Ik heb een x-adventure driewieler gekocht vorig jaar toen ik zwanger was van mijn dochtertje, maar ben er achteraf toch niet zo heel blij mee.
We hebben, omdat we veel in het bos lopen met de honden, voor een driewieler gekozen en daar is hij echt ideaal voor. Ik zou zelf persoonlijk niet voor een 4 wieler gaan als je veel in het bos loopt (je kunt het voorwiel vastzetten, als je in het bos loopt, en dan is het echt een ideale wagen. Ook in de stad (winkels) is hij heel wendbaar, als je er de reiswieg nog op hebt zitten. Ik vind hem erg instabiel, zodat je hem ombouwt tot buggy en dan het voorwiel op zwenken zet.
Ook vind ik hem zwaar en hij neemt veel ruimte in de auto in. Ik ga zeker 1 tot 2 per dag met de honden naar het bos en moet daarvoor iedere keer de wagen in- en uitklappen en had daarom beter voor een lichtere kinderwagen kunnen kiezen. Ik heb nu al een tijdje mijn dochtertje in een lichtgewicht buggy als ik de stad in ga en dat is ideaal. In die buggy (van Koelstra) had ze al vanaf 4 maanden gekund.
Nu ben ik zwanger van de tweede en zijn we aan het kijken voor een duokinderwagen. Nu weten we waar we echt op moeten letten en dat scheelt. De X-adventure hebben ons laten adviseren en ik moet eerlijk zeggen voor het wandelen in het bos, daar had de verkoper helemaal gelijk in, daar is hij echt ideaal voor. Maar voor de rest ben ik er niet echt heel tevreden over.