Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286004 Aaaaaaaaaahhhhh

• Auteur
    Jeetje, even mijn hart luchten hier.

Zat net gewoon in de woonkamer, wordt er aangebeld: mijn moeder! Omdat het vandaag wisseldag is voor moeders voor moeders stonden mijn 2 kratjes buiten (gelukkig heb ik een gedeelde hal). Maargoed, ze was nog niet binnen en begon meteen: Ow er is hier iemand zwanger in de hal… wie kan dat zijn?
    Van mij verwacht ze het geloof ik niet. Ze heeft in het weekend nog helemaal af zitten kraken om voordat je je diploma hebt en een jaar of 5 gewerkt heb aan kinderen te beginnen (ik moet nu nog 1 jaartje).
    Gelukkig kon ik mijn mond houden, maar wat voelde ik me rot. Het ergste komt nog als we het moeten gaan vertellen. Ik zie er echt verschrikkelijk tegen op! Ow ja, ze heeft ook nog gezegd dat ze echt geen oma wilde worden! Fijn is dat! Ik ben nu ongeveer net zo oud als mijn moeder was toen ze mij kreeg en ik heb het altijd een behoorlijk leeftijdsverschil gevonden, dus ik had zoiets van beter nu dan nooit. En daarbij zijn we al 3,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden.
    Maargoed, eerst even een afspraak maken met de verloskundige!
    Zo dat luchte op!

Groetjes,
    Natas

#3092586 Quote

hoi

mijn moeder was precies hetzelfde   die zei ook van ik wil nog geen oma worden
    ik ben nu 22 jaar   en mijn moedre was 23 toen ze mijn kreeg dus   bijna geen verschil
    in het begin   moest ze er wel aan wennen hoor maar nu ze er aan gewent is   is ze ook naar baby kleertjes aan het kijken   en vindt ze het zelfs leuk ze loopt nu aan iedereen die het wil horen te   zeggen dat ze oma wordt
    ik was er in het begin ook bang voor om het te zeggen maar het is gewoon even doorbijten

nou veel succes ik hoop dat jou moeder   leuk gaat reageren   als jehet vertelt
    groetjes priscilla

#3092590 Quote

hi Natas,

wat fijn dat je zwanger bent , gefeliciteerd.

jammer dat je moeder zo afwijzend reageert. dat zal best een teleurstelling zijn. hopelijk kunnen jullie een goed moment vinden om je moeder te vertellen dat je heel blij bent omdat jij een kindje krijgt. het is en blijft een wonder dat zoiets gebeurt!

misschien kan je het wel op een leuke alternatieve manier brengen,

succes Miep36 (40.2)

#3092600 Quote

Mijn moeder was ook ontzettend negatief tijdens mijn zwangerschap , we hadden toen ook een hele slechte en afstandelijke band.
    Ze zei zelfs nog met kerst (2 maanden voor we ons kindje verwachtten) dat ik niet moest denken dat ze te pas en te onpas zou oppassen. Ik was er dus op ingesteld dat we alles zelf zouden doen omdat ik mijn schoonmoeder niet vertrouw  met ons kindje.
    Maar toen onze dochter geboren was draaide ze heel snel bij. Ze past nu zelfs te pas en te onpas op   en ze zijn echt ontzettend lief voor mijn dochter. En ook onwijs dol op haar. Dus wie weet draait ze straks wel enorm bij net zoals mijn ouders.
    Ik heb nu zelfs een hele goede band met ze , zo goed is die in het verleden nog nooit geweest.

Sterkte voor nu…

Groet Xanthe

#3092635 Quote

Hoi,

Ik had ook dat probleem alleen met mijn schoonvader.
    Hij riep al jaren van.
    Ik wil geen opa worden, jullie zijn veel te jong, geniet van jullie leven, waarom kinderen er zijn zoveel mensen die het leven doorgaan zonder kinderen enz enz enz.
    Zelfs tegen mijn ouders zei hij dat.
    Afgelopen kerst was hij ook in discusie met mijn vader hierover.
    Mijn vader reageerde van Ja en ik kan niet wachten tot ze het vertellen.
    Met Nieuwjaar hebben we het verteld, mijn moeder hysterisch, mijn vader ontroerd, mijn schoonmoeder door het dolle heen en mijn schoonvader wilde mij niet meer loslaten van vreugde. Hij reageerde gelijk van "Ja, ik wist het al….Ik zag het aan je…ik weet het al een paar weken, met kerst nog" Ik had zoiets van hallo ik ben net 10 wken zwanger ofzo.
    Hij zat gelijk in de wehkamp te kijken voor een kinderkamer enz enz.

Maar af en toe denk ik van vindt je het wel leuk?
    Ik had het hartslagje van de baby op mijn MP3 speler opgenomen en gelijk op de pc gezet en doorgestuurd naar de opa's en oma's.
    Reactie van schoonpapa; wie zijn die stemmen op de achtergrond?
    Niet van Leuk om te horen, dank je wel, hoe kom je erbij. Uniek
    Hmmm af en toe dan zou je hun nekken om willen draaien

Veel succes ermee, maar laat je niet leiden door wat ze gezegd heeft.

Groetjes Sandra
    31 weken en 4 dagen

#3092637 Quote

ik snap niet waar iedereen ze eigen mee bemoei
    altijd dat gezeur van ouders,schoonouders, zussen enz enz
    we maken toch zelf wel uit wat we doen of we kinderen nemen of niet
    ik heb zelf al een tijdje geen contact meer mer mijn moeder al voor mijn zwangerschap
    ze kan mijn vriend niet accepteren ja dat is dan haar probleem ik kies voor mijn vriend want daar moet ik mee verder inmiddels ben ik vandaag 20+1 dag zwanger
    mjn zus is patij voorm ed nt loop alleen maar te zeiken
    ze het geen intresse alleen elke keer de vraag wanneer ga je echo maken?
    nou dat hoef ze ook niet teweten vinden wij
    en wou ze een copie van de echo hahah ja zeker om aan de moeder telaten zien
    nou ik dacht het niet als ze mijn vriend niet accepteren dan ook onze kleine niet
    het doe met veel verdriet hoe ze praten en hoe ze doen maar ik moet aan ons eigen denken aan ons gezinnetje
    en dat wil ik tegen iedereen zegge

groetjs sonja

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092638 Quote

tja, vreselijk he! Wat moet je met van die zeurende familieleden. Wij hebben vanmiddag onze 1ste termijn echo. Als alles goed is gaan we het meteen aan mijn schoonfamilie vertellen. Hebben we dat maar vast gehad. Ik zie er vreselijk tegen op, het zijn ook van die zeikerds… Jammer hoor, maar dan hebben we het maar gehad en kan ik lekker gaan genieten!!

Iedereen veel suc6 met vertellen en gewoon lekker genieten van je zwangerschap

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct