Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285957 Nieuwe Baanerachter Gekomen Dat Ik Zwanger Ben Nu Willen Ze Er Onderuit

• Auteur

Moet even mijn hart luchtten en ook misschien wel raad van mensen die hier meer over weten want krijg bij verschillende instanties verschillende informatie!
    Ik ben 10 weken zwanger, op dit moment even in de ziektewet omdat ik mij zo ontzettend beroerd voel.Er is me verteld dat dit over een week of 2 a 3 afneemt, en hier stel ik me ook op in.
    Omdat ik me hier op in stel en ik een vacature zag binnen de zelfde stichting waarin ik werk heb ik toch gesolliciteerd naar een nieuwe functie.
    Hartstikke positief gesprek, en ben ook aangenomen!
    Ik had niet gemeld dat ik zwanger ben tijdens het gesprek want wilde niet mijn eigen glazen ingooien en geen kans maken.
    Nu werd ik vandaag door een kwade leidinggevende gebeld dat zij heeft gehoord dat ik momenteel in de ziektewet zit en dat ik ook nog eens zwanger ben.Ze wil een gesprek met me morgen en zo te horen ziet het er alles behalve gunstig uit voor me.
    Het probleem is dat ik dus al een toezegging had gehad mondeling en via e mail en heb ik dus mijn andere functie al opgezegt!!!
    Vandaag stortte mijn wereld dus even helemaal in…..
    Ik zie de toekomst nu erg somber en op het moment kan ik alleen maar huilen.
    Wanneer kan ik nou eindelijk eens gaan genieten van mijn zwangerschap!!

Heb UWV gebeld FNV gebeld en krijg verschillende antwoorden…

Wie weet hier meer van of heeft iets soortgelijks meegemaakt??

Groetjes van een verdrietige zwangere

#3092288 Quote

Vervelende situatie, ik zou niet zo goed weten wat je er mee aan moet en als zelfs de instanties het niet weten….
    Ik weet wel dat je als zwangere heel zwak staat op de arbeidsmarkt. Wanneer je een vast contract hebt proberen ze je op allerlei andere manieren eruit te werken, heb je een tijdelijk contract dan moet je er vanuit gaan dat deze niet verlengd word en zit je nog in de proeftijd dan ziet het er ook niet rooskleurig uit. We kosten nou eenmaal veel geld als we zwanger zijn maar wat willen ze nou? Vrouwen moeten toch zo nodig blijven werken? We krijgen er alleen geen kans voor!
    en of je nou in de fabriek werkt of professor bent, het liefst zetten ze je gewoon op straat.
    Zelf ga ik donderdag beginnen bij mijn nieuwe werkgever, ik ben nu ruim 6 weken zwanger, ik vertel het pas als ik een contract heb getekend maar ga er vanuit dat ik na de proeftijd niet meer hoef terug te komen of anders het half jaar contract na het half jaar afloopt. jij hebt nu de pech dat je je slecht voelt en dat iemand het verklapt heeft, ook niet erg collegiaal moet ik zeggen!

Heel verhaal geworden en je hebt er nog niks aan….. sorry…
    Wel veel sterkte ermee! Groetjes Roos

#3092297 Quote

Hai hai,

Tja, het is en blijft vervelend.Ik zit op dit moment in ongeveer dezelfde situatie.
    Mijn contract loopt half juni af en wordt door mijn zwangerschap niet verlengd.(ik ben nu 10 weken zwanger).Ik heb me erbij neergelegd.Het is niet fair want als ik niet zwanger zou zijn geweest dan had ik wel verlenging van mijn contract gehad.Ik zou ertegen in kunnen gaan omdat ze om die reden mijn contract mogen ontzeggen, maarja dan geven ze er toch een andere draai aan zodat het toch lijkt dat het niet om de zwangerschap gaat.Zo gemeen zijn ze.Ik kon het ook niet meer geheim houden dat ik zwanger ben want ik heb al een aardige buik.(dat komt omdat het mijn 2de kindje is)
    Momenteel zit ik in de ziektewet omdat ik het gewoon niet meer trek.Ik ben gewoon oververmoeid(En daar houden ze ook niet eens rekening mee).Van de verloskundige moet ik rust houden en goed aan mezelf en de baby denken.En dat doe ik nu ook.Het werk kan barsten.Dankzij hun ben ik ook mijn nieuwe baan kwijtgeraakt(ik kon mijn contact al tekenen bij mijn toekomstige werkgever totdat het bedrijf waar ik nu werk tegen begon te werken, ze wilden me niet eerder dan half juni laten gaan)
    Dus meid, denk goed aan jezelf en de baby en zit niet teveel te stressen over je baan.
    Is niet goed voor je baby.Het komt uiteindelijk vanzelf goed op de pootjes terecht en zolang zou ik er gewoon van genieten.En je niet teveel druk maken.(dat doe ik nu ook niet meer)
    Sterkte,

Veel liefs Summy26

#3092304 Quote

Hoi,

Ik zit ook met zoiets… ik heb nu een contract voor een half jaar, deze loopt half juni af en krijg ik een contract voor een jaar. Als dit contract voor een jaar in gaat dan ben ik precies 12 weken zwanger. Het lijkt mij niet verstandig om hiervoor te zeggen dat ik zwanger ben, maar ze kunnen mij toch niets maken als ik dit verzwijg? Of toch wel?

#3092309 Quote

Hai,

Jouw verhaal wordt gedeeld met vele anderen. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Maar goed ik ben zo goed als afgestudeerd jurist dus ik heb meteen een paar dreigementen geuit en toen zijn we tot een goede oplossing gekomen.
    Ik heb op het forum al vaker gewaarschuwd voor vervelende werkgevers. Maar je staat in ieder geval in je rcht. Je mag als zwangere vrouw niet worden geweigerd bij een sollicitatie. Ik zal de discussies waar ik dit ook al eens orde heb gebacht even terugzoeken.
    Ik raad je verder aan naar de commissie gelijke behandeling te stappen http://www.cgb.nl.
    Ik zal een aantal stukjes hieronder posten.

groetjes,
    Wietske

#3092310 Quote

pfff… Ik heb op zoveel stukjes gereageerd betreffende dit onderwerp. Maar ik zou als ik jou was gewoon eens gaan neuzen in het verleden van het forum. Gewoon op zoeken klikken en dan op ontslag of ontslagen, solliciteren of sollicitatie.
    In de laatste weken en maanden.
    Maar de CGB is de instelling waar je moet wezen.

groetjes,
    Wietske

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092312 Quote
    'nope je mag het verzwijgen tot je een half jaar zwanger bent ze mogen het niet eens vragen! ook niet tijdens een gesprek!
    #3092313 Quote

bedankt allemaal voor de lieve reacties,

ik weet het ik ben niet de enige, maar toch is het zuur.
    Het probleem is ik kan me er niet bij neerleggen zit niet in mijn aard (kan niet tegen onrecht) en een aanstelling mondeling en per e mail is bindend.Dat ik zwanger ben heeft niets met mijn kunnen te maken.Eerst vol lof en nu ineens ben ik de boeman.Ook financieel ben ik niet in de situatie om te zeggen ik leg me er bij neer, ik leef samen met een vrouw en helaas is het nog altijd zo dat mannen meer verdienen dan vrouwen.We hebben het gewoon nodig.
    Ik leg me er echt niet bij neer…never!
    En Wiep bedankt voor de info, had idd zelf ook al vanalles uitgezocht, fnv, cgb, bureau rechtshulp noem maar op….Ik hoop dat het goed afloopt en dat dit allemaal niet nodig is.Want het liefst wil ik gewoon die baan niets meer….
    Echt te gek voor woorden dat anno 2006 dit uberhaupt nog aan de orde is, of moeten wij vrouwen dan toch maar weer achter het aanrecht blijven staan!!
    Thanks allemaal…

#3092318 Quote

Hoi

Ik wilde toch even reageren. Ik ben nu 32 weken zwanger en afgelopen
    maandag begonnen in mijn nieuwe functie. Ik het twee weken daarvoor
    gesolliciteerd en ben uit 20 mensen gekozen. Als enige zwanger en over
    drie weken ga ik met verlof.
    Het is dus echt niet zo dat bedrijven nooit zwangere mensen willen
    hebben. Wellicht zijn ze boos omdat je niks hebt gezegd en is daardoor
    het vertrouwen weg.

Ik werk bij de verzekering dus ook geen softe tak in het werk ofzo!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct