Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285906 En Dan Voor Het Eerst Naar De Verloskundige

• Auteur

hallo allemaal
    ik moet op 30 mei a.s voor het eerste naar de verloskundige en volgens
    mijn berekeningen   ben ik dan ongeveer 10 weken zwanger
    maken ze dan al een echo om te horen of het hartje klopt???

ik verheug me er zo erg op   maarja dalijk maken ze helemaal geen echo omdat het nog te vroeg is..?????????????

groetjes renata

#3092057 Quote

dat ligt er aan, mijn echokreeg ik eerst met 11 weken en twee dagen er na de afspraak met de verloskundige.
    mijn verloskundihge heeft wel een doppler en laat mij iedere keer het hartje horen. de echo kreeg ik op een andere lokatie van een echochopist.

vraag het effe na bij je verloskundige. weet je teminste waar je aan toe bent.

#3092061 Quote

Hallo, rond de 10 tot 12 weken krijgt iedereen een termijnecho. Dit is vooral om vast te stellen hoeveel weken je zwanger bent. Meestal kan dit op de dag vastgesteld worden, is dus heel precies. Komt bijna nooit voor dat ze ernaast zitten. Meestal moet je dan naar een verloskundige echopraktijk, maar sommige verloskundigen hebben zelf een echo apparaat. Het kan zijn dat je rond je 20e week nog een echo krijgt.
    Bij elk bezoek aan de verloskundige word er naar het hartje geluisterd met een doptone.
    Kun je meeluisteren. Het hartje begint al rond de 7e week te kloppen.

#3092080 Quote

oh spannend!!!!!!!!!!!!!
    bedankt allemaal

groetjes renata

#3092091 Quote

Ten eerste hallo allemaal (nieuweling hier)

Ten tweede, ik kreeg mn eerste echo meteen op de eerste afspraak, dus ook rond mn 10de week.
    Dus misschien krijg je hem gewoon. Ik moest wel terugkomen met 12 weken, omdat het nog niet goed zichtbaar was.

Groetjes
    Esther.

#3092109 Quote

Hoi hoi

Het eerste bezoek aan de verloskundige vond ik niet zoveel voorstellen. Het was voornamelijk een kennismakings gesprek. Het meten van de bloeddruk en bloedprikken verder wilde ze vanalles weten over erfelijke ziekten in beide families.
    Ook naar het hartje ging ze nog niet luisteren want dat was pas vanaf 12 weken duidelijk te horen op dat moment was ik 10w4d.
    Ik kreeg wel toen ik een afspraak maakte een verwijsbrief en een telefoonnummer van het echobureau, dus ik kon al wel een echo laten maken.

groetjes Anke  

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct