Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286032 Fam Bemoeienissen

• Auteur

Hemeltje lief, wat een gezeur is dat aan de tel geweest net zeg.
    Mijn zus die het waarschijnlijk zeer goed bedoeld , maar het op een zeer verkeerde manier uit!!! is een beetje dom bezig.
    ik leg het uit.

Ze heeft via mijn website ongevraagd een adres afgehaald, ( hou ik al niet zo van maar dat went na al die jaren ) en gaat ze zich in mijn vrienden kring bemoeien ( hou ik ook al niet echt van )   en mijn vrienden al helemaal niet!!!!

Nu wil ze dat als ik dus net bevallen ben een cadeau doen voor mij en mijn mannentje heel leuk hoor, maar ze wil een dagje sauna doen.
    Nou zijn we al helemaal geen hitte mensen dus dat is echt niets maar dan ook niets voor ons.

Heeft iemand een nette manier om te zeggen dat we dit liever niet hebben??? Mijn goede vriendin had al opgebeld met de vraag wat ze in de e-mail moest neer zetten want ze weet dat de verhoudingen tussen mij en mijn zus niet even goed is zeg maar.
    Weet iemand een nette manier om haar dit zeer duidelijk te maken??? want ik heb geen zin in ruzie, maar ik wil ook niet dat ze hierover gaat mopperen bij mijn ouders, want die kiezen toch al voor mij omdat ik met die "verrotte "hormonen zit.

#3092767 Quote

nou ik zou het zeer zeker wel zeggen en dan   gewoon zo van :

ik vind het geweldig dat je dat "sauna idee" voor ons hebt bedacht
    maar   om eerlijk te zijn houden wij er beiden niet van : al die
    hitte! en dan maak je er een grapje omheen   zodat ze er wel om
    moet lachen ….nou dan kan ze dus niet boos meer zijn toch ??? of heb
    je zo'n aparte zus hahahaha grapje

tsja soms is t moeilijk maar eerlijkheid duurt t langst en op den duur zou ze t wel snappen toch?

groetjes renata

#3092790 Quote

Ik zou ook eerlijk zijn! Je kunt haar aangeven dat je het ontzettend lief van haar vind dat ze iets voor jullie wil organiseren maar dat je niet zo'n saunaliefhebber bent.
    Mocht je daar dan toch ruzie over krijgen dan is dit toch wat vreemd. Ik ga ervan uit dat je zus iets aardigs voor je wil doen en je niet wil "pesten"door iets te organiseren wat je niets vind.

succes ermee!

Groetjes Saskia

#3092792 Quote

hoi hoi,

kan me helemaal in je reactie verplaatsen. ik zelf erger me ook echt groen en geel aan mensen met goedbedoelde adviezen en op hun eigen wel gemeende manier leuke ideetjes. mare……gewoon zeggen waar het op staat. Zelf ben ik helaas vaak niet zo subtiel om dingen op een nette en niet pijnlijke manier over te brengen maar misschien dat het jouw beter af gaat.

Mijn motto is; schep duidelijkheid naar mensen die dicht bij je staan en waar je zo niet dagelijks of vaak mee te maken hebt.

Groet van Marinte.

#3092809 Quote

ik kan het dus heel bot overbrengen.
    kreeg net een mailtje van mijn vriendin binnen dat ze een e-mail had terug gestuurd. en had gezegt dat het niet zo goed was om ons naar de sauna te sturen.
    ben niet zo'n hitte aanbidder zeg maar.
    Dus ik hoop dat het is overgekomen. mijn moeder was al op de hoogte en die heeft ook al gezegd dat moet je niet doen en kom niet in hun vriendenclub. het is een hegt clubbie.
    dus dat was ook wel weer lief.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct