Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285875 Zon

• Auteur

Hallo allemaal,

Even een vraagje..
    Nu het zo'n heerlijk weer is, in hoeverre moet ik meer dan anders uitkijken voor de zon..?
    Ik wil eigenlijk lkker in de tuin gaan liggen,in de zon..maar wat dan met zwangerschapsmasker..???

liefs, zonneke

#3091910 Quote

ja dat vroeg ik mij eigenlijk ook af.. denk dat je gewoon goed moet smeren.

hoe zit het eigenlijk na de bevalling? want dan heb je toch ook nog wat hormonen in je lichaam, moet je dan ook nog oppassen in de zon?

#3091911 Quote

Hoi meiden,

Je moet alleen erg goed smeren met een hoge factor. Anders loop je het risico pigmentvlekken te krijgen en het kan zelfs zo zijn dat die vlekken dan permanent blijven ook in je gezicht. Dat noemen ze een zwangerschapsmasker. Dus goed smeren met een hoge factor en niet te lang in de zon.

Liefs, Aicha.

#3091913 Quote

hoi meiden

je mag best wel in de zon maar smeer je goed in en
    blijf niet te lang met je gezicht in de zon .ze zeggen dat
    zo'n masker wel weer weg trekt maar bij mijn moeder is het altijd blijven zitten en bij een colega is na 2 jaar ook nog steeds niet weg .
    dus geniet van het weer maar houd je gezicht er zoveel mogelijk uit(parasol of pet)

groetjes eus
    van de mei moeders

#3091944 Quote

Hallo,

Ik heb misschien een goede tip?
    Er bestaat een zonnenbrand die (volgens mij alleen maar) bij de apotheek verkrijgbaar is en die heet Vision. Dit is een zonnebrand die je maar 1 keer op hoeft te smeren en de hele dag blijft zitten, maar het mooiste is dat het speciaal voor sporters ontwikkeld is.
    Dit houdt dus in dat je gewoon kunt zweten&zwemmen zonder dat je zonnebrand eraf loopt. (je zweet dus door je zonnebrand heen)  Hij is natuurlijk wat duurder dan de "normale" zonnebrandcreme's, maar hij werkt echt als een soort sunblock!
    Ik fiets altijd naar mijn werk 12 km. per dag en moet dus een goede zonnebrand hebben.
    Ik ben een halfbloedje en heb normaal geen zonnebrand nodig (behalve als bescherming tegen huidkanker) want ik verbrand nooit, maar ivm een zwangerschapsmasker moet ik toch een goede zonnebrand hebben!
    Misschien is het ook iets voor jou?

Groetjes Janneke.

#3091987 Quote

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb heerlijk in de zon gezeten..
    parasol gekocht, goede factor en een lekker boek..heeeerlijk..

alleen nu: enmorm dikke benen/ enkels…veel vocht.
    had ik al last van maar door warme weer van laatste dagen wordt het steeds meer…en pijnlijker. Iemand goede tips????

liefs zonneke,x

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3091994 Quote

ik heb ergens gelezen dat te lang zonnen niet echt goed is. niet alleen vanwege je gezicht maar ook omdat dan je bloed naar je huid gaat door de warmte, terwiijl die in de placenta moet blijven.

Ik ga dus niet in de warmste uurtjes in de zon zitten maar dan onder de parasol.

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct