Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285974 Antistoffen

• Auteur

Hallo,

Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik antistoffen in mijn bloed heb. Het bloed is nu voor verder onderzoek opgestuurd. Ze gaan nu kijken hoeveel antistoffen ik heb.

Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij vertellen wat de behandeling is en eventuele gevolgen?

Maak me nu best zorgen.

Liefs mara26
    12w3d

#3092450 Quote

Hoi Mara,

Ik ben zelf ook zwanger en bij mij zijn ook antstoffen ontdekt. Type kleine c.

Bij mij heeft eerst mijn man ook bloed moeten laten prikken en hij heeft dezelfde antistoffen in zijn bloed, wat heel zeldzaam is en niet goed is omdat ik het bloed van de baby afbreek met de antistoffen.

Bij mij is er een ADCC-test gedaan welke de kansen berekend op bloedafbraak bij de baby.

Gelukkig was de uitslag van de test goed (onder de 10% is o.k.) en hoef ik nu pas over 4 weken weer geprikt worden. dan ben ik alweer 22 weken, dus een stuk verder.

Je moet maar eens op internet kijken onder antistoffen, daar vindt je veel informatie.

Niet alle soorten antistoffen hebben dezelfde werking.
    Bij zeer zeldzame gevallen is bloedtransfusie in de buik bij het kindje noodzakelijk(bij ernstige bloedafbraak).
    Soms is er na de geboorte wisseltransfusie nodig.(bloed wordt vervangen bij de baby door goed bloed)

Ik zou me eerst maar eens goed laten uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit.

Als je nog vragen hebt kun je altijd mailen.

Succes.

Groetjes,

Ivanka

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct