Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285942 Trachitol Tijdens De Zwangerschap

• Auteur

Weet iemand of je Trachitol gewoon kunt gebruiken tijdens de zwangerschap? Ik heb altijd het idee dat dat heel mijn mond en tong verdooft, vandaar dat ik het me afvraag. Het helpt wel het beste.
    Ben benieuwd!

#3092225 Quote

Hoi hoi,

Ik heb een paar weken terug ook met flinke keelpijn gezeten, maar trachitol mocht ik niet gebruiken. Ik heb het toen gewoon met paracetamolletjes opgelost. Gelukkig ging het na een paar dagen vanzelf over. Anders gewoon ff langs de huisarts voor een veilig receptje.

beterschap, groetjes Martine

#3092233 Quote

Ik zou het niet gebruiken, dit staat in de bijsluiter:

Zwangerschap/Lactatie

Lidocaïne kan de placenta passeren. Bij hoge dosering kan foetale depressie niet worden uitgesloten. Over het orale gebruik van de bestanddelen tijdens zwangerschap bij de mens en over de effecten in de dierproef bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen.

Groetjes,
    Mar

#3092234 Quote

Allo,

Vervelend hé keelpijn?? Trachitol mag je inderdaad niet gebruiken, tijdens de zwangerschap. Maar weet je wat ook goed helpt?? DROP!!! Mmmmmm….. verplicht drop eten!! Hé bah, wat lekker!! Gewoon zuigen op een dropje, maar natuurlijk moet je dan geen kilo's drop gaan eten (hahaha). Mij hielp het in ieder geval goed!! Ik vond de muntdrop uit de "schepbakken" van het Kruidvat het allerlekkerst!!

Succes ermee

#3092243 Quote

hoi, nee ik mocht t ook niet…..balen

thee met honing, lauw water met suiker, eeeeh bel je moeder of oma even die hebben vaak supertips! oh ja de perfecte pijnstiller bij keelpijn: waterijs!!!! gegarrandeerd een tijdje geen pijn echt heerlijk

drop zou ik nou niet 123 nemen ligtnatuurlijk aan je bloeddruk de mijn is laag dus ik neem t wel regelmatig maar als ie an wat hoog of normaal is zou ik dat zeker laten

#3092244 Quote

Nee, geen trachitol dus en ook geen andere keelpastilles. Overal staat
    in dat de werking bij zwangeren onbekend   (of schadelijk) is. Wat
    wel helpt is gorgelen met zout water. Ja, zeer smerig maar het werkt!
    Zelf houd ik trouwens ook erg van dropjes

Juup

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092246 Quote

Weet je wat bij mij heel goed werkt:
    Een paracetamolletje oplossen in een klein beetje water en daarmee gorgelen en dan doorslikken.
    Tis errug ranzig, maar werkt als een trein.

Volgens mijn VK mag je 6 paracetamol per 24 uur.

Beterschap!

#3092299 Quote

Dankje voor alle tips! Toch handig zo'n forum. Drop is helaas aan mij niet besteed, heb tijdens mijn eerste zwangerschap zelfs een week ziekenhuis gehad vanwege hoge bloeddruk dus pas nu extra op. Het ergste is weer achter de rug gelukkig, hopelijk komt het het volgend half jaar niet meer voor! Het is natuurlijk zomer….
    groetjes Suzanne

#3092375 Quote

Gorgelen met tandpasta schijnt ook een ouwe oma trucje tegen keelpijn te zijn!
    Beterschap!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct