Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28647 Eerst Naar Dokter Voordat Je Officeelgaat Klussen

• Auteur

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sterre en slik 10 januari mijn laatste pil. We zijn dan van plan om
    "officieel " te gaan klussen.
    Ik ben al keurig vanaf november aan het foliumzuur, maar nu heb ik toch nog een vraag aan jullie die al aan het klussen zijn.

Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan voor nog een inwendig onderzoek ofzo?? Even checken of alles daar beneden in orde is??? ….

Vind het superspannend dat we nu eindeljk voor de echie gaan en kan bijna niet wachten..Van de andere kant word ik ook wel een beetje bang als ik jullie verhalen allemaal lees. Ben zo enthousiast en hoop dat ik snel zwanger mag raken. Maar moet natuurlijk de realiteit niet uit het oog verliezen en moet ook denken dat het allemaal misschien niet zo vanzelfsprekend gaat…

Ik hou jullie wel op de hoogte!!!

Liefs Sterre!!

#2937056 Quote

hey sterre

ik zou eerst gewoon gaan beginnen met klussen, en dan later kan je altijd nog zien, het kan zijn dat je eerst moet "ontpillen" dus dat je lichaam je erg voor de gek kan houde,
    Succes meid

xxx linda

#2937063 Quote

Hoi Linda,

Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik ben  na de zomer wegens omstandigheden 2 maanden gestopt met de pil, (september en oktober) en heb nergens iets van gemerkt van dat ontpillen. Heb wel erge pijnlijke tepels gehad. Verder ben ik dus twee maanden precies op de dag netjes ongesteld geworden. Hebben toen ook weer wegens omstandigheden besloten nog even twee maandjes de pil te slikken.

Hoe lang zou je dan moeten ontpillen. Ben nu 30 en al van mijn 18e aan de pil,..

Gr. Sterre

#2937086 Quote

Heej Sterre,
    zit even te loeren in dit forumpje en zag je vraagje staan.
    Ben 32, net 8 weken zwanger van ons eerste kindje (hopelijk dat het goed gaat..)
    Slikte de pil sinds mijn 16e ofzo…(met 2 keer een kleine onderbreking). Ben in juli gestopt….en in november was het dus raak… (met daarbij nog de kanttekening dat ik tot oktober nog ibuprofen gebruikte, wat kans op zwanger worden weer verkleind…)  
    Dus het kan toch zeer snel  gaan met dat "ontpillen". Had daar ook geen hinder van of zo,als dat al kan…
    Succes in ieder geval! ! 🙂

#2937092 Quote

Hoi Sterre,

Ik ben niet officieël naar de dokter gegaan toen we zijn begonnen. Ik had het geluk dat het gelijk raak was terwijl ik toch ook al vanaf zijn mijn 15e aan de pil was, was 27 toen ik zwanger raakte.. Onze dochter is nu 2,5. Vorig jaar was de wens voor een 2e er en zijn we weer aan de slag gegaan, helaas werd dit een bbz, terwijl ik niet eens wist dat ik zwanger was omdat ik vloeide en dacht dat normaal was nadat ik gestopt was met de pil. Deze vakantie besloten we het erweer op te wagen en nu was het in de derde ronde raak, helaas bleek dit een missed abortion te zijn. Vorig jaar 23/11 gecurrateerd en ik heb net  mijn ongi  achter de rug   en hoop dus dat de volgende keer wel goed gaat. Ik heb dus nadat ik gestopt was met de pil elke keer een normale cyclus gehad, voor nu is het afwachten.
    Succes met klussen de komende tijd en wie weet komen we elkaar nog tegen. En voor vragen kun je hier altijd terecht.

Groetjes Jessica

#2937097 Quote

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Ik vind het allemaal superspannend en kan de hele dag aan niks anders meer denken!!!

Ik hoop dat ik snel zwanger mag raken en 2008 kan genieten van een bolle buikje!

Gr. Sterre

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937170 Quote

Hoi Sterre!

In tegenstelling tot de andere reacties zijn wij wel eerst bij de huisarts langs geweest. Al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Ik heb 01/01/08 mijn laatste pil ingenomen en ben ook sinds 3 weken netjes aan het foliumzuur. Ik ben 31, heb mijn uitstrijkje gehad en dat was goed, dus inwendig onderzoek deed de dokter niet. Mijn vriend en ik hebben beiden een gehandicapt familielid, wat echter niet om een erfelijke of aangeboren handicap gaat, maar ik wilde het toch even checken bij de dokter. Ik heb al die jaren (sinds dat ik 16 jaar was) de pil geslikt omdat ik erge acne had en opnieuw zal hebben over een paar weken, maar dat moet dan maar…en ik wilde weten of er andere middelen waren om daar iets aan te doen. Uiteindelijk heb ik op het internet alle informatie al gevonden die de dokter me ook gaf. Maar het was meer het idee.
    Eisprong rond 20/01, nod rond 03/02 dus….fingers crossed!

Succes!

#2937190 Quote

Hoi Sterre,
    Spannend he?!
    Ik ben net als jou al eerder een keer met de pil gestopt geweest (vanwege medische redenen) en was toen gelijk regelmatig ongesteld. Helaas was het bij mij deze keer anders. Na de pilbloeding heeft het ongeveer 75 dagen geduurd voordat ik weer ongesteld werd. In het begin pijnlijke tepels, maar verder ook niet veel klachten. Maar zo zie je maar, je kan het nooit van te voren weten. Je merkt het vanzelf.
    Ik ben van tevoren niet naar de huisarts geweest. Ondertussen al wel een keer ondat ik heel veel pijn in mijn buik had en maar niet ongesteld werd. Bleek een eisprong te zijn geweest. Ik vond het ook wel heel erg prettig om even te horen dat alles goed zat en het er 'normaal' uit zag bij mijn vagina. Ik heb een inwendig onderzoek gehad, maar volgens mij is hierin iedere huisarts verschillend.
    Lastig he, je moet zelf beslissen wat je wil, wel of niet naar de huisarts gaan. Iedereen gaat er anders mee om en voelt zich anders.
    Maar blijf vooral genieten samen met je vriend van de spannende tijd die gaat komen (en van het klussen natuurlijk!!!!!!)
    Groetjes, Irene

#2937206 Quote

Hoi Sterre,

Spannend hè?!
    Toen ik de eerste keer stopte met de pil, ben ik wel naar de huisarts geweest. Ik gebruik normaal ook medicijnen, onder andere ontstekkingsremmers en medicijnen voor mijn astma. Ik wilde dus weten, omdat ik wist dat ik hier niet mee door mocht gaan bij een zwangerschap, of ik dit af moest bouwen voor ik zwanger zou kunnen worden.
    Ook wilde ik dat de huisarts op de hoogte was van onze kinderwens. Ik was vrij snel zwanger, maar dat eindigde, na ruim 5 weken, in een miskraam. Ik was zo blij dat mijn huisarts er toen al vanaf wist. Ook was ik toen al bij haar geweest om te vertellen dat ik zwanger was. Nog geen 5 dagen later zat ik er helaas weer…
    Een maanda later was ik weer zwanger, en dit is gelukkig goed gegaan.
    Nu zijn we net voor een 2de bezig, en ben ik niet naar de huisarts geweest van tevoren. Wel inmiddels bij haar geweest, omdat ik na 31 dagen nog niet ongesteld was geworden, en het altijd regelmatig was.
    Het is dus je eigen keus, maar ik was blij dat ik het heb gedaan.

Groetjes Mylène

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen