Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28659 Onregelmatige Cyclus Hoe Ga Je Daar Mee Om

• Auteur

Hallo,

Ik ben begin oktober 2007 gestopt met de pil. Daarna ongesteld geworden van de pil die uitwerkte. Vervolgens een cyclus van 60 dagen gehad.Erg lang, maar na 10 jaar de pil slikken, dus dat was ook wel een beetje te verwachten.
    Maar wat duurt wachten dan lang zeg!
    Nu op dit moment wacht ik op mijn tweede cyclus zonder pil. Maar ik vraag me ook af, hoeveel dagen hou je aan als je onregelmatig ongesteld bent tot nu toe?
    Moet ik uitgaan van 28 dagen of langer?

Groetjes Patries.

#2937256 Quote
    Hoi Patries,

Ja wachten duurt dan erg lang…..zucht.
    Mijn eerste cyclus was 47 dagen (dat vond ik al lang!), daarna 34 en 37. Deze ronde zit ik inmiddels  op 36 en hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld wordt. Uitgaan van 28 dagen heeft dus geen zin. Het beste kun je een paar cyclussen afwachten en dan een soort gemiddelde nemen. Je ei zit 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Maar omdat je niet precies weet wanneer je NOD is, kun je het beste een hele ruime marge nemen en wat vaker "klussen". Succes met wachten.

x Es

#2937264 Quote

Hoi Patries

Ik ben zelf ook 10 jaar aan de pil geweest en in mei gestopt. Gelukkig wel direct regelmatig maar heb wel heel duidelijk gemerkt aan mijn lichaam dat het zeker 4 maanden nodig heeft gehad om van de "pil" af te komen. Na 4 maanden veranderde de manier waarop ik ongi werd drastisch. Snapte er de eerste maand dan ook niets van en dacht zwanger te zijn (helaas was dit niet het geval). Geef je lichaam even de kans om van de hormonen af te komen en misschien wordt het vanzelf regelmatiger. Anders kun je natuurlijk altijd nog tempraturen of zoals ik ovulatietesten gebruiken.

In ieder geval Succes!!
    Natalie
    (ronde 9, 1e kindje)

#2937326 Quote

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie!
    Ja, inderdaad gewoon niet van een 28 dagen cyclus uitgaan, maar langer.
    Veel klussen en maar weer afwachten…..
    Ben benieuwd hoe mijn cyclus deze maand weer is.
    Ik heb denk ik wel goed zelf in de gaten wanneer ik mijn eisprong heb en wanneer ongeveer mijn vruchtbare dagen zijn.

Nou jullie ook succes!

Groetjes Patries.

#2937342 Quote
    Hoi Patries,

Ik ben in december 2006 ook na 10 jaar pil gestopt. Volgens mijn huisarts heeft  het pilgebruik niets te  maken met de lange cyclus. Die had ik  zonder pilgebruik hoogstwaarschijnlijk ook gehad.

Ik was na drie maanden voor het eerst ongesteld. Cyclus van 90 dagen!!  Ik  had inmiddels al talloze tests gedaan maar deze waren negatief. Tweede  cyclus was  ook ongeveer drie maanden daarna een paar keer 6 weken  en daar ben ik nu op blijven steken. Het beste recept is zeer regelmatig  vrijen (minimaal 3 keer verdeeld over de hele week). Je weet immers achteraf pas hoe lang je cyclus is.  

Probeer ook goed naar je lichaam te luisteren (ik kan bijvoorbeeld mijn eisprong voelen (bij mij steken  rechts onderin de buik)) dit maakt het een stuk makkelijker de laatste maanden.

Veel succes

Hallo,

Ik ben begin oktober 2007 gestopt met de pil. Daarna ongesteld geworden van de pil die uitwerkte. Vervolgens een cyclus van 60 dagen gehad.Erg lang, maar na 10 jaar de pil slikken, dus dat was ook wel een beetje te verwachten.
    Maar wat duurt wachten dan lang zeg!
    Nu op dit moment wacht ik op mijn tweede cyclus zonder pil. Maar ik vraag me ook af, hoeveel dagen hou je aan als je onregelmatig ongesteld bent tot nu toe?
    Moet ik uitgaan van 28 dagen of langer?

Groetjes Patries.

#2937428 Quote

Ik heb 30 mei de laatste pil geslikt. En ik ben na 63 dagen voor het eerst ongesteld geworden. Daarna heb ik geen echte bloedrige menstruatie meer gehad maar veel  bruine afscheiding. Nu begint het langzaam aan wat bloededriger te worden. Mijn cyclussen waren 63-44-32-31-37.
    ik zou als ik jou was dus zeker niet uitgaan van 28 dagen. je kunt niet meer doen dan wachten en alles zijn gang laten gaan.

Succes!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937550 Quote

Hallo Renee,

Bedankt voor je   reactie!
    Ik had na die 60 dagen cyclus, eerst twee dagen bruine afscheiding en daarna vijf dagen wel een gewone bloeding.Dus ik heb pas gerekent vanaf de menstruatie toen ik echt bloed had en geen bruine afscheiding.
    Ik hoop in ieder geval dat de cyclus dit keer korter is, ik zit nu op cyclus dag 30.
    Ja, alleen afwachten kan ik, meer niet.

#2937551 Quote

Hoi Elise,

Ook jij bedankt voor je reactie!
    Ja, dat onregelmatige is lastig he. Ja en dan maar veel vrijen en maar weer afwachten.
    Dat vind ik nog het ergste dat lange wachten.
    Ik ben nu pas bezig met de tweede ronde, maar toch die hoop heb ik wel steeds dat het snel raak is.
    Nou jij in ieder geval ook succes, want ik zie dat jullie al langere tijd bezig zijn.

Groetjes van Patries.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen