Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28642 Eisprong

• Auteur

vraagje ik ga nu met de 4e maand beginnen en ben net ongesteld geweest zaterdag laaste dag vandaag heb ik last van steekjes aan de rechterkant.
    kan ik nu al een eisprong hebben heb een cyclus van 28 dagen gehad.

#2936884 Quote

Je eisprong is gemiddeld 14 dagen voordat je ongesteld wordt.
    Dus bij een cyclus van 28 dagen op dag 14.
    Maar dat is gemiddeld, er zijn ook meiden bij wie het 18 dagen en meiden bij wie het 10 dagen voordat ze ongesteld worden is.
    Dus zo tussen dag 10 en dag 18 van je cyclus.

Welke dag van je cyclus zit je nu?

#2936888 Quote

Hoi Yvon

Met een cyclus van 28 dagen zou je eisprong in theorie rond dag 14 moeten zijn.
    Ik heb ook een cyclus van 28 dagen en bij mij zit hij ongeveer op dag 13.
    Waarom probeer je het niet een maandje met ovulatietesten, dan weet je het??!!
    De eerst maand heb ik heel erg veel dagen getest. (vanaf dag 7, just incase) maar afgelopen maand heb ik alleen dag 12 en 13 getest. Kan natuurlijk alleen als je super regelmatig ben, maar voor mij werkt het super, ben een stuk minder onzeker of ik wel op het juiste moment klus.

Groetjes Natalie

#2936895 Quote

Hoi Yvon,

ik heb ook net mijn menstruatie achter de rug (gisteren) Heb ook een wat vreemd gevoel. Dacht ook aan een evt eisprong. Alleen heb ik een erg onregelmatige lange cyclus dus lijkt me bij mij sterk. Wilde er net wat over gaan opzoeken toen ik jouw verhaal las. Ik lees dus ook ff met je mee.
    Ik dacht 'm altijd te voelen rond dag 30 in de cyclus maar ik weet t natuurlijk niet zeker.

Gr Theolien

#2936919 Quote

Hoi yvon,
    Het ligt er ook aan wanneer ben je de vorige keer ongesteld geworden. Die eerste dag is namelijk ook meteen de eerste dag van je nieuwe cyclus. Als je bijv. zes dagen ongesteld bent geweest en zaterdag was de laatste (6de)   dag, dan is vandaag dus je 10de cyclusdag
    Bij een regelmatige  cyclus zou je inderdaad rond de 14de dag je eisprong moeten hebben, maar de folikel (zit vocht in waar het eitje zegmaar in zit) die moet eerst groeien tot een folikel van 20mm voordat die knapt en je dus je eisprong hebt. Het kan best zijn dat jou folikel op dit moment al best heel groot is (bijna 2cm is toch best heel wat!!) en dat kan een stekerig gevoel zijn. Als het gevoel op een gegeven moment op  z'n ergst is en daarna verdwijnt, dan heb je je eisprong gehad, en is dus de folikel geknapt (wat die steek veroorzaakt)    snap je het nog een beetje?
    nou, hopelijk heb je er wat aan,
    Zelf heb ik een aantal maanden getemperatuurd. Iedere ochtend rond dezelfde tijd (kon soms een paar uur inzitten, maar wel altijd voordat ik opstond) Op het moment dat de temp omhoog gaat, dan heb je je eisprong gehad. Na een paar maanden zou je dus een bepaalde regelmaat moeten kunnen ontdekken. Beetje veel werk, en het duurt een paar maanden tot je meer weet, dus  misschien is het gebruik van ovulatietests beter, maar ik heb op dit forum ook al geregeld gelezen dat mensen daar helemaal niet op konden vertrouwen, steeds toestanden met wel of geen streep, lijkt me ook heel frustrerend!! succes ermee,
    groet, MOON

#2937038 Quote

Hoi Meiden,

Ik weet nu niet zeker of dat al de eisprong was.normaal voel ik het niet.
    Maar het was ook niet onderin meer aan de zijkant.misschien was het toch wat anders.
    maar wat je ook voelt je denkt aan alles.
    24 dec werd ik ongesteld tot zaterdag mijn vriend en ik klussen nu al een beetje wanneer we zin hebben.
    ik heb een rare vraag.
    als je onder douche vrijt kun je dan wel zwanger worden.
    theolien ik ga jou volgen.
    maar opzich wil ik er niet meer zo mee bezig zijn.
    ik heb deze maand ook meer hoofdpijn.

liefs yvon

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen