Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285997 Aposs Avonds Harde Buiken Wie Herkent Dit

• Auteur

hoi allemaal,

ik kom van het oktober 2006 forum, maar ik dacht dat er hier wel meer reacties zouden komen op mijn vraag:

ik ben n 20 weken en 2 dagen en ik heb sinds vrijdagavond 's avonds last van harde buiken! gelukkig niet met regelmaat, maar wel zo tussen 21-23u ofzo, als ik op de bank zit.

het maakt niet uit of ik lig of zit, want de baarmoeder wordt net zo hard.

ik voel de kleine volop en denk af en toe dat het daar aan ligt, maar heeft iemand hier ervaring mee? zo vroeg in de zwangerschap?

alvast bedankt voor jullie reacties!!

groetjes,

Mo22

#3092551 Quote

hoi hoi

ik heb het vooral smorgens, dat ik behoorlijk last heb van harde buiken, maar dat is ook net hoe ik heb gelegen in bed.
    slaap ik namelijk op mijn linkerzij heb ik er heel wat minder last van dan wanneer ik op mijn rechter zij in slaap val.

( nou vind mijn man het niet zo heel erg want hij ligt altijd op zijn rug en als ik op de linkerzij in slaap wil vallen dan is het dat ik in zijn armen in slaap moet vallen )

hmmmm geef me 5 minuten dan en ik ben vertrokken naar dromenland.

#3092552 Quote

Hoi !

Ik herken het wel ja, bij mij bleek het (achteraf gezien op de echo's) te gaan om het draaien van één van de twee kindjes. Bovenin mijn buik kreeg ik steeds  echt een keiharde bobbel, en eerst zaten daar de voetjes en nu een hoofdje, dus waarschijnlijk spande mijn baarmoeder daardoor erg aan tijdens de draaibewegingen. Dus misschien is jouw kindje ook van houding aan het veranderen en reageert je baarmoeder daar zo op.

Het is bij mij nu wel veel minder. Ook had ik wel vaker last als ik een drukke dag had gehad, wat dus ook wel betekent: rustiger aan doen !!

Hoop dat je hier wat aan hebt !!

groetjes Marasje

#3092557 Quote

Hallo,

Ik heb daar ook wel eens last van, maar zodra ik languit op bed ga liggen voel ik de kleine helemaal strekken, en verdwijnt mijn harde buik!!
    Dus ik denk dat ie dan, bij mij tenminste, op een "hoopje" ligt, en dan lekker de ruimte pakt als ik languit ga liggen!!

Maar maak je je te veel zorgen dan moet je VK even bellen, die vinden dat vast niet erg hoor, maar het neemt wel jou ongerustheid weg!!

Groetjes Esther en Baby Puk

#3092566 Quote

Hoi Mo22,

Ik kom ook van oktober forum en ben nu 18w +2d. Ik had afgelopen weekend ook ineens harde buik en aan de linker kant echt ook een harde pijnlijke bal. Bij keren in bed deed ook zeer.  Als ik moest plassen was het leeg open van de  blaas ook best pijnlijk maar geen pijn bij plassen zelf.  Zaterdag ochtend nog nergens last van en in de avond begon het en s' morgen was het er nog. Zondag dus balen je maakt je toch weer een beetje zorgen maar mijn mams kwam op bezoek heeft me opgevrolijkt   en toen trok ik het wel weer. Zondag avond dus precies het zelfde liedje kon er niet van slapen ben ik er maar uit gegaan voor koppie thee en zitten in bed de pijnlijk plek gemasserd met een beetje lichtedruk en dat hielp en ben in slaap gevallen. Van morgen weer harde bal / plek..   Ik ga woensdag voor een weekje naar london en dus  heb zojuist toch maar de VL gebeld. Anders dan loop ik me ook  in london ook  weer ongerust te maken om niets  (advies van mijn mama "bel nu maar vinden ze echt niet erg")

En idd de VL zei is niets om je zorgen over te maken vanaf week 18 doorleeft het kleintje een groeispurt en staan komt alles xtra onder druk te staan (banden pijn) en ook hgespannen baarmoeder dus hardebuik…remedie is rustig aan doen en is niets om je zorgen over te maken.  Misschien is het dat ook wel bij jou.   Als je je toch zorgen maakt  gewoon even bellen (ik weet het je wil niet zeuren, dat wilde ik ook niet) maar scheelt toch weer voor je gemoed toestand als je een gerustellend antwoord van de vl krijgt!

Groetjes Lot

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct