Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285941 Heeft Iemand Tips Tegen Misselijkheid

• Auteur

Hoi hoi,

ik ben nu 6 weken zwanger en ben nu 1 week erg misselijk.
    vooral dit weekend is een ramp.
    ze zeggen dat je 's ochtends op bed al een beschuitje moet eten, maar dat vindt ik zo moeilijk (eten als je misselijk bent). ik heb echt moeite om wat binnen te krijgen. ik ben niet alleen 's ochtends misselijk, maar ook gewoon overdag. ik wil de huisarts gaan vragen of ik pillen tegen de misselijkheid kan krijgen, want ik had gelezen dat die er zijn.
    hebben jullie anders misschien ook tips voor me??
    Alvast bedankt.

liefs, mejon

#3092221 Quote

Tja, dat zijn inderdaad de nare bijwerkingen van zwanger zijn , maar ze
    horen er wel bij! Denk niet dat de huisarts na 1 week misselijkheid al
    pillen gaat voorschrijven. Mensen die veel kotsen en afvallen
    bijvoorbeeld en dat lange tijd die krijgen dit soort pillen.
    Sterkte!

#3092222 Quote

Hoi Mejon,

blij dat ik nog eens iets van je hoor! Alhoewel het geen goed nieuws is. Ik ben ook zo misselijk als jou en wilde net hetzelfde bericht neerpennen.

Had ondertussen een hele tekst getypt maar doordat het forum niet werkt ben ik deze kwijt en kan ik terug beginnen.

Ik ben de hele dag misselijk maar tegen de avond wordt het beter. Ik eet toast met hesp en kaas, groentensoep en aardbeien. Daar bekom ik van. Maar ook niet altijd, hangt wat van het moment van de dag af. De vorige zwangerschap had ik er minder last van en is het volledig gestopt in week 10. Laat ons hopen dat het dan bij ons gestopt is!

Heb ondertussen ook een lichte bloeding gehad. Normaal is er niets aan de hand en is het een gesprongen adertje ofzo. Woensdag weet ik meer na de echo. Aan mijn misselijkheid te zien zal het hopelijk wel in orde komen! Ik hou je op de hoogte.

Bij ETOS zouden ze polsbandjes verkopen met drukpunten die de misselijkheid wegnemen. Totaal ongevaarlijk. Ze noemen SEA-band. Veel succes.

Liefs Kaatjexxx

#3092223 Quote

Hoi,

Na poging tig hoop ik dat het nu geplaatst word.

Op homeopatische basis is er het middel Nux Vomica van Dr Vogel. Meerdere keren per dag kleine maaltijden gebruiken. Eten wat gaat. Even niet druk maken of je gezond genoeg eet. De kleine neemt van jou wel wat hij nodig heeft. Een multivitamine preparaat voor zwangeren gebruiken. Geen vette dingen eten. En proberen veel te drinken.

De huisarts heeft idd medicijnen tegen de misselijkheid. Zetpillen. Die kunnen goed helpen.

Succes, ik hoop dat je je gauw beter voelt.
    Groetjes, Kat

#3092224 Quote

Oh ik ben ook zo misselijk, komt en gaat met vlagen….. Ik heb gelukkig nog niet boven de pot gehangen, maar ik kan echt misselijk worden met de gedachten iets te eten, bijv. aardappelen met vlees….blehhhhhh….Maar vanmiddag wilde ik wel graag een broodje kroket! Was echt lekker!! hahaha.
    Ik eet ook de raarste dingen, ach als ik maar niet moet overgeven, want dat vind ik echt een drama. Ik geloof dat je na week 10 je minder misselijk voel. En je bent niet de enige… Eet gewoon wat je lekker lijk! Doe ik ook.

Oja, ik ben ook 6 weken zwanger, dinsdag 7.

Liefs Mickey

#3092258 Quote

kijk je moet eten wat je lekker vind dat staat voorop, maar waar je absoluut ook ff rekening mee moet houden is dat als je bijv sávonds toch je aardappels,groente en vlees wil hebben kan je bijv je vlees al bakken rond een uur of 3. dan heb je zeg maar je " ergste" baklucht gehad. het is een idee.

Ik begon s'morgens met een bakkie thee en een droge beschuit en ondanks dat het me   veel moeite koste had ik de rest van de dag geen last van misselijkheid, dus dat scheelt.

Probeer ook zo min mogelijk cola en sinas te drinken. dat helpt bij mij heel goed.

Succes!!!!

groetjes Jantine

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092259 Quote

Hoi hoi,

Vervelend he? misselijkheid? maar inderdaad iets eten nog voordat je opstaat helpt het beste, ook al is het maar een liga en een slok water.
    Maar ze zeggen wel dat het goed voor je is hoe stom het ook klinkt, hoe meer kwaaltjes hoe beter voor de ontwikkeling van je foetus omdat je dan ws veel hormonen aanmaakt. Heb ik me laten vertellen hoor….

Gr. Roos

#3092281 Quote

Vervelend he als je bij de groep hoort die wél misselijk is! Er zijn er ook zoveel vrouwen die gelukkig nergens last van hebben……
    Ik ben vanaf week 5 extreem misselijk geweest en heb erg veel overgegeven. Ik heb eerst Emesafene gehad, maar dit hielp niet. Toen Promethazine. Dat hielp wel tegen het spugen (nog maar 1 of 2x per dag), maar niet echt tegen de misselijkheid. Bij mij was het zo alles overheersend dat ik 9 weken lang helemaal niet heb gewerkt en nu nog steeds op therapeutische basis. Geen pretje, maar het is niet anders. Vanaf een week of 13 ben ik me iets beter gaan voelen. Ben nu 16 weken.
    Veel sterkte, Patricia

#3092283 Quote

Goede middag dames…

hier een tip die mij heel goed heeft geholpen…

nee theelepeltjes cola..op het moment dat je misselijk bent steeds kleine theelepeltjes nemen..niet te veel en niet te snel achter elkaar….
    verder helpen haagse hopjes heel erg goed…ik heb 20 weken met die dingen in mn mond gelopen…zelfs snachts had ik ze in mn mond…maar t hielp wel…

tegen maagzuur blanke ongebrande hazelnoten..steeds een handje nemen en t zakt weg…

sterkte..en hopelijk hebben jullie er iets aan

groet Jess ( mama van mees, sem en tijs okt. 05 forum)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct