Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28635 Hoelang Duurt Het Voor Je Ongi Wordt Na Miskraam

• Auteur

Ik ben vrijdag na een zwangerschap van 11 weken en 5 dagen gecureteerd. Hartje was nog maar net gestopt met kloppen, waarschijnlijk eerste kerstdag (veel pijn gehad). Maar nu wil ik weten: hoe lang duurt het voor je ongi wordt? Volgens de gyn 6 tot 8 weken, in de tussentijd mogen we gewoon verder gaan met proberen. Maar ik vind 6 tot 8 weken zo lang duren? Bovendien weet ik dan ook niet wanneer mijn ei "valt" en ik ben helaas niet het type die het kan voelen.

Wie heeft ervaring en wil die delen?

groetjes, keesje

#2936772 Quote

Klote meid van je miskraam. En dat net op t 'randje'. Ik hoop dat je t snel kan verwerken.
    Ik heb zelf in sept een mk na ong 7 weken gekregen, was een buitenb.m.zw.schap, maar gelukkig uit zichzelf weggegaan. Hoefde dus ook niet gecurreteerd te worden. Ik heb  4 weken doorgevloeid, toen 1,5 week niks, en daarna ben ik ong geworden. Dus laat zeggen dat er ook ong 5/6 weken overheen gegaan is.
    Ik voel wel altijd mijn eisprong, dus dat is wel fijn

Ik hoop dat t snel weer een beetje op gang komt…Succes en sterkte de komende tijd

#2936776 Quote

Hoi Keesje,

Bah, dat is niet leuk! Heel veel sterkte!
    Ik heb 2 vroege miskramen gehad, dus dat is wat anders die van jouw.
    Zelf heb ik maar een paar dagen gevloeid, 2,5 week later had ik m ´n eisprong weer, 2 weken later werd ik weer ongi of niet.

Ik heb inderdaad gelezen dat het lang kan duren. Tja, en met je eisprong, je kunt testen doen, maar dat is dan wel een dure hobby. Alhoewel, als je dipsticks van matcare of sensitest gebruikt valt het wel mee.

In ieder geval heel veel sterkte met het verwerken hiervan!

Groetjes Sientje

#2936805 Quote

Hoi,

Ik heb in december 2006 een miskraam gehad met 11 weken (ook een curettage gehad omdat het vruchtje niet vanzelf kwam).
    De eerste menstruatie kwam precies 5 weken na de curettage.
    Na 8 maanden was ik weer zwanger.

Heel veel succes!

groetjes Sanneke

#2937413 Quote

Hoi Keesje,

Ik ben op 30 nov. jl. gecurreteerd na een zwangerschap van 10 weken en 3 dagen. Ik had voorheen een cyclus van 28 dagen. Ik ben sinds mijn curretage (nu 5 weken geleden) nog niet ongesteld geworden. Ik word het wachten een beetje beu, want ik heb nu totaal geen idee wanneer ik ongesteld word en hoe mijn cyclus en eisprong eruit zie. Ik heb voor mezelf besloten ovulatietesten aan te schaffen zodra ik ongi ben in de hoop dat ik dan weer wat zicht heb op mijn eisprong. Een passend antwoord kan ik je dus niet geven op je vraag, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt. Het verschilt van vrouw tot vrouw.

Gr. Angie75

#2937417 Quote

ten eerste succes met het verwerken van je MK!!! sterkte hoor!!

ik heb een vroege MK gehad en werd na 5 weken ongi, daarna ben ik gelijk met ovutesten begonnen en dat wertke meteen, want was weer meteen zwanger en das nu mijn zoontje van alweer 9 mnd!!! maar idd tis heel verschillend van vrouw tot vrouw!! succes met afwachten en hopelijk komt je ongi snel op gang en mag je gauw genieten van een nieuw wondertje!!

liefs sweety

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937533 Quote

Ik heb ook een vroege miskraam gehad (5,5 week) en had na twee weken weer een eisprong en twee weken daarna werd ik ongesteld. Dus precies 4 weken na de miskraam werd ik ongesteld. Ik weet niet of het bij jou anders is omdat het een langere zwangerschap was en je gecureteerd bent.

Sterkte met verwerken!

Liefs dreamgirl

#2937630 Quote

Hoi Keesje,

Hoe is het ermee? Ben je al ongi geworden? Ik zit ook nog steeds te wachten. Het is nu ruim 5 weken na de curretage.  Afgelopen vrijdagavond en vooral gisterenavond menstruatieachtige krampen gehad, maar nog steeds niet ongi. Ik word er echt gek van. Ik wil weten waar ik aan toe ben.  

Gr. Angie75  

#2937637 Quote

Hoi Angie,

Nee nog niet ongi, is ook veel te vroeg, curettage was 9 dagen geleden. Maar ik heb al wel van die ovulatietests in hus gehaald. Wacht donderdag de nacontrole af en ga dan testen.
    nadeel is dat ik nog vloei, bijna niets, maar toch nog wel zo nu en dan oud bloed, dus zelfs als ik nu over een week een eisprong zou hebben is het maar de vraag of we kunnen klussen. Hopelijk wel. Meestal ben ik tussen de 5 en 6 weken ongi, dus heb ik nog wat tijd. Maar met die test wil ik het gewoon eens proberen, werkt het niet is het jammer, werkt het wel zou het superfijn zijn.

Balen zeg dat jij ook nog niet ongi bent. Een collega van mij had dat ook wat jij hebt, na haar curettage had ze na een week of 4 krampen, maar verder niets en toen na 8 weken gelukkig wel ongi. Die stond dus enorm te juichen.
    We weten allemaal dat het wel weer komt, maar oei dat wachten.

groetjes, keesje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen