Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285878 Voedingskussen

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben nu  bijna 24 weken zwanger en het slapen gaat steeds moeilijker.
    Nu las ik dat een voedingskussen kan helpen om beter op je zij te liggen. Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een voedingskussen. Ik vind ze wel vrij prijzig.

Alvast dank voor je reactie.

#3091938 Quote

een extra hoofdkussen werkt net zo goed. Ik heb een voedingskussen van een vriendin overgenomen en het is werkelijk heerlijk. Ook nog op koninginnedag een soort wurm-knuffel van 1.5m gekocht, die heeft hetzelfde effect.
    Het is gewoon fijn om een been op en je buik tegen iets aan te leggen… ik slaap er veel  lekkerder door.

Je hoeft overigens niet zo'n duur babywinkel ding te kopen, daar is alles 1.5-2x zo duur. Bij de HEMA hebben ze ze  ook, en markplaats.nl is een goede bron voor tweedehands exemplaren.

Barbara

#3091941 Quote

Hallo!

Ik ben ook 24 weken zwanger en had ook het probleem dat ik niet meer makkelijk in slaap kwam en vooral 'smorgens wakker werd met pijn in mijn heupen.
    In mijn slaap wilde ik nog wel eens het dekbed van mijn man inpikken   en dat legde ik dan tussen mijn benen. Resultaat; Ik sliep heerlijk en manlief was wakker.
    Dus ook wij hebben een voedingskussen aangeschaft. Ik heb voor een wat duurdere gekozen (Formfix, oa. verkrijgbaar bij een Thuiszorgwinkel) omdat de ervaring van mensen om mij heen toch is, dat bij een goedkoper kussen de vulling krimpt. (gewoon door het gebruik ervan) Bij Formfix schijnt dat niet/minder snel voor te komen.
    En wij… Wij slapen prima!
    èèn been op het kussen en een deel onder mijn buik..heerlijk! En straks hebben we er ook weer plezier van bij het voeden!

groetjes Janneke.

#3091943 Quote

Hoi Bianca,

Ik heb er ook eentje die ik had aangeschaft tijdens mijn eerste zwangerschap. Op zich is het wel lekker in bed als steun voor je benen maar mijn ervaring is dat ik halverwege de nacht dat ding er toch uitgooide omdat het niet lekker meer lach of omdat ik mij op de andere zij legde en daardoor de hele boel moest verleggen.

Maar het is ook ideaal om je kind op te leggen met voeden. Of dat nou de borst is of de fles……

En je kan je kindje er ook op leggen als steun in de box. Dat hij of zij dan in het gat zit en de ronding als ruggesteuntje heeft…….

Je kunt die dingen ook bij de Hema krijgen inderdaad. Maar ook gewoon bij Prenatal en zo. Soms zijn ze in de aanbieding.

Succes!

Groetjes,
    Rosanne
    mama van zoontje (17 mnd) en kruimeltje (5 wkn)

#3091945 Quote

Ik heb ook een voedingskussen en ik vind het echt super, slaap sindsdien tenminste goed door 's-nachts.

Mir 24 wk 1 dg

#3091953 Quote

Hoi Bianca,

ik vond een voedingskussen inderdaad ook vrij prijzig, maar heb er toch één gekocht bij de Hema (+/- 35 euro, inclusief hoes). Bevalt erg goed, ik zou niet meer zonder willen slapen (ben nu 23 weken).
    Veel succes met je keuze.

Groetjes,
    Margrethe

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3091957 Quote

Ben inmiddels maar even naar de hema gereden en een voedingskussen gehaald met een mooie badstof hoes. Dus nou maar hopen dat ik lekker zal slapen vannacht.

#3091965 Quote

Hallo,

Ik ben een "Mei 2005 moeder" en had in de zwangerschap ook zo'n voedingskussen gekocht. Ik vond het niet echt een prettig ding in bed. Ik had me 's avonds lekker geinstalleerd met het kussen tussen de benen en onder mijn buik en 's morgens werd ik precies zo wakker, als dat ik 's avonds was gaan slapen…. . Ik lag helemaal klem!! Ik heb toen maar een gewoon hoofdkussen gekocht en dat beviel me veel beter. Het kussen heb ik na de bevalling wel heel veel gebruikt, met het voeden (ook al was het de fles) en op de bank liggen. Toen onze dochter wat groter werd, gebruikten we hem om haar te steunen bij het zitten, etc. Nu ligt hij weer in de kast te wachten op de volgende !!

Doeidoei groetjes Snuffel.

#3091967 Quote

Hallo dames,

Nou ik had ook zo'n voedingskussengekocht (hema)  om te gebruiken tijdens het slapen maar ik heb hem er na een uurtje al uit gegooid, wat een onding zeg! Veel te dik!

Ik heb wel een oplossing gevonden, wij hebben zo'n vier seizoenen dekbed dat uit twee delen bestaat en nu hebben we ieder een deel in gebruik genomen. Heerlijk een heel tweepersoonsdekbed voor mij alleen, niks geen ruzie om de deken en ik stop een flink stuk tussen mijn knieen en een gedeelte onder mijn buik. Ik slaap echt goed zo de laatste tijd! Hopelijk blijft dat zo!

Succes met slapen allemaal!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 22w en 5d zwanger van de 2e

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct