Getsie Kim, dat is een rotstreek!! Dat jij nou net bij die ene procent moet horen…
Weet je heel zeker dat je geen rode hond hebt gehad voor je de prik kreeg? Ik kreeg hem zelf namelijk pas toen ik 11 was, maar had de ziekte zelf toen allang gehad. De prik was meer voor de zekerheid; ze gaven 'm gewoon aan alle meisjes voor 't geval dat. Misschien heb je zo immuniteit opgebouwd?? Of hadden ze dat dan nu ook kunnen zien?
Loop je bij de verloskundige? In dat geval kun je misschien kijken of je naar een gynaecoloog kan, is misschien een goeie voor een second opinion en verder begeleiding, zou ik zeker aanraden!! Die heeft wellicht vaker dit voorbij zien komen en kan je beter vertellen wat je risico's zijn.
En als die risico's inderdaad hoog zijn zou ik denken dat je de ziektewet in moet… Zeker nu, hoewel je al bijna door 't eerste trimester heen bent, maar toch lijkt het me nu nog gevaarlijk. Zeker gezien je werk zou ik als ik jou was geen risico willen lopen (maar dat zeg ik zonder dat ik weet hoe groot ze zijn, al lijkt 't me niet onbelangrijk als de overheid de moeite neemt om te zorgen dat iedereen is gevaccineerd).
Als ik jou was meldde ik me ziek en belde ik maandag meteen de gynaecoloog voor een afspraak! Hopelijk kan die je geruststellen, maar dan weet je in ieder geval hoe je ervoor staat!
Sterkte & laat even weten hier hoe dit afloopt!