Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285888 Zon En Je Kleintje

• Auteur

hoi meiden ,
    Ik weet dat de zon een zwangerschapsmasker kan veroorzaken bij jezelf , maar als je nou bv met je (blote) buik in het zonnetje zit/ligt kan dit dan kwaad voor je kleintje??
    heeft die last van de warmte en het zonnetje op je buik??

x mariska 26 wk zwanger van een meisje

#3091982 Quote

Hoi hoi

Ik weet niet echt of de zon kwaad kan voor je kleintje maar ik zal mijn verhaal even vertellen….ik ben met 27 weken naar Mallorca geweest 8 dagen…die reis hadden we al geboekt voor ik zwanger was….maar goed ik had het goed heet….en wou eigenlijk alleen in de schaduw liggen…maar ik wou ook wel een kleurtje hebben…we zijn toen een dag naar het strand geweest….de wind is daar lekker koel en je hebt daar van die palmen waar je onder kan liggen…Ik ben toen op de stoel gaan liggen en toch gewoon vol in de zon gaan liggen….ik had nergens last van….totdat we weer trug bij het hotel kwamen…Ik ging douchen en alles deed me ineens giga zeer!! (ik heb me elke keer goed ingesmeerd hoor) Me man moest me insmeren ik kon niet eens meer op bed liggen want alles voelde net schuurpapier!! Ik kon zelfs niet meer lopen van de pijn ja stapje voor stapje! Bleek dat me huid helemaal was uitgedroogd…al het vocht was uit me bene armen enzz….iK moest in een steenkoud bad…zit je daar lekker te rillen…en me man moest me elk halfuur goed insmeren…Nou ik heb het geweten ik heb 3 dagen haast niks kunne doen van de pijn en alles….dat ik dacht ik blijf wel in de schaduw!! ik heb alle dagen in de schaduw gelegen en dat beviel me heerlijk!! Alleen als we naar een terasje of langs de boulevard gingen winkelen was dat even pijnlijk maar na 3 dagen was het over! Ik kwam echt heel mooi donker bruin thuis en die kleur is ook lang gebleven….maar ik heb eigenlijk nooit er bij nagedacht of het ook kwaad kon bij de kleine en bij die vlekken (die heb ik gelukkig niet gekregen!) maar goed ik moest die week daarna toch naar de vroedvrouw en alles was goed met de kleine….dus ja ik kan niet echt zeggen dat het wel of niet gevaarlijk is…maar dat lolletje wat ik heb gehad daar waarschuw ik mensen liever wel voor! Voor hetzelfde geld was al me vocht weggegeweest en had de kleine ook geen vocht meer gehad…dus als je het zeker wilt weten vraag dan de huisarts of verloskundige ofzo gewoon even na als ze zegt dat het alleen voor jou nadelig is dan weet je het en kan je gewoon volop in de zon…

sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat je er wat aan heb!!

Groetjes mama zoontje 16maanden en ukkepuk 5,6 week!

#3091995 Quote

buiten dat je er pigments vlekken van kunt krijgen, heb ik gelezen dat het niet verstandig is om in de volle zon te gaan zitten.
    Dit omdat je bloed naar je huid trekt, terwijl dit ij je kind en de placenta moet blijven.
    Ik ga dus tijdens de warmste uurtjes niet in de volle zon zitten maar onder de parasol.

#3091997 Quote

Als je zwanger bent is je huid gevoeliger. Hierdoor verbrandt hij sneller, je moet je dus beter insmeren of uit de zon blijven.
    Tegen het zwangerschapsmasker kun je een sunblock gebruiken, dit lijkt heftig, maar ook door zo'n sunblock krijg je gewoon een lekker kleurtje hoor. Is in ieder geval beter dan in de winter merken dat je toch een zwangerschapsmasker hebt opgelopen.
    Het is zo dat de baby de hitte zelf kan reguleren als hij/zij ongeveer 14 weken is. Hiervoor moet jij daarvoor zorgen. Dit heb ik laatst mogen ondervinden door 8 dagen met 40 graden koorts op bed te liggen. Het kind had hier gelukkig geen last van omdat ik al ver genoeg in mijn zwangerschap was.
    Mijn verloskundige geeft ook vooral aan dat je dingen best met mate kan doen, voorwaarde is wel dat je goed naar je lichaam luistert. Als je lichaam aangeeft dat het genoeg is dan moet je er ook mee stoppen.
    Nou ja veel succes in je zwangerschap en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Liefs Lotte

#3092006 Quote

Hallo

Ik kom net ook uit de tuin! Heb ff heerlijk van het zonnetje genoten! Of een gegeven moment zat me vriend me zo aan te kijken! Dus ik roeg vind je het niet goed dat ik in de zon zit! Zijn antwoord : nee hoor ik weet dat als het je teveel wordt je deruit gaat en hoe doen die vrouwen in afrika dat!!! Die leven dag in dag uit in de snikhete zon! Tjah had ik niet echt bij nagedacht, maar vond wel dat ie een beetje gelijk had!

Denk als je met mate van de zon geniet, en niet op het heetst van de dag het geen kwaad kan voor jou en je kindje! En ik loop regelmatig naar binnen om te kijken of ik geen vlekken in me gzicht krijg, maar als ik het zo lees…kan dat ook veel later pas opkomen! Fingers crossed dan maar dat ik het niet krijg !!

Groetjes & geniet van het lekkere weer!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct