Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285872 Zwangerschaps Gym

• Auteur

hoi

ik kom veel op deze site en leer heel veel van jullie verhalen
    ikzelf ben nu 20 weken zwanger en vraag me af of ik iets van zwangerschaps gym ofzoiets moet gaan doen  
    ik vraag me af of dat echt helpt   en of je er ook iets aan heb  
    als ik het in mijn omgeving vraag dan krijg ik niet echt een antwoord
    dus ik hoopte dat jullie me konden helpen
    ik zit er vooral mee dat ik moeite heb om er te komen ik moet dan ongeveer 20 min fietsen   en als het toch niet echt helpt   dat ik het dan verspilde moeite vind

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

#3091892 Quote

Hoi Hoi,

Ikzelf ben 15 weken zwanger en zit er ook over na te denken. Volgens mijn moeder en mijn zusje is het heel zinvol en leer je van alles wat je moet weten tijden de bevalling, zoals het wegpuffen van de weeen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ga het denk ik wel proberen. Wel jammer dat je er 20 min. voor moet fietsen.

Groetjes
    Astrid

#3091902 Quote

Ik heb mij aangemeld voor een zwangerschapscursus omdat het mij gewoon leuk leek. En ja, omdat het mijn eerste is wilde ik ook wel wat te weten komen. Ik vind het wel informatief. En het is erg leuk om met andere zwangeren te kletsen!
    Ik heb mij ook aangemeld voor borstvoedingscursus.

#3091905 Quote

Hoi,
    Ik heb zelf aan zwangerschapsyoga gedaan en vond het heel leuk. Ik zal eerlijk tegen je zijn en vertellen dat ik er tijdens de bevalling eigenlijk heel weinig aan heb gehad. Ik probeerde nog te denken wat ik moest doen, maar het ging heel moeilijk. En mijn bevalling was gewoon normaal, maar mijn hoofd was gewoon met heel andere dingen bezig. Ik zou het je toch aanraden, omdat ik het gewoon heel erg leuk vond om met andere zwangeren in aanraking te komen. We hebben veel plezier gehad tijdens de yoga en alles kon besproken worden. Dat fietsen is wel een probleem, want daar heb je de laatste paar weken echt geen fut meer voor. Wat ik wel gezien heb bij mij op de cursus dat we met elkaar meereden. Verder hebben wij tijdens de yoga ook veel informatie gekregen over de bevalling en ook gewoon eerlijke informatie (het gaat echt pijn doen !).
    Doen dus !!
    Birgit, mama van Yara (05 april 06)

#3091912 Quote

Ik heb de eerste zwangerschap niet gedaan, ik had er helemaal geen zin in om in zo'n zeurgroepje te zitten. Maar…. Ik heb deze zwangerschap nogal wat bekkenklachten, en dat zou volgens de Cesartherapeute wel eens kunnen komen doordat ik veel te actief was na de bevalling (direct weer zitten, lopen enz). Goede houdingsoefeningen, wat wel en niet te doen na de bevalling enz worden ook besproken, het voorbereiden op de bevalling is maar een onderdeel. Tijdens het eind van de vorige zwangerschap werd het voor mij erg zwaar en begon ik meer en meer te waggelen als een broedse eend. Pas sinds deze zwangerschap heb ik gehoord dat waggelen is wat je dus nooit moet doen, we moeten lopen als een soldaat!

Maar ja, ik dacht het de vorige keer allemaal wel alleen te kunnen doen, ik ben toch tenslotte een slimme meid???

Maar volgende week woensdag begint de eerste les, ik zal volgende week wel even schrijven hoe ik het uiteindelijk heb ervaren.

Groetjes,
    Tamara

#3091920 Quote

Hoi Prisje

Ik zou op zwangerschapsgym gaan als ik jou was.

Naast dat je veel over de bevalling leert en het wegpuffen van de weeen, leerden wij ook allerlei ontspanningsoefeningen die ook tijdens de zwangerschap erg handig zijn. Bijvoorbeeld als je veel harde buiken hebt.   Verder vond ik het heel prettig dat ik met een aantal mensen kon praten die even ver waren als ik.

Voor mijn bevalling heeft het zeker wel geholpen. Ik was vooraf heel onzeker en had geen idee wat me te wachten stond. Na de zwangerschapsgym had ik het idee dat ik wel wist wat ik kon verwachten.

groetjes Amanda

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3091921 Quote

Hoi hoi,
    Ik heb wel aan zwangerschapsgym gedaan.
    Het was erg leuk en ook heel nuttig. Ik heb er best veel van geleerd en had nog een beetje het idee dat ik in beweging was. Verder vond ik het ook heel gezellig om lekker ongestoord alleen maar over baby's te kunnen praten. En de partneravond was ook echt leuk. Hoe serieus mannen dan ineens kunnen zijn…
    Ik kijk nu al uit naar de nagym straks!
    Groetjes,
    Mar (36+5)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct