Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285890 Borstvoeding

• Auteur

hallo beste lezers,

Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die ervaring hebben met het geven van borstvoeding na een borstverkleinende operatie ??
    Na de operatie weet je wel dat de kans heel klein is, maar toch hoor je volgens mij nog wel eens dat het wel goed gaat.

Ik hoor heel graag van jullie

Marinte

#3092001 Quote

Hoi Marinte,

In hoeverre het mogelijk is om je kindje volledig aan de borst te kunnen voeden na een borstverkleinende operatie is afhankelijk van de manier waarop de operatie is verricht. Als zou blijken, dat er niet voldoende melk voor de baby aangemaakt kan worden, kan er worden gekozen voor het gebruik van een borstvoedinghulpset. Dit is een soort containertje die de moeder om haar nek kan hangen, meer informatie hierover  is te  vinden op VBN-borstvoedinghulpset  .

Ook is er een Yahoo mailinglist opgericht, speciaal voor vrouwen die borstvoeding geven na het ondergaan van een borstverkleinende operatie. Het is een besloten mailinglist; wanneer je wilt deelnemen aan deze list moet je je dus eerst aanmelden. Je kunt deze list vinden via mailinglist BVNV  .

Verder scheelt het ontzettend veel als je zelf al e.e.a. over borstvoeding weet. De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk organiseert in heel Nederland informatiebijeenkomsten, die (aanstaande) moeders tijdens hun zwangerschap kunnen bijwonen. Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding via hun organisatie gevolgd en geven  wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding.  Tijdens de bijeenkomsten worden veel belangrijke aspecten van borstvoeding besproken, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen te delen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; je kunt gerust naar voren brengen wat je bezighoudt. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op VBN-regio.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

#3092005 Quote

hallo Yvonne,

hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, wellicht heb ik er inderdaad iets aan.

Bedankt voor je moeite,

Groet Marinte

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct