Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285953 Wirwar Van Spullen Die Je Nodig Hebt

• Auteur

Ik ben nu lekker druk met alle spullen aanschaffen voor de kleine maar wat een wirwar is dat!! De een zegt dat je dit moet hebben en ergens anders lees ik weer dat je dat ook moet hebben, pffffffffffff.
    De een vertelt dat je 3 rompertjes van mt. 50/56 moet hebben en de ander zegt 6…. wat is het nou…???
    Ook lekker onduidelijk is wat je bij het groene kruis moet huren voor de thuisbevalling. Dinsdag moet ik weer naar de vk, vraag ik het wel aan haar.
    We gaan straks de kleine laten slapen in een slaapzak, dus heb ik geen lakens nodig (lijkt mij), enkel een deken. Staat er ergens weer dat je wel lakens moet hebben ondanks de slaapzak. Wat een wirwar, en je hebt al zoveel nodig dat ik amper door de bomen het bos niet meer zie!! Ik denk dat ik nu een volledig lijstje heb….

liefs
    di silva
    (26 wkn en 3 dgn)

#3092271 Quote

Ik zou maar 3 rompertjes nemen 50/56. Mijn zoontje heeft ze helemaal niet nodig gehad, hij was te groot… Mocht je er nu tekort hebben, dan kun je ze dan altijd laten bijhalen. Ff naar de Hema, klaar. Als je kindje geboren is heb je toch nog veel nodig.

Ik gebruikte ook een slaapzakje, maar ik had 2 dekentjes, katoenen, deze deed ik wel in een dekbedovertrekje. Dus geen lakentje ertussen.
    En ik zou inderdaad gewoon even bij de verloskundige navragen wat je echt nodig hebt, zij weten dat toch echt het beste.

#3092294 Quote

Mijn tip: vraag al redelijk onlangs bevallen mama's wat ze echt gebruiken en wat ze nooit gebruiken. Ieder antwoord zal weer verschillend zijn. De een gebruikt wel een waskom of tummy tub, de ander nooit.

3 rompertjes per maat? Ik had er wel 10 nodig! Ook in maat 50/56, daar heeft ons zoontje toch haast 2 maanden in gepast.

Groetjes,
    Tamara

#3092298 Quote

Ik zou maar ff op de site van prenatal kijken daar staat wat je standaard nodig heb, je kan de lijstje uitprinten en dan kan je makkelijke afstrepen wat je al heb.
    succes daarmee.

#3092300 Quote

De meeste pasgeborene hebben maat 50/56. Ik had er eerst 6. Daarna gauw nog een stuk of 6 aangeschaft (dan weet je of het past) want 6 is echt wel te weinig.
    Bij het groene kruis, of thuiszorg kun je een bed lenen met steek. (een po)
    Verder moet je het kraampakket in huis hebben. Gaat via je verzekering (al dan niet helemaal vergoed).
    3 paar dekentjes, onderlakentjes, matrashoesjes, 2 moltons. Bedzeiltje is nergens voor nodig, gaat ook alleen maar zweten.
    En, 7 paar kleertjes (luierpakjes zijn de eerste tijd wel handig).
    Hydrofiele doeken, babyshampoo + doucheschuim, badje, luiers, luierdoekjes. Kolfapparaat, flessen, spenen,  1 pak flesvoeding (voor het geval je kind bijgevoed moet worden, is dit na een paar weken niet het geval geweest kun je de voeding gewoon terugbrengen naar de winkel op vertoon van je bon). Als je natuurlijk flesvoeding gaat geven moet je het zowiezo in huis hebben.
    voor je kraamtijd heb je ook nodig: twee thermometers (digitaal, géén oorthermeter, die willen ze niet), beddegoed om op te bevallen. voedingbh's en voedingskompressen.
    Nou zo kom je de eerste tijd wel door hoor.

#3092308 Quote

hi, bij de V&D ligt een handig lijstje, via internet kan je bij Hema wat downloaden en mijn kraamzorg bureau had ook nog een lijstje met nuttige dingen.

flessenvoeding zou ik niet aanschaffen. de kraamzorg heeft altijd iets bij zich en de winkels zijn vaak open in Nederland. bij de Noodapotheek kan je zelfs midden in de nacht nog flesvoeding krijgen.
    geen gestress, t komt allemaal wel goed.

Miep36

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092315 Quote

Zal ik ook nog even een lijstje tikken

Ik had nog wel het eea van Sarah maar voor David heb ik idd maar een
    paar rompertjes gekocht al was het alleen maar omdat je ook wel eea
    krijgt en je kan er zo bij kopen (als je niet zo veel koopt moet je wel
    vaker wassen)
    En een lakentje is ook wel handig hoor zeker nu het mooier weer wordt
    het neemt ook een beetje zweet weg en kan ook in je kinderwagen zodat
    ze niet open en bloot in de zon liggen en zo veel kost het niet.
    Je moet trouwens klossen en een ondersteek halen maar dat weten ze daar ook wel dus dat is ook niet lastig.
    Verder heb ik wel altijd veel hydrofiele luiers, heerlijke dingen,
    afdrogen tegen het spugen in wieg of wagen op het aankleedkussen tegen
    je eigen gesmeer, die kan je tenminste goed heet wassen, ik heb er
    geloof ik ondertussen al 15.
    Dan heb ik uit mijn kraampakket wasgel babyolie en haarlotion   ( dat laatste ruikt vooral lekker)
    en idd je hebt een thermometer nodig (handig is een voor de baby een voor jou maar dat hoeft niet)
    Ik heb David nu trouwens niet eens meer in de tummytub neem hem mee onder de douche maar mijn man doet hem er wel in.
    En kleertjes ach daar koop je je zelf vaak dood aan en aan je
    kraamvisite kan je gewoon vragen welke maat je wil. Alleen rompertjes
    moet je even klein en iets groter kopen maar ze groeien er toch in, en
    als je die niet uit een pakket had een paar luiers ook altijd handig en
    massa ´s doekjes haha

Voor jezelf moet je idd een goede bh hebben (en zoogcompressen!) verder
    is het ook wel handig als je van die coldpacks in huis hebt dat helpt
    zo goed bij stuwing! dat is namelijk geen pretje en zorg voor genoeg
    maandverband, de eerste dagen is kraamverband natuurlijk nodig maar als
    je dr zat van bent is het wel heel fijn om in huis te hebben vind ik
    (ik was het natuulijk vergeten)

Nou volgens mij moet je je vooral niet te druk maken   als je kind kan slapen eten en kleren aan ben je al een heel end hoor

Succes Jip mmv Sarah 02 03 04 en David 13 04 06

#3092321 Quote

jaaaa hydrofiel luiers!!!
    Komen altijd van pas en ik heb er ook 15 of 18 in huis inmiddels…. Inderdaad als handdoek, spuugdoek, zonnescherm, onder het hoofdje in bed/ kinderwagen en wat al niet meer. Gebruik ze voor onze knul van bijna 4 maand, maar ook nog wel voor die van bijna 2 jaar.

Rompers had ik bergen van…had er zelf maar 3 gekocht, maar kreeg er ook wel wat direct nadat bekend was dat ik zwanger was, als kraamcadeautje en nog wat tweedehandsjes. Ondanks dat het stevige knullen waren (52 cm en respectievelijk 9 en 8 pond) konden ze toch wel eventjes in maatje 50/56…. overigens: wassen doe je toch veel, dus die paar rompers komen wel schoon hoor!

Zelf had ik inderdaad wel vantevoren zoiets: als het er niet is, is het zo gekocht! Je moet wel heeeeeeel afgelegen wonen wil je niet een Hema of een Etos ofzo in de buurt hebben voor wat dingetjes toch?

Heb die lijstjes met een korreltje zout genomen en eerst gekocht wat in mijn ogen hoogstnoodzakelijk leek… dus had ik eerst maar 6 hydrofiel luiers ofzo…. en bij de oudste geen waskom, nu wel…. (droog huidje, niet te vaak in bad en anders is wassen op de commode zo'n geklooi)

Ervaring leert ook….

Groetjes,
    Marije

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct