Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28625 Kinderwens Maar Nu Nog Niet

• Auteur

Hoi!

Ik ben nieuw hier op het forum dus zal me even voorstellen. Ik ben 26 jaar en heb al 10 jaar een relatie. Het kriebelt bij mij al een aantal jaren maar nu is het zover dat ik er dagelijks aan denk! In april krijgen we de sleutel  van ons nieuwe huisje en dan moet er geklust gaan worden. Om deze reden willen we nog even wachten ook willen we even afwachten hoe 'drastisch' de financien veranderen nu we van een huurhuis naar een koophuis gaan.
    Ik vind het erg leuk om op dit forum te lezen hoe anderen keuzes maken om wel of niet al aan kinderen te beginnen, hoe de financien geregeld zijn en hoe je werk combineert met kinderen.
    Zijn er anderen die net als ik dolgraag kinderen willen maar nog wachten ivm opleiding/verhuizing enz.? Hoe denken jullie werk te gaan combineren met de zorg voor je kindje?

Groetjes!!!!

#2936475 Quote

Hoi Daan,

Het is wat he als het zo kriebelt maar om praktische redenen nog niet echt kan/mag.

Weet helemaal wat het is. Bij mij kriebelde het ook al langer maar mijn vriend wilde eerst de praktische kant zeker hebben. Ook wij hebben net een nieuw huis en mijn vriend wilde net als jullie eerst zien hoe de financienen uit zouden komen en verhuizen etc. Nou we woonden 2 dagen in het nieuwe huis en meneer was om hoor! Dus wij zitten nu in ronde 1 super spannend!

Wat betreft het werk en zorg voor een kindje: bij mijn eerste zoontje ben ik na 16  weken weer aan het werk gegaan (Ik had nog 1 maand onbetaald verlof) het eerste jaar werkte ik 2 dagen per week en tegenwoordig weer 3 dagen in de week (mijn zoontje is nu 2,5) maar ik moet je zeggen dat vind ik meer dan genoeg. Zo kan ik lekker zorgen voor mijn kind maar doe ik ook nog een paar dagen in de week waar ik voor geleerd heb en dat voelt goed. Wat ik alleen wel moeilijk vond is het loslaten, dat iemand anders plotseling voor je kind zorgt. In het begin hadden we ook nog niet echt vaste opppas en dat was heel vervelend tegenwoordig gaat ie lekker naar het kdv en dat geeft mij ook veel rust. Nou het is al een heel verhaal. Ik zou zeggen blijf lekker meelezen en wie weet sluit je je met een paar maanden ook bij ons aan!

Groethes Loth

#2936603 Quote

Kinderwens, maar nu nog even niet….. Dat heb ik ook vaak gedacht, om verschillende redenen. Nu, na een jaar 'klussen' denk ik er heel anders over. Dat 'nu nog even niet' kan in één keer wel erg lang duren. Ongewenst. Ik heb nu sterk het gevoel van 'was ik maar eerder begonnen'. Niet helemaal de realiteit, want doordat ik jaren met een hernia heb gelopen en daar uiteindelijk aan geopereerd ben, was het voor mij niet ideaal om aan kinderen te beginnen. Binnenkort heb ik een afspraak in het ziekenhuis. Ik wil je niet ontmoedigen of bang maken. Als de kinderwens er bij  jullie alle twee  is, wacht dan niet te lang. Natuurlijk moet je een goede (financiële) basis hebben, voordat je aan kinderen begint. Je weet nooit wat het lot je gaat brengen, dus om te zeggen 'nu nog maar even niet' gaat niet voor iedereen op.  

#2937283 Quote

Hoi Daan!

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Ik heb gisteren ook een topic geopend en ik zal mijn verhaal hier ook even neerzetten.
    In juni 2007 zijn mijn man en ik getrouwd en hebben daarvoor zo'n 3 jaar samengewoond. Ik ben 24, hij is 26.  Wij hebben allebei een hele  grote kinderwens, al meer dan 2 jaar, maar wegens omstandigheden kunnen/willen we toch nog even wachten. We hebben beide nog geen vast werk (desondanks onze opleidingen ); we werken al wel heel lang  fulltime, maar we zouden zo graag eerst die financiele zekerheid willen hebben. Ik hoop dat je hier nog even langs komt waaien, is wel fijn om met een lotgenootje te kletsen!

Groetjes, Femme

#2937308 Quote

Ha Femme!

Ik dacht fijn….nog iemand zoals ik toen ik je nieuwe topic zag! Ik ben meteen gaan lezen en ik herken vooral dat het moeilijk is om deze gevoelens met andere mensen te delen. Ik merk dat dat nogal ongebruikelijk is en dat je dit een beetje voor jezelf houdt. Ben dus erg blij met dit forum! Vannochtend dacht ik weer…..of zal ik maar gewoon gaan beginnen? (na carnaval dan ) Maar dan denk ik weer, kan beter even wachten, je kent dat wel!!!
    Balen dat jullie nog geen vast contract hebben, dat valt tegenwoordig ook niet mee. Hoop dat 2008 deze vaste contracten voor jullie in petto heeft en dat bij ons de verhuizing en de financien goed gaan lopen zodat we dit jaar kunnen beginnen met 'klussen'. Wij hebben in ieder geval wel besloten om in 2008 daarmee te beginnen (wanneer ik dit type word ik helemaal blij, kriebels in mijn buik!).

Liefs,
    Daan.

#2937367 Quote

Hey Daan!

Wij zijn ook echt van doel om er dit jaar voor te gaan! We  gokken in eerste instantie op de zomervakantie, tegen die tijd zien we wel weer hoe we er voor staan qua werk. Wel ben ik al in augustus 2007 gestopt met de pil, we gebruiken nu de ouderwetse rubbertjes. Niet fijn, maar ik had af en toe last van stemmingswisselingen en dat vond mijn man niet prettig en ik ook niet. Nu, sinds ik met de pil gestopt  ben,  heb ik daar gelukkig geen last meer van en zit ik veel lekkerder in mijn vel. Ik ben mijn cyclus ook alvast aan het bijhouden en ik heb gelukkig  een hele nette cyclus, precies 28 dagen. Nog een voordeel is dat ik straks geen troep meer in mijn lijf heb zitten wanneer we er voor gaan!

Ik ken het inderdaad hoor, wat je zegt over die gevoelens… Je hart zegt: Kom op, misschien lukt het pas na een jaar (of helemaal niet..)! En je verstand zegt heel wat anders. Erg frustrerend hoor! 'Gelukkig'  heeft mijn man hier ook last van en we praten hier ook wel over, maar het is ook wel eens fijn om met iemand anders te kletsen.  Drie vriendinnen van mij  weten ook van onze kinderwens, maar de een heeft al een kindje en de andere 2  zijn hier nog helemaal niet mee bezig, dus dat schiet ook niet echt op hi hi.

We doen ons best wat betreft de vaste contracten haha, en ik hoop dat bij jullie de financien goed gaan lopen na de verhuizing! Spreek je hopelijk snel weer.

Groetjes Femme

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937905 Quote

Hoi   Femme!

Goed weekend gehad? Ik wel, lekker wezen sporten, dagje Amsterdam gedaan en geshopt. Heb het boek 'zwanger worden, handboek voor kinderwensers en twijfelaars' gekocht. Leuk en informatief boek om lekker op de bank te lezen met een kop thee!

Ik ben 5 maanden geleden van de pil overgegaan op de Nuva ring, dit was voor mij wel spannend, ben de pil nl gaan gebruiken destijds tegen acne, maar gelukkig kwam dit niet terug! In deze ring zitten een stuk minder hormonen dan in de pil dus ik hoop dat wanneer we straks zwanger proberen te raken ik hier voordeel van heb. Nadeel hiervan is wel dat ik mijn cycles niet ken (ben al vanaf mn 13e aan de pil, dus geen idee). Misschien dat ik over 2 maanden of zo ook over ga op het condoom! Net als jij verwacht ik ook rond de zomervakantie te gaan beginnen, zou leuk zijn wanneer we elkaar dan op de hoogte kunnen houden

Groetjes,
    Daan.

#2937996 Quote

Hoi Daan,

ook mijn man en ik hebben al langer een kinderwens. Ik maart hoor ik of ik een vast contract krijg op mijn werk. Natuurlijk hoop ik daar op. Ik wilde dan ook eerst doorgaan met de pil tot en met maart, maar toen een aantal mensen om mij heen overleden (ook op jonge leeftijd) of zomaar hun werk kwijtraakten (ook mensen met een vast contract) dacht ik: ja hallo, hoe lang moet ik dan nog wachten? Of beter: waar wacht ik eigenlijk op? ik ben dus afgelopen vrijdag maar gewoon gestopt met de pil. Ik zie het wel….het kan nog heel lang duren voordat ik zwanger raak. Mocht ik wel het geluk hebben dat het snel raak is en ik krijg geen vast contract….dan zijn er in mijn ogen altijd andere oplossingen. Voor mijzelf wil en KON ik eigenlijk niet meer wachten.

Als het voor jullie nu niet goed voelt, zou ik het ook niet doen. Je krijgt vanzelf wel dat gevoel dat het "goed" is. Ik hoop voor jullie dat dat gevoel snel komt 🙂

#2938510 Quote

Hey Daan!
    Sorry voor de wat late reactie, ik werk op een waddeneiland en moest maandag op dinsdag overnachten ivm vergadering  en gisteravond moest ik ook weer weg, dus heb nog geen tijd of gelegenheid gehad om te reageren (en in het bijzijn van je collega's doe je dat ook niet zo gauw he ).
    Ik heb ook een lekker weekend gehad, ik had nog even vakantie dus ik heb het er even lekker van genomen hihi. Lekker wat filmpjes kijken, wandelen, en voorbereiden voor maandag natuurlijk. Volgens mij heb ik dat boek ook, is het van Mariel(le?) Kroon? Leuk boek is dat!
    Wat moet ik me voorstellen bij een Nuvaring? Heb er wel eens van gehoord, maar is dat iets wat ingebracht moet worden door de dokter? Wel spannend straks, zeker als je al zo lang aan de pil bent (ivm je cylcus). Ik heb de pil van mijn 16e t/m 23e geslikt, dus ik was ook wel blij dat mijn cyclus regelmatig  is. Had ik niet verwacht, kon me ook niks meer herinneren van voordat ik met de pil begon. En om dat nou aan mijn moeder te vragen… Aangezien zij niks van onze plannen weet…
    Leukleukleuk, dus jij ook zo rond de zomervakantie! Het is bij ons nog niet helemaal zeker hoor, maar daar hebben we onze hoop wel op gevestigd   Komt wel bij dat mijn man over twee weken een sollicitatiegesprek heeft voor een BBL traject voor in de zorg  en ik heb ook nog een sollicitatie lopen… Naja, we zien allemaal wel hoe het loopt!
    Als het je leuk lijkt, kun je je ook aanmelden bij http://groups.msn.com/baby-dromen/ Daar zitten een aantal gezellige meiden (stuk of 6 ofzo?)  die in eerste instantie ook bij elkaar zijn gekomen dankzij een sterke kinderwens, maar ook om een of andere reden moesten wachten. Helaas voor mij ben ik momenteel de enige nog zonder kindjes   Persoonlijk vind ik het daar wat makkelijker om berichten te posten, nu bijvoorbeeld heb ik twee schermpjes open, eentje waar ik het bericht in typ en een andere waar jouw bericht in staat, zodat ik weet wat jij had geschreven   Je moet maar even zien wat je doet, ik kom hier ook altijd even lezen (zodat ik weet wat me straks allemaal te wachten staat hihi). Doeidoei, fijne avond!

Hoi Weekee, ik snap je punt en mijn man en ik denken daar op zich  net zo over. Maar op dit moment moeten we echt even verstandig zijn en eerst toch proberen wat meer vastigheid in ons werk te krijgen. Het is moeilijk, maar het  zij zo.  Samen hebben we het ook  ontzettend gezellig en we kunnen er ook goed over praten, dat scheelt. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen