Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285954 Auw Wat Is Dit Nu Weer

• Auteur

Ben nu 32 weken zwanger en heb sinds gisterenavond last van pijn/kramp bij mijn schaamstreek. Vooral bij het opstaan en bukken ga ik door de grond van de pijn. En het lijkt ook wel of ik steeds vaker moet plassen. De baby reageert er ook extra op: die is superactief.

Indalen kan bij een eerste wel rond deze tijd, maar een tweede daalt toch altijd pas vlak voor de geboorte in?? Moet al rustig aan doen van de HA in verband met harde buiken, dus ik was vannacht al paniekerig omdat ik dacht dat het was begonnen….

Heeft iemand hier ook last van of weet wat het is?

Liefs,
    Joline

#3092279 Quote

Hoi Joline,

Ik denk toch dat het het indalen van je baby is.
    Bij mij daalde me tweede ook rond 32 wkn in.
    En ook dat je zegt dat je nu zoveel moet plassen
    klinkt me erg bekend. Veel suc6 met je laatste
    loodjes. Liefs mama (Brit 26-2-06).

#3092282 Quote

Ik heb vanaf ca. 35 weken ook zo'n last gehad van mijn schaambeen. Volgens de vk is dat een vorm van bekkeninstabiliteit. Het beperkte me echt heel erg, want ik kon net een een klein stukje lopen en moest dan al weer gaan zitten of liggen. Na de bevalling was het meteen weg.
    Rustig aan doen en luisteren naar je lichaam!!
    Veel succes, Patricia

#3092286 Quote

Hey Joline, da's lang geleden!!

Die pijn die jij beschrijft komt me nog bekend voor van de eerste keer.
    Het schijnt dat als het kindje indaalt het met z'n hoofdje langs je urineleider kan gaan schuren en dat geeft zo'n akelig gevoel.
    Maar is het echt je schaambeen kan het ook bekkeninstabiliteit zijn.
    Zou als ik jou was voor de zekerheid ff je VK bellen.

Verder alles goed met je?

Met mij (ons) gaat alles prima. Onze Sjonnie is een druk kindje. Hij is de hele dag in beweging. En verder voel ik me nog lekker.

Liefs,

Tessie
    (Vandaag 28 weken)

#3092291 Quote

Hoi,

Ik heb dit ook sinds eergisteren, maar ik ben 30 weken en 4 dagen.
    Ik ga zometeen naar de VK en dan vraag ik het wel.
    Het is net alsof er bij mij een spier scheurt. Of alsof je ongesteld moet worden.
    Althans dat had ik dan.

Ik laat het wel weten.

Groetjes Sandra

#3092373 Quote

Hé TeHa (Tessie),

Hier ook alles goed. Die vervelende pijn is nu weer verdwenen, dus wie weet is de kleine dan toch wel stiekem ingedaald. Hoe jij het beschreef, zou voelde het ook. Vrijdag moet ik toch weer naar de HA, dus dan vraag ik direct even na.

Onze spruit is ook erg beweeglijk en die dikke buik gaat nu toch echt wel een beetje in de weg zitten. Wat wordt het spannend he!!! Zaterdag gaan we er nog even lekker tussenuit twee weekjes. Dan kunnen we Sam nog volop aandacht geven, want tja dat moet hij strakjes toch gaan delen met zijn broer of zus.

En we krijgen nog een echo! Om de ligging definitief te bepalen. Leuk he? En jullie: krijgen jullie nog een echo?

Liefs,
    Joline

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092376 Quote

Hoi

Ik heb dit ook regelmatig. Volgens de verloskundige moet je dan extra
    op je houding enzo letten. Bekkeninstabiliteit is bij dit soort pijn
    helemaal nog niet aan de orde zegt zij. Dan moet je veel meer dingen
    hebben.   Volgens mij heeft het ook niets met indalen te maken wat
    die van mij is nog niet ingedaald (32 week de tweede baby) en ik heb
    dit soort klachten al wat langer En inderdaad op houding letten werkt.
    HEb het ook erger als ik lang heb gezeten op mijn werk en dat is ook
    niet goed natuurlijk!!!

#3092381 Quote
    quote: Joline reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2006 21:36:18'));

Hé TeHa (Tessie),

Hier ook alles goed. Die vervelende pijn is nu weer verdwenen, dus wie weet is de kleine dan toch wel stiekem ingedaald. Hoe jij het beschreef, zou voelde het ook. Vrijdag moet ik toch weer naar de HA, dus dan vraag ik direct even na.

Onze spruit is ook erg beweeglijk en die dikke buik gaat nu toch echt wel een beetje in de weg zitten. Wat wordt het spannend he!!! Zaterdag gaan we er nog even lekker tussenuit twee weekjes. Dan kunnen we Sam nog volop aandacht geven, want tja dat moet hij strakjes toch gaan delen met zijn broer of zus.

En we krijgen nog een echo! Om de ligging definitief te bepalen. Leuk he? En jullie: krijgen jullie nog een echo?

Liefs,
    Joline

Hoi Joline,

Ik moet met 35 weken weer terug naar de gyn, dus dan zal ik nog wel een echo krijgen. Begrijp ik nou goed dat je VK twijfelt over de ligging ofzo? Ligt ie misschien in een stuit?

Ook wij willen nog graag een weekje met vakantie, maar ik twijfel nog waarheen. Ik wil liever niet meer gaan vliegen. Stel dat er iets gebeurt…..! Dus nou had ik Noord-Frankrijk bedacht. Nouja, ik heb 12 t/m 23 juni vakantie. We zullen wel zien waar we terecht komen.

Waar gaat jullie reis naartoe? Is Sam al bezig met het Grote Broer worden?

Liefs,

Tessie
    (28w+1d)

#3092458 Quote

Ha die Teha,

De huisarts weet het inderdaad niet zeker, vandaar de echo. Het kan zijn dat het hoofdje al volledig is ingedaald, maar het kan ook zijn dat het ruggetje de uitgang blokkeerd zullen we maar zeggen. Ik hoop natuurlijk het eerste, maar ja. Op 7 juni hebben we de echo, dus dan weten we het zeker.

Spannend dat jullie ook nog een echo krijgen. Je moet naar de gyn schrijf je. Heb ik iets gemist?? Of was je daar altijd al onder controle?

Wat heerlijk: een weekje Frankrijk. Daar is het in ieder geval beter weer dan hier. Wij gaan namelijk kamperen in Nederland….. Nou, ik loop nog niet erg warm. Wel dat we op vakantie gaan hoor. Maar als het 14 graden is, is het op een camping niet echt comfortabel vertoeven. Gelukkig zit er een verwarming in, dus we zien het wel.

Sam snapt er echt nog helemaal niets van. Wel dat mama een baby in haar buik heeft. Dat heeft hij nu ook?! We lezen vaak een boekje waarin een baby wordt geboren. Maar van de week gingen we filmopnames van Sam als baby bekijken. Nou, een giller. Zag hij zichzelf in de armen van oma liggen, gaat tie staan schreeuwen; Nee, mijn oma!! Dus of hij er straks blij mee zal zijn???

En July? Snapt ze het wat beter dan onze Sam?

Waarschijnlijk lees ik over twee weken pas weer wat je terug hebt geschreven… Druk, druk druk. Je kent het wel.

Een hele prettige vakantie en tot schrijfs!

Liefs,
    Joline  (32+3)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct