Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285900 Nu Al Harde Buiken

• Auteur

Dag medezwangeren!

Morgen ben ik 19 weken zwanger van ons 2e kindje. Sinds 2 weken heb ik regelmatig last van harde buiken. Is dit wel normaal? Ik kan mij niet herinneren dat ik dat bij de 1e ook al zo vroeg had. Het voelt ook heel vreemd, bij Emma voelde ik het van heup tot heup, en nu ergens rond de baarmoeder. Misschien komt dit omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap is.

Wie heeft dit ook al zo vroeg,  of moet ik er maar eens over bellen met de verloskundige?

Groetjes,

Ingrid

#3092044 Quote

Hallo,

Dat kan zeker wel!! Ik ben een "Mei 2005 moeder"   en ik had vanaf ongeveer 20 weken ook zeer regelmatig harde buiken en dat was écht geen pretje. Mijn buik was net een keiharde voetbal en het was echt pijnlijk. Ik ben toen 6 uur per dag gaan werken (ben verpleegkundige) en toen ging het wel een beetje beter. Over was het in ieder geval niet…  Het was voor mij trouwens de 1e zwangerschap.

Succes ermee

#3092048 Quote

Kan iemand mij uitleggen wat "harde buiken"precies zijn?

Aicha.

#3092051 Quote

Hoi,

Ik ken het. Ik had een paar weken geleden ok last van. Ik ben toen ipv 3 dagen van 8 uur, 4 dagen van 6 uur gaan werken. Dit scheelt enorm.

Aicha,

Je buik voelt dan heel hard en "strak" aan. Ke kunt je buik dan bijna niet indrukken. Meestal gaat dit over door rustiger aan te doen.

Groetjes,

Vicky
    18+6

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct