Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285981 Rode Hond Inenting Heeft Niet Geholpen

• Auteur

Dag dames,

Ik dacht eindelijk van mijn zwangerschap te kunnen genieten nadat wij de echo hadden gezien en het hartje hadden zien kloppen. Maar niks is minder waar. Ik ben nu 10 en halve week zwanger en kreeg te horen dat ik niet beschermt ben tegen rode hond. Ik heb wel de inenting gehad maar ik ben die 1% bij wie die niet gewerkt heeft. Nog vervelender is dat ik lerares ben op een basisschool dus grotere kans dat het daar voorkomt. Wat ik vooral vervelend vind is dat het kind dat ziek is al een tijdje besmet is voordat de verschijnselen komen en mij dus in die tijd kan besmetten. Ik ben een typ die zich snel zorgen maakt en baal er dus echt van dat die piep inenting bij mij niet gewerkt heeft en heb nu grote angst dat ik het op loop.

Kim

#3092484 Quote

Getsie Kim, dat is een rotstreek!!  Dat jij nou net bij die ene procent moet horen…

Weet je heel zeker dat je geen rode hond hebt gehad voor je de prik kreeg? Ik kreeg hem  zelf namelijk  pas toen ik 11 was, maar had de ziekte zelf toen allang gehad. De prik was meer voor de zekerheid; ze gaven 'm gewoon aan alle meisjes voor 't geval dat. Misschien heb je zo immuniteit opgebouwd?? Of hadden ze dat dan nu ook kunnen zien?

Loop je bij de  verloskundige? In dat geval kun je misschien kijken of je naar  een  gynaecoloog kan, is misschien een goeie voor een second opinion en verder begeleiding, zou ik zeker aanraden!! Die heeft wellicht vaker dit voorbij zien komen en kan je beter vertellen wat je risico's zijn.

En als die risico's inderdaad hoog zijn zou ik denken dat je de ziektewet in moet… Zeker nu, hoewel je al bijna door 't eerste trimester heen bent, maar toch lijkt het me nu nog gevaarlijk. Zeker gezien je werk zou ik als ik jou was geen risico willen lopen (maar dat zeg ik zonder dat ik weet hoe groot ze zijn, al lijkt 't me niet onbelangrijk als de overheid de moeite neemt om te zorgen dat iedereen is gevaccineerd).

Als ik jou was meldde ik me ziek en belde ik maandag meteen de gynaecoloog voor een afspraak!   Hopelijk kan die je geruststellen, maar dan weet je in ieder geval hoe je ervoor staat!

Sterkte & laat even weten hier hoe dit afloopt!

#3092598 Quote

Hoi,

Bij mijn eerste heb ik dat ook gehad, mijn verloskundige adviseerde mij toen uit de buurt te blijven bij alle "rode vlekken". Dat heb ik toen dus braaf gedaan, en in 't kraambed ben ik weer ingeent tegen de rode hond, deze heeft wel zijn werk gedaan bleek bij mijn tweede zwangerschap.
    Gelukkig komt de rode hond niet zo veel meer voor omdat tegenwoordig bijna alle kinderen ertegen ingeent worden, maar inderdaad wel een eng idee als je op een school werkt, je zal maar net die ene tegen komen die wel de rode hond krijgt.
    Sterkte gewenst, en hopelijk gaat het allemaal goed.

Groeten MP

#3092657 Quote

Iemand hierboven adviseert de ziektewet: hihi dan moet je in een betonnenbunker gaan wonen de komende tijd denk ik! Dat is ook geen oplossing.
    Probeer het positief te zien. Aan je naam te zien ben je 25. Dan werk je waarschijnlijk al een paar jaar met kinderen. In de afgelopen 25 jaar heb je het niet gehad. Dan is de kans dat je het de komende maanden ineens wel krijgt ook niet zo groot!
    Succes en probeer je niet te veel zorgen te maken.

groeten Elke

#3092674 Quote

Een kennsije van mij heeft zelf de rode hond gehad, en is er al  twee keer voor ingeent, en vervolgens blijkt bij iedere zwangerschap weer dat haar lichaam de anti-stoffen blijkbaar weer opruimt, want ze zijn niet te vinden in haar bloed.

Voor haar tweede zwnagerschap had ze zich in laten enten en daarna was er dus niets te vinden,  voor haar derde zwangerschap heeft ze zich niet weer in laten enten het hielp toch niet.

Heel vervelend, maar komt de rode hond nog zo heel vaak voor bij kinderen, hoe groot is het risico dat je op school in aanvaring komt met de rode hond?

Miep

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct