Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285969 Wil Graag Sporten Maar Blijf Zo Extreem Moe

• Auteur

Hallo meiden,

Ik ben nu 16 weken zwanger en ben helaas nog steeds zo moe, de vk liet min of meer al doorschemeren dat ik waarschijnlijk tot de categorie vrouwen behoor die hun hele zwangerschap er last van blijven houden en  omdat mijn ijzer vrij hoog was had ik zeker geen bloedarmoede. Ik was voor mijn zwangerschap een druk sportief typje maar nu lig ik al 4 maanden gevloerd door vermoeidheid en daar heb ik zo veel moeite mee. Ik wil toch graag een beetje aan mijn lijf blijven werken omdat ik na de bevalling weer een beetje in shape wil komen en het liefst weer in mijn oude kleding wil passen. Wie heeft tips om ondanks de vermoeidheid toch te kunnen trainen, het gaat mij met name om spierversterkende oefeningen cardio bewaar ik wel tot ik bevallen ben en weer wat meer energie heb. P.S. vorige week heb ik een poging tot een avondje sport onder begeleiding gedaan maar ik had 3 dagen nodig gehad om van 1 uurtje sport op een lager niveau bij te komen dus ik vrees dat het niet voor herhaling vatbaar is. Ik hoop op een paar goede tips.

Groetjes,

Puk

#3092394 Quote

Hoi Puk, Waarom ga je niet lekker zwangerschapszwemmen. Is heerlijk voor jezelf, en gaat het toch iets te snel, doe je gewoon even rustig aan. Verder krijg je ook heerlijke ontspanningsoefeningen en handige tips, waar je tijdens je bevalling ook veel aan hebt. Mijzelf bevalt het zo goed dat ik ook nog eens ga baantjeszwemmen, in eigen tempo. Heb je lekker 2 avonden voor jezelf!! Zelf ben ik nu 21 weken zwanger van de derde. Groetjes en veel succes met je sporten. Wendy

#3092428 Quote

Hoi Puk,

Zwemmen lijkt me inderdaad misschien wel de oplossing voor je probleem. Want met die vermoeidheid probeert je lichaam je iets te vertellen! Luister er dan ook naar, echt daar krijg je ook iets voor terug.

En na de zwangerschap gaat je lichaam vanzelf weer "meewerken" om in vorm te komen. dat viel mij tenminste reuze mee. na de bevaling dacht ik eerst nog: shit, dat gaat nooit meer goedkomen, maar na een maandje vond ik mezelf alweer prima bijgetrokken. En ik was echt een grote vocht en vetbult!

Succes en doe het rustig aan, een half uurtje bewegen is genoeg om je conditie op peil te houden!

Groetjes hanke

#3092520 Quote

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens informeren of er zwangerschapszwemmen bij ons in het dorp word gegeven want ik woon in een omgeving waar ze niet al te hip zijn. Zwemmen vind ik normaal gesproken leuk dus waarom niet nu ik zwanger ben? Werk ik toch aan mijn comditie zonder mezelf erg te vermoeien. Bedankt voor jullie tips in ieder geval.

Groetjes,

Puk

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct