Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285962 Hoe Voelen Harde Buiken

• Auteur

hoi hoi,

kan iemand mij vertellen hoe een harde buik voelt?
    ik ben 21 weken zwanger en heb sinds gister ineens dat ik wel 10 keer op een dag ineens een enorme bobbel onderin mijn buik voel (de baby?)en mijn buik helemaal strak trekt en strak aan voelt…..het voelt niet prettig….
    nou weet ik dus niet of dit harde buiken zijn of gewoon onschuldig de baby die draait…ik wil eigenlijk nog niet gelijk de vk bellen….

ik had dit gister ook na de sex en vanochtend toen ik wakker werd, had ik gelijk weer zo'n bobbel en naar gevoel….

ik hoop dat iemand me antwoord kan geven

liefs leetje 1981
    21 weken

#3092360 Quote

Yep Leetje, wat jij omschrijft zijn harde buiken.
    Ik heb er ook best vaak last van. Als ik moet plassen, als ik opsta, na de sex….
    Het hoort erbij maar je mag ze niet te vaak hebben.
    Als je je zorgen maakt even met je VK bellen en wat gas terug nemen.

Liefs,

Tessie

#3092371 Quote

hoi hoi,

jij hebt het dus ook?ik had vanochtend voor half 12 al 2 keer weer een harde buik gehad…en ben aldoor wat duizelig en hartkloppingen, voel me ineens niet ok terwijl ik me aldoor prima voelde…

ben wel aan het werk gegaan vandaag, maar voelde me helemaal niet goed, weer paar keer harde buik….dus net de vk gebeld…ik begon gelijk te huilen, want maakte me best zorgen…
    ze was heeel aardig en vertelde me dat de duizeligheid waarschijnlijk komt doordat vaak rond de 20e week je bloeddruk daalt en veel zwangeren rond die tijd duizelig worden, de hartkloppingen komen waarschijnlijk doordat ik onbewust me toch best druk maak over de screeningsecho die we vrijdag krijgen en de harde buiken zijn niet heel erg, zolang er maar geen regelmaat in komt (dat het op weeen beginnen te lijken), maar wel een teken van mijn lichaam dat ik rustiger aan moet doen…ik moet eerst morgen bij de HA urine inleveren om te kijken of ik urineweginfectie heb…

ze zei dat je vanaf 18 weken harde buiken kan krijgen, maar de meeste vrouwen er pas rond de 28 a 30 weken last van krijgen, ze vroeg wat voor werk ik doe en ik werk in de kinderopvang, op een babygroep, dus veel tillen.Ze zei dat vrouwen die lichamelijk zwaar werk doen vaak eerder last krijgen van harde buiken….

dus wel wat gerust gesteld…nu moet de echo van vrijdag nog goed zijn en dan ben ik weer wat relaxter hoop ik….

liefs leetje 1981
    21 weken!

#3092383 Quote

Hoi Leetje,

He wat balen zeg! Zwanger zijn kan geweldig zijn maar ook geweldig  eng he?!
    Fijn dat je VK je heeft weten te kalmeren.

Die hartkloppingen heb ik ook gehad. Heel naar, maar ook mijn VK deed er heel laconiek over. Je maakt ook meer bloed aan wat rondgepompt moet worden en daar kan je hartkloppingen van krijgen. Ik heb ze nu bijna nooit meer.

Verstandig om even je plasje te laten controleren. Soms heb je een blaasontsteking en je merkt het niet eens, blijkbaar.
    Misschien toch verstandig wat minder te gaan werken over een poosje.
    Niet leuk, maar waarschijnlijk wel noodzakelijk.

Sterkte moppie! Hou me op de hoogte.

Liefs,

Tessie

#3092418 Quote

hee tessie,

nou ik ben bij de HA geweest en mijn plasje was prima!mijn bloeddruk was inderdaad wel laag 62/102 dit is niet erg, beter te laag dan te hoog, maar het verklaard wel mijn duizeligheid en ook zij benadrukte dat ik rustig aan moet doen op mijn werk…ik heb vanochtend ook weer veel te veel gedaan…maar dat kan haast niet anders met mijn werk….dus misschien moet ik er maar aan geloven en minder gaan werken, ik werk al 5 uur minder i.v.m rugklachten en daar moet ik toch voor naar de arbo, dus zal met hem gaan praten.

hoe is het met jou verder?voel je je verder goed?
    vind je het ook anders om zwanger te zijn van een tweede?kan je je voorstellen dat je net zoveel van je 2e kind kan houden?lijkt me zo raar…

liefs leetje 1981
    21w1d

#3092423 Quote

hallo dames
    Ik ben nu 22 weken en 2 dagen
    Ik heb ook sinds 2 dagen ofzoo zo ´n naar gevoel in me buik het trekt heel strak en is bepaald niet prettig. Ik heb het meestal in de ochtend. maaar ik dacht dat het bandenpijn is ofzo dat zag ik op een site staan????? ik dacht dat je harde buiken veel later kreeg ind e zwangerschap tenminste ik ben voor het eerst zwanger jullie weten het natuurlijk beter dan mij. maar hoe weet ik nou of het bandenpijn is of harde buiken?? of kan ik liever de vk bellen???

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092425 Quote

hoi hoi,

nou ik heb er ook nog niet veel verstand van hoor, maar zoals ik het om schreef zei de vk uit zichzelf dat het harde buiken zijn bij mij.
    dat trekkerige gevoel wat je hebt kan ook best bandenpijn zijn, dat heb ik ook wel vaak, dat is echt bij je liezen.
    een harde buik voelt bij mij zo: mijn buik treks dat helemaal strak en een enorme bobbel onderin mijn buik, het voelt heel naar en bij mij houdt het niet zo lang aan….ik heb het vooral ook als ik op de fiets zit of veel getild heb op mijn werk.

en anders de vk bellen als je twijfelt!

liefs leetje 1981
    21w1d

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct