Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28607 Vierde Kindje

• Auteur

hoi allemaal,

Ik heb zo' n ongelofelijke drang naar een vierde kindje. Het lijkt wel of er ergens een kindje zit te wachten totdat het bij ons geboren kan worden. Kan het niet goed uitleggen maar dat is het gevoel.
    Ik zit tussen praktische dingen (verbouwen, nieuwe auto) en mijn gevoel in terwijl ik ook angst heb  ons geluk te tarten (wat als het kindje heel ongelukkig wordt, we het financieel niet aankunnen ofzo). Nu redden we het gemakkkelijk met 3 kinderen, iedereen is heel blij met elkaar en eht loopt lekker (ook financieel).
    In mijn vriendenkring verklaren ze me voor gek dus daar kan ik niet echt terecht. .
    Welke meiden hier hebben dat gevoel ook en hoe gaan jullie er mee om?

#2935951 Quote

Hallo,

Ik zit niet in zo'n situatie, wij gaan voor de 2e maar goed, als de drang naar een 4e kindje er is, dan is dat zo….
    En natuurlijk zal er dan wel weer het een en het ander veranderen maar als dat niet zwaarder weegt dan de behoefte aan een 4e kindje dan zou ik zeggen…ga ervoor en luister a.u.b niet naar je omgeving, maar naar jezelf.

Lotje

#2935954 Quote

Ik zit ook niet in zo'n situatie maar ben het wel eens met Lotje. Als jij die drang hebt en je partner wilt er ook voor gaan waarom dan niet….
    Luister vooral naar jezelf en niet naar andere! Jij (jullie) moeten zo'n beslissing maken en wat andere er van vinden zou daar geen invloed op moeten hebben.

Succes!
    Groetjes Charlotte

#2935965 Quote

Lieve Ante,

Ik heb ook een beetje in de situatie gezeten waar jij nu in zit. Al gaat het bijons om een eerste kindje.
    Toen mijn "moedergevoelens" om het zo maar te noemen omhoog kwamen woonde we in een klein flatje 4 hoog, hadden we een klein oud 3 deurs autootje en was mijn vriend net van school, dus financieel gezien hadden we het niet super (goed genoeg voor samen hoor).
    We zijn nu 2 jaar verder, hebben inmiddels een eengezinswoning gekocht, en staan nu 2 auto's voor de deur en mijn vriend heeft inmiddels een goed betaalde baan.
    Wij zijn helemaal klaar voor ons eerste wondertje.
    Wat ik hiermee probeer te zeggen in dat praktische dingen (in mijn ogen) wel degelijk meewegen in het beluiten om (nog) een kindje krijgen.
    Niemand heeft er wat aan als er alleen maar brood met pindakaas gegeten kan worden, zowel jijzelf niet als je kinderen, snap je wat ik bedoel?

En als je alle voors en tegen naast elkaar gelegd heb en het is financieel haalbaar voor jullie zou ik er voor gaan!
    Ik zou me in ieder geval niks aantrekken van wat er in je vriendenkring geroepen wordt!

Heel veel succes met het maken van je keuze, hou ons op de hoogte!

Liefs Phoebe

#2936012 Quote

hallo ante

ik voel me eigenlijk net als jij heb ook het gevoel dat er nog een kindje is die bij ons wil komen.kan niet goed uitleggen hoe het precies voelt
    wij hebben ook even getwijfeld maar hebben besloten er voor te gaan we hebben inmiddels een mpv auto en gaan onze twee jongens bij elkaar op de slaapkamer leggen
    over een paar jaar gaan we verbouwen zodat ze allemaal een eigen kamer kunnen krijgen.wij hadden zoiets van je weet nooit hoe het over een paar jaar is financieel gezien maar dat weet je ook niet met drie kinderen er kan zoveel gebeuren.
    ik zelf heb zoiets van je krijgt eerder spijt van dan een kindje dat er niet is gekomen dan een kindje dat er wel is.
    ik zelf ben alweer zwanger geweest van een vierde kindje maar dat is hellaas met 11 weken een miskraam geworden in november we zijn nu weer druk bezig en hopen snel weer zwanger te zijn.
    ik hoop dat je er wat aan hebt met het maken van je besluit ik zou zeggen volg je hart.

liefs silke

#2936771 Quote

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik ga lekker doen wat voor ons goed voelt. Ik heb alleen veel meer rust gekregen en weet dat de beslissing niet vandaag of morgen genomen hoeft te worden.

gr. ante

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2936792 Quote

Hoi, wij hebben er 4. Ons huis was groot genoeg maar toch zijn we later verhuisd. Wij wilde graag een studie kamer en een hobbykamer. ( ja, erg luxe) Tuurlijk kunnen er 2 op een kamer. En de auto. Wij hebben achterin de bak een haak en met die haak staat een autostoeltje vast. Echt stevig vast. Mischien mag het officieel niet maar we hebben het al 4 jaar en nog nooit zijn we aangehouden. Straks past de kleinste(2,5 jaar)   daar niet meer in en dan gaan we mischien ook voor een grotere auto. Ook omdat we een 5e willen maar dat is na 3 mnd fout gegaan. Bij een 5e gaan er ook 2 kinderen op 1 kamer of gaan we op de vliering een kamer bouwen.
    Doe wat jullie gevoel ingeeft. Het komt dan vanzelf goed. Je kan toch niet alles vantevoren bedenken. Ik weet wel dat ik geweldig blij ben met mijn 4 kids.

#2942171 Quote

He ook wij hebben giga drang naar een vierde en veel twijfels gehad is het financieel te doen dan moeten 2 kids bij elkaar op de kamer , al denk ik wij daar meer moeite mee hebben als de kids zelf nu slapen ze ook vaak bij elkaar in bed. voor de lol.
    maar we hebben de knoop nu doorgehakt maar met een vierde is het weer net zo spannend als met de eerste

groetjes Maggie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen