Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285864 Zo Misselijk

• Auteur

Hoi meiden,

Ik ben nog heel pril zwanger. We hebben het net "ontdekt" zeg maar. En nu ben ik zoooooo misselijk. Echt niet normaal meer. Ik ben reeds moeder van een zoontje en daarbij had ik nergens last van dus ik was natuurlijk een klein beetje verbaasd dat ik nu zo misselijk ben. Al weet ik wel dat elke zwangerschap anders kan zijn.

En nu zit ik hier op het werk mijzelf goed te houden omdat niemand het natuurlijk nog mag weten. Pffff, valt niet mee hoor!
    Ook mijn darmen zijn flink van slag…..

Mijn vraag is of iemand nog tips heeft. Naast de gebruikelijke tips die je wel hier op het internet kan vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Rosanne

#3091851 Quote

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Zelf heb ik er geen last van gehad. Een vriendin van mij wel. Dus ik weet hoe vervelend het kan zijn. Mijn vriendin at meerdere keren per dag een klein beetje. Proberen veel te drinken. Geen zware kost eten. Geen vette dingen.
    Verder heeft ze van de huisarts zetpillen gehad. En op homeopatische basis is er het middel Nux Vomica van Dr Vogel.

En extreme misselijkheid wil soms nog wel eens wijzen op een meerlingzwangerschap. Maar dat hoeft niet. Mijn vriendin is beide keren erg misselijk geweest, maar was in verwachting van 1 kindje. Zij had last van een extreem hoog HCG-gehalte. Moeders voor moeders was erg blij met haar. Met een week of 16 ging het langzaamaan weer beter met mijn vriendin.

Sterkte ermee!
    Groetjes, Kat (32w 4d)

#3091858 Quote

Als het echt te erg is en je ook telkens moet overgeven kun je overwegen om contact op te nemen met de huisarts. Er is namelijk medicatie voor.

Groet Xanthe

#3091859 Quote

Ten eerste GEFELICITEERD!!!
    Ik ben nu 5weken en 3 dagen zwanger en ik ben sinds zaterdag zo broerd als een kat!! Ik kan alleen maar soep en brood naar binne krijgen ander warm eten gaat er bij mij echt niet in!! Nou ik een tip gekregen drink een paar slokjes echt COCA COLA!!! Echt het werkt bij heel veel vrouwen en bij mij ook!! Nu is het tenminste een beetje verdraagelijk voor mij…want meestal duurt het ook wel tot een week of 12…dus dan hebben we ook nog wel even!! Probeer maar even en anders ze zeggen dat vanille vla ook moet helpen..ik hou zelf niet van vla dus ik doe het met cola!!

Misselijkheid kan op een meisje duiden dan heb je lichaam meer hormonen nodig om aan te maken!! En idd een tweeling kan je ook misselijk van worden…maar me buurvrouw is ook zwanger en die heeft helemaal nergens last van gehad dus dat zegt niks! maar misselijk hoort erbij je lichaam maakt de extra hormonen dan aan!!

geniet er maar een beetje van ondanks de misselijkheid doe ik ook!!

groetjes mama zoontje 16maanden en ukkepuk 5 weken en 3 dagen!!

#3091863 Quote

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben de eerste weken (tot de 16e week ongeveer) extreem misselijk geweest. Ik heb toen de huisarts gebeld. Eerst heb ik Emesafene zetpillen gekregen omdat ik niks binnen kon houden. Wat een verademing!!! Ipv 8x per dag boven de wc te hangen, hing ik nog maar 1 a 2x per dag boven de wc 🙂
    Het maakte het echt een stuk dragelijker!
    Na een tijdje geprobeerd zonder de zetpillen, maar dat ging gelijk weer mis. Toen kreeg ik de gewone tabletten van  
    Emesafene en die hielpen ook goed. Ik heb dat toen afgebouwd en gelukkig was ik er na een tijdje helemaal van af.
    Ik zou dus gewoon de huisarts even bellen!

Liefs Monique

#3091876 Quote

Ik was ook de ganse dag kotsmisselijk en moest kokhalzen van elke geur die mij passeerde.
    Mijn gynecoloog heeft mij gisteren pilletjes voorgeschreven en nu gaat het na 1 dag reeds, al véél véél beter. Wat een verademing. Kan ik terug normaal doen op mijn werk en ik heb ook het gevoel dat ik er al wat beter uitzie.
    Bij ons in Belgïe zijn de tabletten vrij te verkrijgen: Postadoxine. Speciaal tegen zwangerschapsbraken en zwangerschapsmisselijkheid.

Groetjes aan iedereen
    Mama Els, 1 zoontje van 19 maanden, 9 weken zwanger 2e kindje

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct