Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285926 Borstvoeding

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik bren van plan borstvoeding te gaan geven, mits het lukt. Nu denk ik erover om het set van Avent aan te schaffen. Die heeft een kolfapparaat met 2 flesjes. Nu vraag ik mij af is het raadzaam om ook alvast wat extra flesjes te kopen om de melk in te bewaren, bv in te vriezen??

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Groetjes Willemijn.

#3092147 Quote

Vergat ik er bij te zeggen. Ik wil zelf borstvoeding geven, maar mijn man wil uiteraard ook de fles geven. Vandaar het afkolven.

Nogmaals groeten Willemijn

#3092149 Quote

Hoi Willemijn,

Het is altijd handig om meerdere flesjes te hebben maar wat ikzelf heel fijn vond was juist het meeneem-systeem van Avent. Dat zijn plastic zakjes met klemmetjes en die nemen minder ruimte in in de vriezer en lijkt mij goedkoper dan meerdere Avent flessen.

Heb met de jongste 3 weken moeten kolven omdat ie in de couveuse lag. Maar toen kreeg ik vanuit het ziekenhuis kleine flesjes van 100ml. De vriezer thuis en de koelkast in het ziekenhuis puilde uit.

En borstvoeding is gewoon heel mooi, als je eenmaal de goede houding van jezelf en je kindje hebt gevonden is het elke keer bijzonder. ( eerlijkheidshalve; ik ben na 6 maanden gestopt omdat ik er knettergek van werd dat ik nog steeds goed moest opletten wat ik at en dronk….)

Succes met kiezen en je zwangerschap natuurlijk,

Groetjes Saskia

#3092164 Quote

hoi Willemijn,

Ik heb ook de handkolf van Avent, en hij bevalt mij uitstekend.

Er zijn ook bekertjes van Avent, Via-set heet dat, en die kun je aan de kolf draaien.
    Zo wordt de melk direkt opgevangen en hoef je niet te knoeien met overgieten e.d.

Ze zijn speciaal gemaakt om in te vriezen. Je kunt er een schroefdeksel opdraaien en een etiketje opplakken met de datum. Heel handig om op te stapelen in de vriezer.
    Er kan 180cc in. Dit is veel gemakkelijker dan flesjes invriezen.
    Er zitten 10 bekers in een doos, met schroefdeksels en draaisystemen.
    Als je ze niet meer gebruikt, kun je er bijv. zelfgemaakte hapjes in bewaren.

Loop maar es binnen bij een babyspeciaalzaak, daar hebben ze ze wel.

Nog even over je eigen voeding;
    Ik ben na een week of 6 weer voorzichtig gewoon gaan eten, dus ook ui, knoflook e.d.
    Mijn dochtertje heeft hier heel goed op gereageerd.
    Vaak krijgen babies krampjes door het inslikken van lucht en niet door jouw eten!

succes, hoop dat je bv gaat lukken want het is iets fantastisch!
    Ik geef het nu voor de 3e keer, zou niet anders willen.

groetjes Linda

#3092166 Quote

Hoi Willemijn,

Er staat me iets van bij dat lang niet alle flesjes op de Avent kolf passen, maar misschien is dat inmiddels door de fabrikant aangepast?
    Voor het invriezen van moedermelk kun je ook gebruik maken van ijsblokjesdoosjes (met deksel), dan kun je de hoeveelheden wat gemakkelijker doseren en loop je minder kans dat je restjes melk moet weggooien. Hier vind je meer informatie over o.a. het bewaren van moedermelk: Borstvoeding.com-afkolven, Borstvoeding.com-kolven.
    En misschien is deze ook nog leuk voor je: borstvoedingswinkel-kolfkiezer  .

Verder zou je kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk te gaan bijwonen? Borstvoeding geven is iets wat moeder en kind moeten leren en dat geldt ook voor het afkolven van moedermelk: kolven moet je leren.  Tijdens de bijeenkomsten komen veel belangrijke aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Tevens is er gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. Deze informatie vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je kijken op http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

#3092167 Quote

Bij advent zitten toch van die speciale invrieszakjes?
    Ik heb alleen maar gekolft met een elektrisch aparaat van de thuiszorg (mijn kind wilde de borst helemaal niet en een handkolf is dan echt vermoeiend)

Groetjes Lillian

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct