Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286023 Geen Echo Met 12 Weken

• Auteur

Hallo allemaal,

Ben vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest. Hartstikke spannend natuurlijk. Hartje geluisterd. Heel leuk en fijn allemaal.
    Met 8 weken heeft de gynocoloog een echo gemaakt.
    Ik vroeg vandaag aan de verloskundige of ik nu een verwijsbrief kreeg voor het ziekenhuis voor de periode echo van 12 weken (over anderhalve week). Ze zei tegen mij dat ik pas bij de 20 weken weer een echo krijg…… dit omdat ik bij 8 weken al een echo heb gemaakt. Ik snap er helemaal niets van, ik het het hartje horen kloppen maar ik wil het ook zien!!!… ik moet toch weten of alles naar verhouding gegroeid is enzo. En ik lees weleens dat ze de kleine dan zien bewegen en alles. Dat wil ik ook!!!!…. Moet ik maar aan mijn gynocoloog vragen of hij het nog een keer wil doen, of moet ik nou een pretecho laten maken…. of stel ik me aan? Wat vinden jullie er nu van?

Groetjes Christie

#3092654 Quote

De verzekering vergoedt in probleemloze zwangerschappen inderdaad maar 2 echo's.
    een termijnecho rond de 10-12 weken bij jouw verloskundige dus al eerder gebeurd en een echo die in het ziekenhuis moet gebeuren op 18-22 weken. Dan pas wordt gekeken of alles naar verhouding gegroeid is en of er afwijkende dingen te zien zijn.
    Op 12 weken kun je dat niet beoordelen. Je kan wel het hartje zien kloppen maar dat dat klopt weet je nu ook al door de doppler.
    Ik vrees dat als je een extra echo laat maken je die zelf zal moeten betalen.
    Maar zo'n echo is dan toch meer voor de 'leut' het voegt niks extra's toe hoor.

groeten Elke

#3092659 Quote

hoi hoi

ik heb met 12 weken ook een echo gehad w3ant ik heb de nek plooi meting laten doen
    een gyn moet dat aan bieden tegen woordig
    ik zou als ik jou was gewoon even de gyn bellen over hoe of wat want ze moeten je het aanbieden die nek plooi meting en dat is met 12 weken dus dan zie je je kindje weer
    alleen wij hadden het geluk (not) dat die kleine alleen maar lag te slapen dus niks bewegen
    maar dat heb ik bij idere andere echo's ook gehad het is een beetje een dwarsligger maar verder wel alles gezond dat is het belangrijkste
    gewoon ff bellen als ik jou was je weet maar nooit

veel succes ermee

groetjes manny (24+3)

#3092663 Quote

Beste m en a ik geloof niet dat je iemand zo maar voor de lol een nekplooi-meting aan moet raden. Daar moet ieder voor zich toch goed over nadenken denk ik hoor!
    groeten ELke

#3092664 Quote

Ik vind het ook nogal voorbarig om dat allemaal te roepen van de nekplooimeting. Ik denk ook niet dat ze dat "zomaar" doen, en ik dacht zelfs dat ze die echo dan ook alleen vergoeden als je in de risicogroep zit (36 jaar of ouder). En om nou meteen een pretecho te laten maken als het nog zo klein is en je "net" een echo hebt gehad, tja…. wat je zelf wilt.

Wacht gewoon even rustig af zou ik zeggen, want de weken vliegen toch wel voorbij hoor !

Groetjes Marasje

#3092671 Quote

Tja ik herken het verhaal helemaal. Ik heb bij mijn eerste met 8 weken een echo gehad (ik bleek 4 weken minder ver als gedacht), mijn verloskundige heeft zo'n aparaat dus koste niet zoveel moeite. Toen ik met 12 weken terug kwam werd er alleen hartje geluisterd, en met 16 weken weer. Toen heb ik gevraagt of ik nog een echo kreeg………..het antwoord was: "nee u heeft al een echo gehad!" Nou mijn echo van 8 weken leek nog in de verste verte niet op een kindje maar zelfs dat was geen argument om even dat aparaat op mijn buik te zetten. Uiteindelijk heb ik met 21 weken een pretecho laten maken voor mijn eigen geruststelling. De 20 weken echo bestond toen namelijk nog niet.

Groetjes Lillian

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092672 Quote

Ik moest tot mijn verbazing de eerste echo van mijn laatste zwnagerschap ook zelf betalen. Wat bleek standaard vergoeden ze maar één (dat was vorig jaar, dit jaar zijn het er twee ivm 20 weken echo) per jaar.

Ik heb moeten praten als brugman, dat het toch wel heel cru is dat als er eene cho is gemaakt, weken erna een miskraam krijgt, vervolgens weer zwanger wordt,d at je dan zelf voor die kosten opdraait. Tja daar had het systeem dus niet in voorzien. Ze gaan uit van één zwangerschap per jaar. Uiteindelijk kreeg  ik dan toch die echo ergoed, maar daar is wel een half jaar overheen gegaan.

Overigens ben ik het er mee eens dat je niet voor de lol om  je kindje te zien een nekplooimeting moet maken. Je kan inderdaad de combinatietest doen, maar denk vooraf  er wel  overna  hoe je om wil gaan met een voor jou niet zo leuke uitslag.

Miep
    (al weer 7 weken moeder van Jacco en al veel langer moeder van zijn grote zussen)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct