Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

286047 Beginnersklachten

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb pas ontdekt dat ik zwanger ben van m'n eerste kindje!!! Als 't goed is, ben ik tussen de 4 en 5 weken nu (ik ga volgende week naar de gyn). 't Is zo  onwerkelijk allemaal! Ik voel me soms superblij en dan weer bloednerveus. Ik ben 41, da's natuurlijk ook best wel al een leeftijd waarop je wat meer kans hebt dat dingen kunnen misgaan, al ga ik daar liever niet van uit.

Ik heb de laatste paar dagen aardig wat last van krampen in m'n onderbuik, misselijkheid en vermoeidheid. Ben ook de deur niet uit te branden, voel me lusteloos, bah.  Wat fijn dat dit forum bestaat, want ja, met zo'n eerste maak je je toch best snel zorgen. Ik kan me soms ook knap alleen voelen met de dingen die ik doormaak. En als ik dan de ervaringen van jullie lees, stelt me dat toch weer een beetje gerust. Ik probeer niet teveel info tot me te nemen (behalve dan 1 goed boek over zwangerschap en natuurlijk dit forum), anders ga ik me veel te druk lopen maken en de zwangerschap is toch  juist een periode om van te genieten…?

Dit is eigenlijk zomaar een bijdrage aan het forum. Voor wie zin heeft om te reageren: hartstikke leuk! Alle tips of gewoon leuke berichtjes zijn welkom!

#3092843 Quote

Hoi hoi

als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Toen ik wist dat ik zwanger was vielen er een hoop puzzelstukjes op de plaats bij mij.
    Want ook ik was ineens errug moe en had pijn in mijn buik, smorgens smaakte de koffie niet. ( ik ben een erge koffie leut ) en ga zo maar door.
    Ik gooide eerst alles erop dat of ik werdt ziek of het was de kou.
    Ik heb de echt de eerste paar maanden gewoon doorgeleefd zeg maar.
    Maar nu, ik moet nog 14 weken en kan niet wachten tot de kleine er is en dan weet je ook weer waar je het voor gedaan heb he.

Het is voor ons de eerste en tja de bevalling is eigenlijk verder het enige waar ik errug tegenop kijk. maar ja we zien het verder wel.
    Ondanks alles probeer er wel zo veel mogelijk van te genieten meid.

Groetjes jantine

#3092856 Quote

hoi ik ben ook 5 weken zwanger, en ben ook erg moe.
    dan weer misselijk en ook een zeurende buikpijn.
    allemaal de normale klachten haha.

#3092881 Quote

Ik weet net sinds woensdag dat ik zwanger ben en ik ben denk ik dank zo'n
    6 weken, even wachten op de eerste echo en dan weet ik het zeker.
    Ik ben denk ik sinds 2 weken ook gigantisch snel moe, begin tegen 15.00
    uur al te gapen en dat gaat zo door tot de avond tot ik op de bank in
    slaap val haha.
    Ook heb ik sinds 2 weken gevoelige borsten en dan vooral mijn tepels.
    En ik vind het rot om het van me zelf te zeggen maar ben de laatste 2
    weken ook super snel geïriteerd, maar goed nu weet ik waar het van komt
    en heb ik een mooi excuus haha.

succes verder liefs meisje82

#3092917 Quote

Hallo.
    Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben (het is nog steeds raar om het te typen haha)
    Ik ben bang dat ik zo wakker word uit een droom en dat er dan niks van waar is.
    Ik ben volgens mijn eigen berekening zondag 5 weken.
    En ook misselijk en spierpijn in mijn benen en beetje zeurderig ongie-gevoel in mijn buik.
    Gaan jullie naar de HA of bellen jullie gelijk naar de VK?
    Wel leuk zo met z`n alle rond dezelfde tijd!
    Succes allemaal!
    Liefs Mikkie

#3092920 Quote

Hoi,

Ik ben 6 weken zwanger, ind. erg vreemd het besef is er nog steeds niet helemaal.
    Ik heb direct de vk gebeld, en ga in mijn 10de week. Verder voel ik me prima, alleen erg moe en een beetje lusteloos. maar dat gaat vast vanzelf weer over.

grtz

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3092922 Quote

hey

ik ben nu 13 wkn en 4dgn zwanger en heb erg last van moeheid en dat ik niet vooruit te branden ben, het liefst slaap ik tot een uurtje of 13:00 om daarna te eten en naar de wc te gaan en daarna weer te slapen, maar dat gaat helaas niet. heb godzijdank nog geen last gehad van misselijkheid hopen dat het zo blijft   Ik heb er zelf dus niet echt heel veel last van op de moeheid na dan, maar schijnbaar heeft me vriend wel last van, schijn niet 1 van de vrolijkste te zijn, maar jah dat zijn de hormonen heh

Groetjes Claudia

#3093290 Quote

Hoi Marylin

Leuk dat er nog meer (ja sorry hoor) 'oudere moeders' zijn! Niet dat ik me tot die groep mag rekenen, ik ben waarschijnlijk nog niet eens zwanger. Ik word dit jaar 40 en durf het eindelijk aan! Misschien is het toch voor mij weggelegd…
    Ik zit bij elk dingetje dat ik  voel ook gelijk te denken of het iets zou betekenen. Nou ja, ik word over een dag of tien ongesteld… Of niet natuurlijk! Spannend!
    groet
    Frees

#3093452 Quote

ik ben ook van de eerste zwanger en kan het ook nog steeds bijna niet geloven ik was al zolang bezig en telkens wou het niet lukken. nu heb ik maandag 2 testen gedaan en uit allebei de testen blijkt dat ik toch echt zwanger ben ik denk dat ik rond eigen berekening rond de 5 weken ben.
    ik ben wel heel bang omdat er zo vroeg nog van alles mis kan gaan ik wil echt positief denken maar ik heb nog hele erge buikpijn net of ik ongesteld moet worden maar nu ik hier op het forum heb rond zitten kijken en lezen zie ik dat best veel vrouwen hier last van hebben.
    ik ga om het half uur naar de wc om te kijken echt stom maja haha ik hoop dat ik niet de enige ben en dat dit inderdaad hoord.

liefs brigitte

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct