Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285924 Gekookt Water Baby

• Auteur

nu het zo warm is moet mijn beeb dan ook meer drinken? hoe zit dat met gekookt water? mag ze dat?

#3092145 Quote

Hoi,

Krijgt je kindje op dit moment borstvoeding of kunstmatige zuigelingenvoeding?

Wanneer je borstvoeding geeft: Een baby heeft de eerste zes maanden in principe niets anders nodig dan moedermelk. Jouw melk is precies op je kindje afgestemd, ook tijdens warme dagen. Misschien wil hij/zij uit zichzelf wel vaker drinken, of leg je je kindje gewoon vaker aan; ander drinken aanbieden is  niet nodig en kan zelfs vraag en aanbod uit evenwicht brengen.  

Over kunstmatige zuigelingenvoeding tijdens warme dagen moet ik je een antwoord schuldig blijven; misschien dat andere bezoeksters van dit forum daar wel meer over kunnen vertellen?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

#3092165 Quote

Ik heb geleerd dat je een babytje in het begin naast de borstvoeding ook af en toe wat water mag geven.

Groetjes Lillian

ps en drink zelf ook genoeg he……vooral omdat het warm is en je borstvoeding geeft.

#3092173 Quote

hai jarnos
    ik werk in de kinderopvang en heb een hele poos op de babygroep gestaan. het klopt idd dat je tot ongeveer 6 maanden geen extra vocht hoeft te geven.. tenzij je baby daar behoefte aan heeft. dat merk je snel genoeg als je idd een flesje met gekookt water geeft. mag lauw vinden ze soms lekkerder dan afgekoeld en iets beter voor het maagje
    na 6 maanden mogehn ze ook afgekoelde thee (zonder looizuur denk ik) en diksap of aangelengde sap hebben (sinasappelsap met water of appelsap met water)
    als jegekookt water geeft mogen wij het niet geven uit de waterkoker dan kookt het niet lang genoeg door. groietjes en succes

#3092174 Quote

hai jarnos
    ik werk in de kinderopvang en heb een hele poos op de babygroep gestaan. het klopt idd dat je tot ongeveer 6 maanden geen extra vocht hoeft te geven.. tenzij je baby daar behoefte aan heeft. dat merk je snel genoeg als je idd een flesje met gekookt water geeft. mag lauw vinden ze soms lekkerder dan afgekoeld en iets beter voor het maagje
    na 6 maanden mogehn ze ook afgekoelde thee (zonder looizuur denk ik) en diksap of aangelengde sap hebben (sinasappelsap met water of appelsap met water)
    als jegekookt water geeft mogen wij het niet geven uit de waterkoker dan kookt het niet lang genoeg door. groietjes en succes

#3092194 Quote

Hoi Jarnos,
    Je hoeft niet persee gekookt water te geven. Bronwater (bijv. Bar-le-Duc) is ook goed en veel gemakkelijker. Het is tegenwoordig zelfs zo dat je baby's koud kraanwater mag geven (in elk geval om de melk mee te maken). Geen lauw of warm water uit de kraan, omdat daar meer bacteriën in zitten.
    Succes, Barbara

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct