hoi hoi,
jij hebt het dus ook?ik had vanochtend voor half 12 al 2 keer weer een harde buik gehad…en ben aldoor wat duizelig en hartkloppingen, voel me ineens niet ok terwijl ik me aldoor prima voelde…
ben wel aan het werk gegaan vandaag, maar voelde me helemaal niet goed, weer paar keer harde buik….dus net de vk gebeld…ik begon gelijk te huilen, want maakte me best zorgen…
ze was heeel aardig en vertelde me dat de duizeligheid waarschijnlijk komt doordat vaak rond de 20e week je bloeddruk daalt en veel zwangeren rond die tijd duizelig worden, de hartkloppingen komen waarschijnlijk doordat ik onbewust me toch best druk maak over de screeningsecho die we vrijdag krijgen en de harde buiken zijn niet heel erg, zolang er maar geen regelmaat in komt (dat het op weeen beginnen te lijken), maar wel een teken van mijn lichaam dat ik rustiger aan moet doen…ik moet eerst morgen bij de HA urine inleveren om te kijken of ik urineweginfectie heb…
ze zei dat je vanaf 18 weken harde buiken kan krijgen, maar de meeste vrouwen er pas rond de 28 a 30 weken last van krijgen, ze vroeg wat voor werk ik doe en ik werk in de kinderopvang, op een babygroep, dus veel tillen.Ze zei dat vrouwen die lichamelijk zwaar werk doen vaak eerder last krijgen van harde buiken….
dus wel wat gerust gesteld…nu moet de echo van vrijdag nog goed zijn en dan ben ik weer wat relaxter hoop ik….
liefs leetje 1981
21 weken!