Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285887 Maxi Cosi

• Auteur

hoi allemaal ,
    Ik heb een vraagje over de maxi cosi in de auto . is het nou tegenwoordig zo dat je die op de achterbank achterstevoren het beste kan plaatsen ????
    is dat het veiligste???
    Ik woon straks 1,5 uur rijden van mijn familie vandaan , vanaf wanneer mag je zolang met ze autorijden ? al gelijk vanaf het begin???
    En als ik 1,5 uur alleen naar mijn familie zou rijden dan is het toch wel een beetje eng idee dat mijn kleintje achterin zit…. ik bedoel als hij naast je op de voorstoel zit kan je hem toch beter in de gaten houden . Maar ja als achterin veiliger is dan stop ik gewoon tussen door een paar keer . Dat is ook geen probleem . Maar ik vroeg me deze dingetjes gewoon ff af…
    Misschien kunnen jullie me tip/advies geven .

Doeiii prettig weekend nog allemaal.
    kus mariska 26 wk zwanger van een meisje

#3091981 Quote

Hoi,

Op de site van de ANWB kun je vast meer vinden. Een tijdje terug heeft er namelijk een heel artikel in hun blad gestaan. Of onder http://www.veiligheid.nl. Of gewoon even googlen op autostoeltjes en veiligheid.

Maar het is idd zo dat als je een airbag voorin hebt, je de maxi cosi op de achterbank moet zetten. Zelf het uitschakelen van de airbag zou niet goed zijn. Het zou kunnen dat hij bij een botsing alsnog ontploft. (stond in dat artikel) Achterin vervoer je je kindje met het gezichtje naar de achterbank kijkend. Wil je je kindje toch zien, dan zijn er bij de autozaken als Halfords, Brezan etc speciale spiegeltjes te krijgen waarmee je de achterbank in de gaten kunt houden.
    Afgelopen week is er op het Juni 2006 forum een hele discussie hierover geweest. Lees daar maar eens. Misschien vind je daar nog meer tips.

Groetjes, Kat (33w)

#3091985 Quote

Ja op de achterbank tegen de rij richting is het veiligst. De voorbank word afgeraden omdat daar vaak een airbag zit………..maar als je die uit laat schakelen mag het daar ook. Om meer zicht te hebben op de achterbank kun je spiegeltjes plaatsen……..die zitten vaak in de veiligheidsrekken (bijv. die van etos) je weet wel zo'n rek waar dingen voor het stopcontact en deur enzo inzitten. Die spiegels bevestig je gewoon naast je achteruitkijk spiegel.
    Wij hebben ook veel famillie aan de andere kant van het land………2 uur rijden. Toen mijn zoon heel klein was stopte we na een uur om dan even in een ac watet gaan drinken. Na een maand of 3 reden we gewoon aan 1 stuk door……..omdat hij toch zo lekker sliep. Ik weet het is niet goed ………..maar ja je gaat ook niet dagelijks 2 uur op pad.

Groetjes Lillian

#3091991 Quote

Ja achterin is het veiligste. Zelfs al zou je helemaal geen airbag voorin hebben blijft dat de veiligste plek. De bijrijders kant word volgens mijn zwager (rijschoolhouder) ook wel dodenstoel genoemd omdat dat de plek is waar statistisch gezien de meeste doden bij ongelukken voorkomt.

Als je niet elke dag die rit maakt naar je familie kan het echt geen kwaad hoor. Het gaat erom dat als je kindje met regelmaat lang in de maxicosi zou zitten dit niet goed is voor de rug.

Groet Xanthe

#3092025 Quote

Ik woon ook 1,5 uur van mijn familie en vrienden vandaan. Als ik alleen onderweg ga en als ik naar mn werk ga (is ook 1,5 uur rijden en 1 x in de week neem ik mijn ukkie mee) dan zet ik haar in de maxi cosi gewoon naast mij neer, dan kan ik haar goed in de gaten houden. Ik heb de airbag op de bijrijders stoel uitgeschakeld.
    Alleen als we met zn viertjes onderweg gaan dan zet ik haar samen met haar zus achter in.
    Er staat beschreven in de gebruiksaanwijzing dat het altijd tegen de rij inrichting gezet moet worden en de eventuele airbag uitgeschakeld moet worden.Dus als de airbag uit kan, mag de maxi cosi gewoon voor in op de bijrijders stoel.

Groetjes, Ris

#3092034 Quote
    quote: Ris reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-05-2006 07:59:05'));

Ik woon ook 1,5 uur van mijn familie en vrienden vandaan. Als ik alleen onderweg ga en als ik naar mn werk ga (is ook 1,5 uur rijden en 1 x in de week neem ik mijn ukkie mee) dan zet ik haar in de maxi cosi gewoon naast mij neer, dan kan ik haar goed in de gaten houden. Ik heb de airbag op de bijrijders stoel uitgeschakeld.
    Alleen als we met zn viertjes onderweg gaan dan zet ik haar samen met haar zus achter in.
    Er staat beschreven in de gebruiksaanwijzing dat het altijd tegen de rij inrichting gezet moet worden en de eventuele airbag uitgeschakeld moet worden.Dus als de airbag uit kan, mag de maxi cosi gewoon voor in op de bijrijders stoel.

Groetjes, Ris

En dan nog kan de airbag open gaan bij een ongeluk en heeft je kindje dus een zeer kleine kans dit te overleven. Ze kunnen er brandwonden van krijgen (geld ook voor gewoon kinderzitje voor grotere kinderen) en de grootste kans is het verstikkings gevaar. Politie (die ik toevallig over kinderzitjes heb moeten bellen van de week) zei ook dat kindjes beter op de achterbank geplaatst kunnen worden.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct