Hoi,
Ik wilde graag een kleine waarschuwing plaatsen voor alle zwangere dames. Niet om jullie te laten schrikken. Lees mijn verhaal maar.
Tijdens je zwangerschap kan het namelijk zo zijn dat je niet eens merkt dat je een blaasontsteking hebt! Maar sterk ruikende en donkere urine kan een teken zijn. Net als pijn bij het plassen. Maar soms voel je helemaal niks.
Ik kwam er achter omdat ik met 30 weken weeen kreeg. Plasje weggebracht, en ja hoor! Blaasontsteking. Ik had er niks van gevoelt of gemerkt. De urine rook zelfs niet sterk. We zijn nu 3 weken verder, en ik heb weer een infectie! Weer gepaard met weeen. En dat is natuurlijk niet goed. Ik blijk een hardnekkige infectie te hebben. En krijg nu pittige medicatie. Maar hopelijk kan ik daarmee voorkomen dat ons meisje te vroeg geboren word. Want die kans loop je als je een blaasontsteking verwaarloost. Of je kunt nier of nierbekken problemen krijgen. En ook daar zit je niet op te wachten. Dat is erg pijnlijk.
Dus meiden: Vermoed je een blaasontsteking? Please, laat je urine controleren. Zo voorkom je veel ellende.
Groetjes, Kat (juni-forum)