Hoi yvon,
Het ligt er ook aan wanneer ben je de vorige keer ongesteld geworden. Die eerste dag is namelijk ook meteen de eerste dag van je nieuwe cyclus. Als je bijv. zes dagen ongesteld bent geweest en zaterdag was de laatste (6de) dag, dan is vandaag dus je 10de cyclusdag
Bij een regelmatige cyclus zou je inderdaad rond de 14de dag je eisprong moeten hebben, maar de folikel (zit vocht in waar het eitje zegmaar in zit) die moet eerst groeien tot een folikel van 20mm voordat die knapt en je dus je eisprong hebt. Het kan best zijn dat jou folikel op dit moment al best heel groot is (bijna 2cm is toch best heel wat!!) en dat kan een stekerig gevoel zijn. Als het gevoel op een gegeven moment op z'n ergst is en daarna verdwijnt, dan heb je je eisprong gehad, en is dus de folikel geknapt (wat die steek veroorzaakt) snap je het nog een beetje?
nou, hopelijk heb je er wat aan,
Zelf heb ik een aantal maanden getemperatuurd. Iedere ochtend rond dezelfde tijd (kon soms een paar uur inzitten, maar wel altijd voordat ik opstond) Op het moment dat de temp omhoog gaat, dan heb je je eisprong gehad. Na een paar maanden zou je dus een bepaalde regelmaat moeten kunnen ontdekken. Beetje veel werk, en het duurt een paar maanden tot je meer weet, dus misschien is het gebruik van ovulatietests beter, maar ik heb op dit forum ook al geregeld gelezen dat mensen daar helemaal niet op konden vertrouwen, steeds toestanden met wel of geen streep, lijkt me ook heel frustrerend!! succes ermee,
groet, MOON