoeder giganitsch oprekt….en aan het einde van je zwangerschap tot aan je maag/ longen komt.  Wist ik ook nooit….lekker vaag, maar het schijnt zo te horen!   

Niets om je druk over te maken dus.

#3091840 Quote

Hoi en goedemorgen,

Ja t is heel normaal dat je buik "omhoog groeit". Gisteren bij de VK geweest en mijn baarmoeder zit nu dik een centimeter boven mijn navel (en dat met 23 wkn!)

Waar je vanaf nu erg op moet gaan letten is, dat je goed rechtop zit, vooral met en na het eten, anders kan je een verschrikkelijk opgeblazen gevoel krijgen en last van brandend zuur. Ik had daar ook erg last van vanaf ongeveer 17 wkn.

Fijne zwangerschap nog.

groet
    Kameraadsel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct