Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286030 Vergoeding Echoaposs

• Auteur

Hallo,

(denk begin maar ff opnieuw, die ander is zo laaaaang!!  )

Ik heb 2 termijn echo's gehad, 1 met 8 weken, doorgestuurd door de huisarts.
    En 1 met 12 weken, en die afspraak kwam van het ziekenhuis zelf.

Ook heb ik een screenings echo gehad met 20 weken, die was niet echt medisch,
    maar omdat ik een broer heb die bij de geboorte is overleden door hartproblemen,(schijnt een graad te ver te zijn, als mijn moeder of vader het had was het wel medisch!!)
      en een vriendin van mij heeft een kleine met hartproblemen, dus bij zat er een beetje angst in.
    Dus heb ik zelf gevraagd om een screeningsecho!!

Dit alles is gewoon vergoed door CZ, ik heb nog steeds geen rekening gehad tenminste!!
    Ook verders niks gehoord van CZ.

Nu weet ik natuurlijk niet of ik mijn no-claim kwijt ben, maar ja, die echo's had ik niet willen missen natuurlijk!!
    En dit jaar kreeg ik ook maar 30 euro terug, dus zo'n probleem zal ik het niet vinden, en in de voorgaande jaren kreeg je ook nooit iets terug, toch??

Ik denk maar zo, die verzekering die ik nu betaal, zal ik er wel vet uithalen dit jaar!!

Groetjes Esther en Baby Puk

#3092748 Quote

Echo nu in basispakket zorgverzekering

20 weken echo nu in het basispakket van je zorgverzekering

20 weken echo nu in het basispakket van je zorgverzekering
    Met ingang van 1 januari 2006 wordt de tweede termijn echo opgenomen in de nieuwe basisverzekering. Dat wil zeggen dat vanaf die datum iedere zwangere vrouw aanspraak kan maken op een echo rond de 20 weken.

Het voordeel van een echo bij die termijn is dat een aantal afwijkingen veel beter gezien kunnen worden dan bij een vroege echo.
    Zo kan met een echo rond de 20 weken een open rug worden opgespoord, maar ook hartafwijkingen zijn goed zichtbaar. Doordat alle organen veel groter zijn dan bij een eerste echo zijn ze uiteraard ook veel beter te beoordelen. Zo kunnen de niertjes ook goed beoordeeld worden.

Dit wil nog wel eens voor onrust zorgen. Het komt namelijk nog wel eens voor dat er cysten gezien worden in de niertjes van het ongeboren kind. Dit kan betekenen dat één of beide niertjes niet goed werken, maar heel vaak is er niets aan de hand en verdwijnen die cysten weer spontaan. Na de geboorte is er niets meer van te zien, de baby plast normaal en er is niets bijzonders met de nieren aan de hand. Mocht je dus te horen krijgen dat je baby cysten in de nieren heeft, schrik daar niet ontzettend van, want heel vaak valt het allemaal erg mee. Natuurlijk is dit afhankelijk van hoeveel cysten er gezien worden en hoe groot ze zijn. Je verloskundige of arts kan je er meer over uitleggen

Het maken van een echo in de tweede termijn vraagt andere vaardigheden van diegene die de echo maakt, niet alle verloskundigen die op dit moment echo’s maken zijn al voldoende opgeleid om tweede termijn echo’s te maken. Het is dan ook mogelijk dat je voor deze echo wordt verwezen naar het ziekenhuis waar men al veel langer dit soort echo’s maakt.

#3092749 Quote

heb ik van de site van cz.
    sorry voor het grote bericht!!!!!!

groetjes jantine

#3092859 Quote

Hoi Dames,

De nekplooimeting met 12 weken moet je ook aangeboden en vergoed worden.
    Ook al is er geen medische indicatie en ben je jonger dan 36.

groetjes Kimmsel.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct