Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285916 Kort Zwanger En Al Dikkere Buik

• Auteur

Hoi meiden,
    herkent een van jullie dit? Ik ben maximaal 6,5 weken zwanger en mijn buik is al echt dikker geworden. Na het eten zet hij helemaal uit. Ik ben bang dat anderen het daardoor al eerder gaan zien. Hoop het niet, want ik wil het zelf graag vertellen wanneer ik (en mijn vriend natuurlijk) dat zelf willen.
    Groetjes V.

#3092106 Quote

Hoi Veerle,

Ja, dat herken ik wel. Ik ben net 5,5 week zwanger en heb nu al een klein buikje. Met name later op de dag valt het al op.

Dit is wel mijn tweede zwangerschap en ze zeggen dat je buik bij de tweede sneller uitdijt. Maar ik maak me ook al een beetje druk omdat ik het op het werk nog niet wil vertellen.

Vandaag liep ik de hele tijd met mijn handen voor mijn buik of met papieren ervoor. Moet ik natuurlijk ook niet te vaak doen want dat valt op een gegeven moment ook op.

Straks dus maar vast wat wijdere kleding aan….

Groetjes,
    Rosanne, (mv zoontje van 17 mnd en kruimeltje van 6 wkn)

#3092108 Quote

Ha Rosanne,
    ja dat doe ik ook maar. Gelukkig ben ik iets steviger van mezelf. En was ik de laatste weken bezig dat ik moest lijnen, dus misschien kan ik als smoes gebruiken dat dat niet lukt of iets dergelijks.
    Ach ja, het zijn wel luxeproblemen he. EN er blijft altijd wel iets over om over te klagen.
    Heb jij veel last van kwaaltjes?
    Ik voel me verder goed. Heb wel een voller gevoel in de buik en soms behoorlijk wat gerommel of steken. Kan soms ook niet op bepaalde woorden komen, maar verder valt het reuze mee. Ben wel iets sneller moe dan anders.
    Als dit het enige is voor de komende 8 maanden, dan voel ik me gezegend.
    Groetjes V.

#3092110 Quote

Hoi Meiden,

Ik ben nu 6 weken zwanger, en ik zie nog niets alleen dat mijn borsten echt zijn gegroeid, ik vind het zelf erg grappig en leuk! Zo merk je er toch wat van. Ook ben ik sneller moe, en soms wat prikkelbaar. Maar verder nog gelukkig geen klachten, ben vorige week 2 x misselijk geweest maar dat is nu weer over.
    Ik kan niet wachten tot de 12 weken zijn passeerd, hebben jullie dit ook zo sterk?

Groetjes Mickey

#3092111 Quote

Hi Veerle,

Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben, maar vraag me inderdaad ook wel af hoe mijn buik eruit ziet over een paar weken. Ik zit nu met een knellende broek achter mijn pc terwijl ik maar weinig gegeten heb vandaag. Heb wel veel last van verstopte darmen, dus daar zal het nu wel van komen. Het is voor mij ook het 2e kindje, dus ben ook erg benieuwd hoe lang ik het verborgen kan houden. We willen wachten met vertellen tot we een echo hebben gehad. Ik moet 22 mei voor het eerst naar de gynaecoloog (ivm schildklierproblemen moet ik daar de hele zwangerschap  op controle), maar ben dan pas 6,5 week dus dan zal er nog niks te zien zijn op een echo.
    Eerst duim ik maar heel hard dat het de komende weken allemaal goed blijft gaan, ook voor jullie natuurlijk.

Groetjes, Jetje

#3092114 Quote

Jaa ik ken dit. Omdat mijn menstruatie zo onregelmatig is weet ik niet precies hoe ver ik ben maar ik gok op de 6 weken. Ik krijg 23 mei mijn eerste echo dus dan weet ik het zeker maar idd… Ik heb ook al het idee dat ik een buikje begin te krijgen. Dikker en opgezetter dan anders.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092123 Quote

Ik zit nu in mijn achtste week en ook ik heb het idee dat mijn buik al dikker wordt. Maar ik heb ook het idee dat mijn darmen gewoon wat trager zijn en dat ik daarom wat opgezwollener wordt.

#3092128 Quote

ik vond t al zo gek datik s'morgens BIJNA geen buikje heb en s'avonds
    lijkt t al echt wat ik dacht altijd dat t van het eten was   maar
    het kan dus dat t in de loop van de dag wat groter wordt ?? komt dus
    waarschijnlijk niet van het eten ??

groetjes renata

#3092132 Quote

Hoi Veerle,

Ja, dat uit mijn woorden komen heb ik nu ook al meer. Gelukkig had ik dat wel eens vaker op het werk dus dat valt nog niet zo op.

Verder ben ik regelmatig duizelig en misselijk (had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje niet) en heb last van mijn maag. Ook heb ik licht zeurende buikpijn en mijn darmen spelen meer op.

Ik ben nog niet moe of zo. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap wel heel erg.
    En ik heb in heel veel dingen geen zin qua eten en wel weer in melk en ik heb veel dorst maar ja daar is het weer ook wel voor.

Tot nu toe kan ik nog wel broeken dichtkrijgen maar dat zal wel gauw minder worden en dan komen de zwangerschapsbroeken weer tevoorschijn……

Groetjes,
    Rosanne (6 wkn)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct