Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286016 Koortslip

• Auteur

Hoi dames, kan iemand mij hierbij helpen?

Ik werd vanmoren wakker en voelde een getinel op mijn lip. Toen dacht oh nee he neit weer. Ik heb namelijk 1 of 2 keer in eht jaar een koortslipje. Dus ik heb maar zovirax gepakt en meteen gesmeerd. Is dit erg? Dat je een koortslip hebt tijdens de zwangerschap?

Liefs Aicha.

#3092620 Quote

Hoi Aicha,

Ik weet niet of het kwaad kan nu. Wel als de baby net is geboren.

Maar je mag geen zovirax gebruiken tijdens de zwangerschap. Stond nog een onderwerp hierover op pagina 3, heb ik ff voor je naar boven gehaald, hier staat iets in wat je wel mag gebruiken.

Succes ermee.

Liefs Annemarie

#3092624 Quote

Hoi Mama miep,

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb wel al gegoogeld en gelezen dat eht niet kwaad kan bij een zwangerschap (koortslip dan he) maar wel bij pasgeboren babys als ze ermee in aanraking komen etc.

Ik heb de zovirax er net meteen afgehaald. Kan het kwaad daqt ik dat er een half uur geleden op heb gesmeerd?

#3092627 Quote

Ik heb even gebeld met de verloskundige. Die gaf aan dat een koortslip tijdens de zwangerschap niet schadelijk is voor de baby. Wel moet je uitkijken dat als de baby er is en je hebt dan een koortslip dat je dan niet   in de buurt van de baby mag komen zeg maar in de vorm van kusje geven en knuffelen etc.

Als ik wilde smeren om er vanaf te komen volgens de verloskundige mocht   zovirax bij haar weten wel maar voor de zekerheid toch maar even de huisarts bellen. In elk geval ben ik al blij en opgelucht dat een koortslip tijdens de zwngerschap niet erg is…phiewww….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct