Hoi,
Moeilijke stoelgang… Tja bekende kwaal onder zwangere vrouwen. Veel drinken wil wel helpen. Verder genoeg fruit en groente eten. Volkoren brood eten. Geen laxeermiddelen gebruiken, tenzij je die van de huisarts krijgt. Voor de rest is het een beetje uitzoeken wat voor jou het beste werkt.
Bij mij was dat een cheeseburger van Mc Donalds. (absoluut geen straf!) Als ik een paar dagen niet geweest was, hop even naar de Mac voor een cheeseburger. En voila, een paar uur later kon ik naar toilet. Als je verder in de zwangerschap bent gaat het waarschijnlijk weer wat beter.
Dat bloedverlies kan ook komen door de moeilijke stoelgang. Als je het niet vertrouwd neem dan even contact op met je vk. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschappen bloed verloren. Ik blijk een gevoelige baarmoedermond te hebben. En doordat het daar beneden nu beter doorbloed is, had ik snel wondjes. Dus even geen sex en voorzichtig met afvegen. Ook het harde persen voor de ontlasting kan een beetje bloedverlies veroorzaken.
Groetjes, Kat