Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28602 Ovulatietesten

• Auteur

Hallo,

Ik lees in de berichtjes veel over ovulatietesten.
    Wie kan mij vertellen hoe dit werkt? Hoeveel kost dat? en als de test aangeeft dat je een eisprong hebt dan ben je toch te laat met klussen?

Graag jullie reacties.
    Als dit wat voor mij is dan ga ik dit ook aanschaffen.

Bedankt alvast voor de reacties.
    Groetjes Marieke

#2935848 Quote

Haaii!!

De ovulatietesten die ik gebruik kun je bestellen op testjezelf.nu, maar je hebt vele sites hoor, das heel persoonlijk. Wanneer je een positieve eisprongtest hebt kun je je ei tussen de 24-48 uur verwachten (dus niet alla minuut..) en ben je dus niet te laat met klussen! In tegendeel zelfs, je kunt dan dus heel gericht klussen! Ik vind het erg prettig, gewoon om te weten dat ik een eisprong heb en wanneer, zodat ik niet zo lang in spanning zit en dat ik zelf weet wat er gaande is in mijn lichaam. Maar ieder voor zich, er zijn zat meiden die dit helemaal niks vinden en lekker af3wachten en om de dag klussen…Wij klussen niet om de dag (geen tijd) dus nu kan ik gericht klussen als we dit willen.
    Mocht je nog vragen hebbe stel ze maar hoor! Succes ermee en hopelijk ben je snel zwanger!!

liefs sweety

#2935872 Quote

Hoi,

Ik gebruik ook ovulatietesten. Ben begonnen met de testen van Clear Blue, maar deze zijn best prijzig rond de 30 euro en aangezien ik meestal een late eisprong heb gaan ze aardig op in 1 maand. Voordeel van deze testen vind ik dat je met ochtendurine kan testen. Ik heb hiervoor matcare gehad en nu van sensitest via internet. Hier was een aanbieding dus heb ik meteen voor 2 maanden gekocht. Deze kunnen alleen niet met ochtendurine gebruikt worden en dat maakt het nog weleens lastig, vooral als je moet werken . Je wordt aardig vindingrijk haha. Succes met het testen!!

Groetjes, Bibi

#2935881 Quote

Hallo

Ik heb zelf de testen van sensitest (http://www.sensitest.nl) Die zijn vrij goedkoop (24 tests en 3 zwangerschapstesten voor ongeveer 30 euro) en ik ben er erg blij mee.
    Ik heb zelf de dipsticks. Hiervoor vang je urine op in een bakje en dan dompel je de stick erin. Na 5 minuten heb je de uitslag. erg simpel allemaal.

Moet zeggen dat ik het super vind om ovutesten te gebruiken, het haald voor ons de druk er een beetje af. de eerste 3 maanden deden we helemaal niets speciaals en de 4e tot de 6e maand hebben wij gewoon de kalender methode gebruikt. De laatste 2 maanden heb ik de tests gebruikt en omdat je weet waar je ei zit heb je veel minder dagen dat je "moet" vrijen. Met de kalender is toch een beetje gokken en dan pak je snel nog wat daagjes extra.

Heel veel succes, hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

Natalie

#2935900 Quote

Hoi Marieke,

Mijn vriend en ik gebruiken de ovulatietesten van sensitest. We hebben ook 24 dipstick ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten voor 30 euro.

Als je een positieve ovulatietest hebt dan heb je binnen 24-48 uur je eisprong dus je bent zeker niet te laat met klussen. Als je gaat temperaturen en je tem stijgt met 0,3 graden dan heb je je eisprong al gehad en ben je dus te laat met klussen.

Ik vind de testen super. Het haalt de druk van verplicht knuffelen er af. En je weet gewoon zeker dat je op het juiste moment aan het knuffelen bent geweest en dat je je ei dus niet hebt gemist.

Groetjes Joyce

#2935905 Quote

Hoi hoi,

ook ik ben helemaal voor de ovu testen. Ik heb het niet tegen mijn mannetje gezegd.
    En hem verleid op het goede moment. Hij houd niet zo van het verplichte klussen.
    De tweede maand hebben we de nacht voor een positieve test gesext, en dat was de enige keer. Maar ik ben toen wel zwanger geraakt. Want ik kreeg hem na die test niet meer verleid.
    Dusssss….lekker testen.
    Dan weet je tenminste wat.

Succes,

Nance

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2935925 Quote

Hey Marieke,

Ook ik heb het sensitest pakket van € 30,- 24 sticks en 3 zwangerschaptesten.
    Deze testen gebruik ik ook als ik iets aan de vroege kant ben om te testen, omdat ze niet zo duur zijn.
    Tot nu toe altijd wel negatief getest, maar toch….

Succes met je keuze!

Liefs Phoebe

#2935999 Quote

Hoi hoi,

Ik gebruik(te) ook ovulatietesten. Ben er tot nu toe 4x mee zwanger geraakt (1x zoontje, 2 keer vroege miskraam, 4e keer, nu zwanger!

Ik gebruik ze van Matcare. Geen dipsticks maar van die testen die je in je urinestraal moet houden. Ze zijn er van Matcare ook in dipstics, die zijn weer wat goedkoper.
    Ik ben nogal een kluns met bepaalde dingen, dus zag het niet zitten om het op te vangen in een bakje… Hahahahah. Maar anders zou ik zeker de dipstics nemen, stuk goedkoper!

Succes!

Groetjes Sientje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen