Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285885 Listeria Bacterie

• Auteur

Hallo,

Ik heb een vraagje mbt gerookte paling.
    Gisteravond heb ik een broodje met voorverpakte gerookte paling gegeten. Tijdens het eten was ik het blad Negen Maanden Magazine aan het lezen, hierin staat dat je geen vacuumverpakte vis zoals gerookte zalm mag eten. De kans bestaat nl. dat het de listeria bacterie kan bevatten.

Ik ben me natuurlijk rot geschrokken en heb direct mijn tweede broodje weggegooid! Helaas heb ik nu  wel 1 broodje opgegeten…. Weet iemand of 1 broodje je kindje kan beschadigen en of je kan controleren of je de bacterie nu hebt? Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger.

Groetjes,
    Daniëlle

#3091974 Quote

Hai,
    Ik zou me niet zo'n zorgen maken! Tuurlijk het schijnt dat voorverpakte vis meer bacterien  KAN bevatten als verse vis omdat het de tijd heeft gehad om zich te delen. Maar een keertje kan echt geen kwaad. Ik eet ook gewoon voorverpakte vis e.d. Het zijn allemaal richtlijnen betekend niet dat het meteen kwalijk is als  je er niet 100% aan houdt.  Je moet het denk ik meer zien als de gebruiksaanwijzing op een standaard medicijn, als je leest wat je van een gemiddeld medicijn allemaal aan kwalen KAN krijgen……..omdat er ooit in het verleden wel eens iemand geweest is die er last van had. Maar betekend niet dat dat iedereen overkomt. Zo is het ook met al die eetvoorschriften……..je kan er last van krijgen dus wordt het afgeraden. Maar die kans is langerna geen 100% en ik denk nog niet eens 50%.

Groetjes Lillian

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct