Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286020 Kan Ik Nou Echt Nergens Terecht

• Auteur

Hoi allemaal,
    ik zit met een heel groot probleem, al denk ik dat jullie het ook niet zullen begrijpen, aangezien niemand het begrijpt. Ik ben nu 7,5 week zwanger en moet dus volgende week een verloskundige bellen. Nu is het zo dat ik helemaal panisch wordt van bloedprikken en dat doen ze dus overal! Daarom kan ik nergens terecht. Naar het ziekenhuis wil ik niet, want daar vertrouw ik ze helemaal niet. Ik wil dus het liefst gewoon naar een verloskundige het liefst een beetje in de buurt, want ik heb geen auto.
    Sommige verloskundigen vragen er wel naar of ik weet of ik rhesus positief of negatief ben, maar dat weet ik niet en ik vind het erg raar om dat aan mijn ouders te vragen, want die weten nog van niks.
    Wie kan mij raad geven of heeft een idee waar ik wel terecht zou kunnen? Ik woon in Ridderkerk, dus zou eventueel met het openbaar vervoer richting Rotterdam (zuid) kunnen.
    Aan reactie sdat ik dan toch maar bloed moet laten prikken heb ik niks, want dat gaat echt niet goed.
    Alvast bedankt!

#3092641 Quote

Bedankt voor je reactie.
    Ik weet eerlijk gezegt niet of er wel eens bloed is geprikt. Ik heb wel toen ik 6/7 jaar was een heleboel allergietesten gehad en daar bleek toen uit dat ik zo'n beetje overal wel allergisch voor was, maargoed, dat heeft hier verder niets mee te maken. Ik weet ook niet of ze dat testen met je geboorte, dat zou denk ik de enige manier zijn.
    Ik ben nu even aan het bijkomen van een enorme huilbui en hoop dat m'n vriend snel thuis is (zal wel na 6-sen worden), want ik voel me zo ontzettend rot….
    Misschien is het wel handig om het even bij de huisarts na te vragen. das wel een hele goed idee van je. Bedankt!

#3092642 Quote

Tja ik weet niet hoe panisch jij bent, maar ik (26jaar oud) vind bloedprikken ook vreselijk. Ik ga zitten huilen als een klein kind en ga niet tenzij er een vertrouwd iemand mee geet met mij.
    Nu ik een zwangerschap verder ben vind ik het wel minder erg………..het went. En ja je doet het niet voor jezelf maar voor je kindje. Als je bijvoorbeeld niet dezelfde bloedgroep (resusfactor) hebt als je kindje dan kunnen jullie daar beiden heel ziek van worden……….of  je kunt je kindje zelfs verliezen. Maar dat is aan jezelf om te bepalen of je dat belangrijk vind.
    Iedere verloskundigge of gyneacoloog zal je doorverwijzen om minimaal 2 keer in je zwangerschap bloed te laten prikken (met ongeveer 12 en 30 weken). Zij zijn dat verplicht omdat ze era lles aan moeten doen om er voor te zorgen dat zowel jij als je kindje de zwangerschap zo gezond mogelijk doorkomen. Als er straks wel wat is willen ze namelijk niet worden aangeklaagt voor nalatigheid.
    Maar het blijft jou beslissing. Niemand kan jou dwingen om naar een verloskundigge of gyneacoloog te gaan en niemand kan jou dwingen om bloed te laten prikken. Succes bij  je keuze!

Groetejs Lillian

#3092643 Quote

Lastig hoor dit probleem. Je zult zelf ook begrijpen dat er bij een zwangerschap nu eenmaal tests moeten worden gedaan om te kijken of alles in orde is.
    Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken met een verloskundige in de buurt en je probleem dan tijdens dat 1e bezoek voorleggen. Misschien hebben zij nog tips of suggesties.
    Ik ben ook niet zo'n held met dat soort dingen, maar bij mijn 1e zw.schap hielp het om alles gewoon stapje voor stapje te doen. Je hoeft niet alle misschien "enge" dingen van de zwangerschap in 1x te ondergaan. Het duurt 9 maanden en bepaalde zingen die je misschioen eng vindt, komen vanzelf opp je pad. Ik ben nu bijv. 17 weken en wat mij betreft heeft het nog geen zin om me druk te maken over de bevalling bijv……dat is allemaal nog zo ver weg!!
    Ik hoop dat je er uitkomt, maar ga in ieder geval met iemand praten. De zwangerschap zal niet vanzelf weggaan!!!!
    Gr.Patricia

#3092652 Quote

beste Natasja,

Ik kan je helaas ook niet helpen. Ik denk niet dat je gemakkelijk een verloskundige zult vinden die geen bloed prikt. Als er later iets aan de hand blijkt te zijn dan is zij namelijk mede verantwoordelijk.
    De enige tip die ik je kan geven is: maak zo spoedig mogelijk een afspraak zodat je ervan af bent en verder kunt genieten van je zwangerschap. Leg de situatie desnoods uit en vraag of je  snel terecht kunt.

groeten Elke

#3092656 Quote

Hmmmm beetje vreemde vraag vindt ik het eigenlijk,want je geeft al aan dat reactie ´ ´s dat je toch bloed moet laten prikken geen zin voor je hebben dus denk ik dat je het antwoordt zelf ook wel weet….toch???

Ik ben zelf panisch voor alles met naalden maar als je graag kinderen wilt had je kunnen weten dat naalden/bloed prikken daar een onderdeel van is!!!!!!!!!!!en zul je je daar overheen moeten zetten!!!!!!ik vertel het elke keer dat ik bloed moet laten prikken en ze hebben daar altijd begrip voor,ze adviseren mij altijd te gaan liggen en houden me aan de praat zodat ik afgeleid ben…..

Enne….. er zit een top verloskundige in Ridderkerk meid dus maak je geen zorgen…. en voor een fijne prikpolie:ga naar het ziekenhuis in Zwijndrecht…ze zijn daar ontzettend aardig!!!!

Je zult misschien in het verloop van je zwangerschap nog wel vaker met bloedprikken/naalden in aanraking komen…en geloof me:je MOET er dan toch aan geloven(eigen ervaring)

Succes….en doe het dan voor je kindje….dat is het toch wel waard???????

Gea

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092665 Quote

Tja… lastig als je er zo bang voor bent, maar er wordt niet alléén gekeken naar wat voor bloed je hebt. Ze kijken ook of je ziektes hebt en dergelijke en dat kan nu eenmaal alleen dmv bloed.

Je wilt toch ook zeker weten dat jij geen HIV of wat dan ook hebt, voordat het straks te laat is?

Ik denk dat je de goede tip al hebt gehad hierboven, dat er een goede vk in Ridderkerk zit en vertel ze gewoon wat je dwars zit, je zult niet de eerste zijn met dit probleem toch? Problemen zijn er om opgelost te worden en daar zullen ze zeker aan mee willen werken !

Kop op… het is voor een goed doel !!

Groetjes Marasje

#3092666 Quote

He meid,
    volgens mij is het beste wat je kunt doen gewoon bij een vk langsgaan en eerst eens uitleggen wat je zo moeilijk vindt. Zij vinden vast een betere oplossing met jou samen dan wij en jij blijft thuis maar piekeren. Je bent vast niet de eerste die hiermee komt. Volgens mij is daar ook een vk voor, om je gerust te stellen of te helpen met dingen die je eng vindt.
    Sterkte!

#3092668 Quote

hey hoi natasja

ik ben net zo panisch geweest als jij echt waar
    maar als je zwanger bent moet je toch echt  
    anders vindt je jou gezondheid en zeker de gezondheid van je kindje
    niet belangrijk genoeg want zo ben ik gaan denken.
    vertrouw je je huis arts?
    zo,ja dan kun het met hem/haar ook bespreken
    mag ik vragen hoe oud je bent want je lijkt mij vrij jong .
    ik woon net buiten rotterdam (rhoon)   via google kun je bij jou in de omgeving kijken voor een verloskundige
    ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je nog even terug reageert

groetjes eus
    41w 6d zwanger

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct