Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28638 Derde Kindje In 2008

• Auteur

Oeps, in 't vorige iets misgelopen… ons dochtertje zit op mijn schoot en vindt alle knopjes heel interessant!
    Wij hebben een zoontje van 3 1/2jaar en een dochtertje van 2 jaar. Het kriebelt al een heeeeele tijd voor een derde. Maar we hebben dat onderwerp een aantal maanden bewust laten rusten. Mijn man en ik hadden het er gisteren weer over en hij zou 't nu al wel weer zien zitten. De anderen worden al wat zelfstandiger en kunnen echt al heel flink met elkaar spelen. Ons huis is ook wel groot genoeg dat er nog een bedje bijkan hoor. Maar ja, gaan we het wel aankunnen? da's de eeuwige vraag. Naar het schijnt is de stap van 1 naar 2 kinderen groter dan van 2 naar 3. Nu twijfels hadden wij ook bij onze eerste, bij de tweede, en nu? Mijn man zei gisteren van stop maar met de pil en ik vond het wel een leuk idee hoor. Maar nu twijfel ik alweer!!! Herkenbaar bij andere mama's?

groetjes,
    Febe

#2937076 Quote

Hoi Febe,

Wij zitten nu in ronde 1 voor ons 3e kindje. Ook wij hebben een heel tijdje getwijfeld of wij wel voor een 3e zouden gaan. Wij hebben 2 dochters van 4 en 1 1/2. Vooral het feit dat onze jongste naar het zolder zal moeten verhuizen daar had (en heb) ik best wel veel moeite mee. (Ik vind haar nog zo klein) Ook het fietsen met 3 kids leek me niet makkelijk. Maar ja, na alles goed op een rijtje gezet te hebben, hebben wij toch besloten om ons gevoel te volgen en ervoor te gaan! Ik wens jullie veel succes met jullie beslissing.

#2937209 Quote

Hallo,
    Bedankt voor je berichtje. Wat heeft bij jullie dan toch de doorslag gegeven om er toch voor te gaan? Ons leventje lijkt nu al wel zo perfect. 't Is nu zo gemakkelijk nu ze allebei al wat zelfstandig(er) zijn. En wat me tegenhoudt is dat we dan weer opnieuw moeten beginnen: borstvoeding, slapeloze nachten, ongerustheid bij het huilen enzovoort. Die eerste maanden vond ik toch telkens zwaar en weet niet of me dat nu gaat lukken met twee ukkies rond mij.
    Febe

#2937235 Quote

Hoi,

Wat bij ons de doorslag heeft gegeven is toch het feit dat we nog 1 keer zo'n lief klein hummeltje in onze armen willen houden. Het lijkt ons superspeciaal om dit nog 1x mee te mogen maken. En tja, ook de nachtrust zal weer wat minder worden, maar ja dat hebben wij er graag voor over. Ik ben ervan overtuigd dat een 3e nog meer als een 2e sneller in het ritme zit als een 1e. Je gaat er ook anders mee om lijkt me. Ik was bij nummer 2 ook makkelijker en dat moet ook als je al een kindje rond hebt lopen. Ook het feit dat ik 34 word heeft een rol gespeeld. Je gaat op een gegeven moment toch de balans opmaken hè? Ik zou zeggen denk er goed over na en volg vooral je gevoel!

#2937274 Quote

Hallo,
    Ja, mijn gevoel zegt ook wel dat ik me niet kan voorstellen dat ik nooit meer zwanger kan zijn. Gisteren liep ik toevallig in een babywinkel om een cadeautje voor collega te kopen en het kriebelde toen nog meer! Ik denk dat het er nog wel zal van komen hoor. Maar ik denk dat ik pas wil stoppen met de pil als mijn dochtertje naar school gaat. Da's dan toch allemaal iets makkelijker. Stel dat ik direct zwanger ben! Zo was het bij haar toch het geval. Moet volgende maand toch naar de gyn voor de jaarlijkse controle. Zal het er met hem ook nog eens over hebben.
    Bedankt alvast! Wanneer heb jij dan je NOD? Laat iets weten he!
    Febe

#2937415 Quote

Hai!

Ook hier is de knoop doorgehakt: we gaan ervoor!!
    Wij hebben twee dochters (4 jaar oud en 10 maanden oud) Tussen de eerste en de tweede zit na onze mening vrij lang, maar het leek ons toch beter om eerst af te studeren, of althans 1 van ons, haha!
    1 probeem(pje): net nu wij hebben besloten voor de derde te gaan, kondigd mijn zus aan in september te gaan trouwen.
    Mocht het bij ons in 1 keer raak zijn (net zoals bij de vorige twee zwangerschappen, dus de kans is reeel aanwezig) dan ben ik dan ongeveer uitgerekend. Ik zou haar bruiloft voor geen goud willen missen, dus gaan we waarschijnlijk maar een maandje wachten…

Ik hoop dat te bij jullie ook vlot raak is!

groetjes Linda

ps wat is NOD?

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937434 Quote

Hallo,
    Wat leuk zeg! Bij ons thuis gaat het nu ook bijna constant over dit onderwerp. We hebben al zitten rekenen en tellen in verband met ouderschapsverlof. Hoe gaan jullie dat doen? Werken jullie allebei nog full-time?
    Wij gaan gewoon ook eens de knoop moeten doorhakken. Wel of niet stoppen met de pil want ik word er stilaan gek van! Hoe meer ik erover nadenk hoe leuker het idee maar dan plots slaat de angst me om het lijf!
    NOD staat volgens mij (heb dit hier ook leren kennen door mee te lezen) voor de dag dat je normaal ongesteld moet worden maar de precieze afkorting ken ik niet.
    groetjes,
    Febe

#2937453 Quote

Hey hoi,

Linda wat leuk dat jullie nu ook de knoop doorgehakt hebben. En ik kan me goed voorstellen dat je graag bij de trouwdag van je zus wilt zijn. Ben je van de 1e 2 op tijd/te vroeg/te laat bevallen? Ik vind het wel spannend allemaal. En volgens mij staat NOD voor Niet Ongesteldheids Dag.

Febe, wel grappig dat je snel ah idee van nog een kindje gewend raakt hè. Ook ik heb zo nu en dan nog wel twijfels, maar die zijn ook zo weer verdwenen. Ik zie zoveel mensen met 3 of zelfs 4 kinderen momenteel dat ik denk wat zij kunnen dat kunnen wij ook.

En nu de kerstboom het huis weer uit is, en het kaal is in de kamer zeiden wij vanavond nog tegen elkaar dat het toch wel een mooi plekje is voor de kerstboom. Hebben jullie overigens bij jullie 1e 2 kids ook op een forum gezeten? Ik niet, dit is voor mij het 1st, en ik vind het wel erg leuk om samen met andere meiden te "kletsen".

Nou fijn weekend!

#2937458 Quote

Oeps ik bedoelde een mooi plekje voor de box. Ach het is al laat hè!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen