Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28595 Borstvoeding En Zwanger Worden

• Auteur

Hoi,
    Mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden en ik geef nog 2x per dag borstvoeding. Nu willen we graag een derde kindje, maar ik heb nog geen menstruatie gehad na deze zwangerschap. Waarschijnlijk omdat ik nog borstvoeding geef. Maar ik vind het erg moeilijk om nu te stoppen met borstvoeding geven want we genieten er allebei nog heel erg van. Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee?
    Graag jullie reacties
    Groetjes Lucielle

#2935712 Quote

Hoi hoi,
    Ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat als je borstvoeding geeft je niet ongesteld wordt. Je lichaam produceert dan nog hormonen waardoor je cyclus uitblijft……
    Deze methode wordt ook veel door gelovige mensen gebruikt die geen anti-conceptie mogen gebruiken……
    Je kan er meer overlezen op een site die gaat over Natural Family Planning, moet je maar eens op googlen want kan het je niet precies uitleggen.
    Ik kan me voorstellen dat je het nogal wat vind om zo abrupt met borstvoeding te moeten stoppen maar aan de andere kant vind ik het enorm knap dat je het zo lang hebt volgehouden!!!
    Succes met je beslissing,
    Liefs Rimke

#2935713 Quote

hee lucielle,

hier nog een mama die BV lang heeft gegeven, bijna 8 mnd. Wij wilde graag een 2de kindje en was ook nog niet ongi geweest. maar vrees niet, je kunt gewoon zwanger worden ookal ben je niet ongi. je hebt nl wel degelijk een eisprong alleen door verschillende hormonen wordt je niet ongi. vraag het je huisarts maar!! je kunt je ei ook proberen te spotten met ovulatietesten. Ik ben nu wel gestopt maar dat was ook omdat mijn zoontje genoeg ervan had en hij echt toe was aan meer vast voedsel.recies 1 mnd later werd ik weer naar 1,5 jaar ongi en dacht owja…zo voelt het…hahahahha wij zitten nu in ronde 1, en ik gebruik nu ovulatietesten omdat ik niet weet hoelang mijn cyclus is enz.

succes hoor!!

liefs sweety

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen