Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285912 Even Een Vraagje

• Auteur

hallo daarben ik weer

wij hebben een golden retriever een heeeeeeel lief beest maar ik ben zo benieuwd hoe het gaat als er een kleine   is
    ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat als ie jaloers wordt en rare dingen gaat doen dat ie wegggaat (tot mijn grootste spijt)
    hebben jullie hier al ervaringen mee ?
    ze zeggen dat je een poepluier aan de hond moet geven en hem overal bij moet betrekken???

graag wat ' ervaren' moeders haha

groetjes renata

#3092084 Quote

hai

ik had daar ook een topic over gemaakt onder bevallen. want ook wij zitten met het probleem. ik heb toen overleg gehad met de dierenarts. die griezelde al bij het idee.
    Toen kreeg ik het tel nr van een gedragskundige hier uit de buurt. ( veenendaal)
    en die zei dat als ik de hond ziek wilde hebben ik de hond de eerste poepluier moest geven. dus dat doen we dan absoluut dan maar niet he. ( hihi arme kraamhulp )

wel moesten we hem overal bij betrokken houden. inrichten kinderkamer ect ect
    nieuwe spullen?? laat maar snuffelen. nu zit het kind er nog niet in dus nou kan het heel save. kijk wat je met de geboorte doet moet je zelf weten uiteraard maar ons is geadviseerd als ik me goed voel na de bevalling en ik heb gedoucht dan de hond er bij laten om te snuffelen. mijn man houd hem dan vast en ik de kleine.
    dit is dus eigenlijk het advies wat ik van de   gedragskundige heb gekregen. praat er anders ook nog even heel goed over met je dierenarts.
    groetjes jantine

P.s. goed op de ontwormingskuur letten normaal 2 x in het jaar maar zodra de kleine is 3 tot 4 x doen. uit veiligheid dat de kleine niet ziek wordt.

#3092087 Quote

Hai,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt over de hond en je baby.
    Jullie hond zal een plaatsje  binnen het gezin moeten opschuiven en daar zal hij niet heel blij mee zijn. A|s de baby er straks is, zet het in een stoeltje op de grond voor de hond. Blijf er bij en kijk wat er gebeurd. HEB VERTROUWEN!!!! Spring niet meteen op en begin te gillen als de hond zijn neus eens flink in de baby duwt of een grote lebber over 't gezichtje geeft. Je kind krijgt er niets van. Doe je het wel zal de hond de baby gaan zien als iets alarmerends en dan wordt hij onzeker. Een onzeker dier is een onbetrouwbaar dier. Negeert de hond de baby, laat het los, hij komt vanzelf kijken wat daar zo "belangrijk" is dat iedereen er steeds omheen staat. Heb geduld, geef het tijd en nogmaals heb vertrouwen, onderschat dieren niet.

Succes!!!!

#3092090 Quote

bedankt…
    ja bij het vorige gezin waar zij was daar hebben ze ook een baby
    gekregen en   ze gaf er niks om als ze maar af en toe eens die aai
    over haar koppie kreeg en natuurlijk haar wandelingetjes kreeg maar
    voor de rest was ze rustig eronder
    dus ik denk ook wel dat het goed gaat we zullen haar overal erbij betrekken   en dan zal t vast goed komen ….
    groetjes renata

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct