Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285986 Wie Heeft Ervaring Met Een Cerclage Of Anders Genoemd Bandje Om Je Baarmoedermond

• Auteur

hallo dames,

omdat ik een kleine baarmoeder heb,is mij gezegd dat ik later in de zwangerschap pf bedrust of een bandje om mijn baarmoeder, een cerclage, krijg.
    Zijn er dames die hier ervaring mee hebben.

ik ben me een beetje aan het inlezen op het internet maar dan lees je ook veel verhalen waar er geen prettig einde aan zit.

Wie o wie heeft er ervaring mee en wilt dat graag met mij delen?

Groetjes  
    Hetty

#3092511 Quote

Nou, niet ik persoonlijk, maar wel mijn zus.
    Ze heeft bij alle twee haar kinderen een bandje om de baarmoederhals (is dat hetzelfde als jij bedoeld?) gehad.
    Haar eerste kind bungelde met 20 weken al half uit haar baarmoeder (is geen grapje). De artsen hebben mijn zus toen gekanteld, en hebben voorzichtig haar dochtertje weer naar binnen geduwd. Let wel, dit is heel uniek dat de vrouw dan haar zwangerschap kan voldragen. Bij mijn zus lukte dat. De kans op infectiegevaar was na 6 weken geweken. Ze had helemaal geen weeen gehad ofzo, maar ze had een beetje bloed verloren. Dus toch maar ff naar het ziekenhuis, ze voelde zich prima. Maar bij nader onderzoek bungelde haar kind er dus al half uit….ze heeft dus een slappe baarmoedermond. Ze hebben er dus ook een bandje om gebonden. En bij de tweede zwangerschap al na de eerste drie maanden.
    Bij haar geen rare afloop ofzo, maar prima, voldragen zwangerschappen!

#3092544 Quote

hoi hoi

Als je de keuze hebt, zou ik kiezen voor een bandje. Een nichtje van mij heeft baarmoederhalskanker gehad en er waren hele stukken verwijderd waardoor ze nooit zwanger zou raken. Toen bleek dat ze wel zwanger was heeft ze direct zo'n bandje gekregen, en ze hoopten dat ze het konden rekken tot 30 weken zwangerschap. Ze is vorige week via een keizersnede na 38 weken bevallen van een gezonde dochter!!! En ik ken ook het verhaal van iemand die dus niet wist dat ze een slappe baarmoedermond had, en dus geen bandje droeg, maar na 20 weken zette de bevalling in. Ze hebben nog geprobeerd een bandje te plaatsen, maar toen braken de vliezen en is het kindje geboren, niet levensvatbaar. Dus als ze nu al weten bij jou dat het mischien verstandiger is, zou ik het maar wel doen.

liefs janine

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct